Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.9.2012 14:52
Mikä mahtaa 08- vuode detsii vaivaa ku mopo lähtee käyntii ryypynkaa ja ku koittaa antaa vähä kierroksii ni booaa vaa eikä ota yli 6000 kierroksii, suuttimia olen kokeillut kokoja 75, 80, 85, 90, 95, 100,105 ja 110 eikä mitään eroa ole. ja sitten kun laitan vaihteen silmään (kytkin tietenki pohjassa) ni kuuluu vaa iso booaus ja sammuu samallai ku kääntäs virtalukost virrat pois
18.9.2012 15:54
Moi!
Myynnissä olisi meille uutena ostettu vuoden 2007 yamaha dt. Tästä opiskelialle helppoa rahaa. Vikana on että kipinää ei syystä, tai toisesta tule tulpalle asti. Vaihdettu ei ole muuta kuin tulppa. Ei ole ollut aikaa eikä mielenkiintoa korjata, joten joutaa myyntiin. Katteet ovat maalatu mustaksi, ja ihan hyvää jälkeä. Mopo on kilvissä. Purettu vähäsen, mutta kaikki osat mukaan, sekä kaikkea muuta esim kytkinlevyt , tarroja , ohjaustanko , vilkkuja , sekä kaikkea muutakin. Mopolla ajettu vain noin 4000, mitkä ovat täysin paikkansa pitäviä, kun meille uutena ostettu.
Hintapyynti 750eur
19.9.2012 21:31
Mikähän on dt:ssä kun kylmällä koneella toimii suht normaalisti mutta ku kone lämpiää niin alkaa helvetinmoinen pätkiminen, kaasun vääntää pohjaan tai vähän edes lisää niin kierrokset ei nouse vaan junnaa paikallaan, ja välillä sammuu. Sit kun käynnistää, niin välillä sammuu heti ja putkesta kuuluu semmonen "yskäsyn" tapanen ääni. Ennen teki samaa sateella, eilisen helvetinmoisen sateen jälkeen tekee sitä vieläkin.
20.9.2012 8:09
meneeekö tulpan hattuun kosteutta? vaiha tuluppa ja hattttttttu
20.9.2012 8:25
Tulpanhatun vaihdoin jo jokin aika sitten, sen jälkeen toimi hyvin sateella, ihan pientä pätkimistä välillä mutta ei samunu eikä mitään. Nyt tiistaisen kaatosateen jälkeen se on toiminu niinku ennen sateella. Täytyy toivoo että se on toi tulppa mikä on menny..
21.9.2012 23:09
Mitäs kun vaihoin nyt ton akun, mutta edelleenkään ei näy nopeus eikä mittarilukemaa kerry. Kaikki muut toimii kyllä eikä enää vilku se p12 p6 tsydeemi. Mittarinpyörittäjä hajonnut? Missä se sijaitsee?
22.9.2012 1:30
Pyörittäjäähän ei DT:ssä ole, mutta alapään anturi sitten on luultavastikkin hajonnu.
22.9.2012 15:52
Ei nyt varmaan suoranaisesti tähän topicciin kuuluisu mutten löytänyt parempaakaan, eli siis tarkoitus olisi vahtaa maski dt:seen ja tuota vakio maskiahan ei saa muuten irti ellei ota lokasuojaakin. Sielä lokasuojan alla on ne 4 torx ruuvia ja kaikki on ruostunut ja aika lailla nuljaantuneetkin, eli millä konsteilla niitä kannattaisi ruveta ottamaan irti kun torx avaimella ei lähtenyt vaan nuljaa vain lisää?
22.9.2012 16:50
Reetuhai:
missäs tämä anturi sitte sijaitsee? Paljonko maksaa uusi?
22.9.2012 18:38
Bensahana vuotaa ja pitäisi vaihtaa uuteen. Lähteekö se vain vetämällä irti?
22.9.2012 18:41
Avaa se klemmari eka sit vedät vaa sen irti
22.9.2012 19:51
Juuh ei vaan kehannu vetää kun se oli niin tiukasti kiinni vaan sehän lähtikin
22.9.2012 20:08
http://www.easyparts.nl/showdrawing/126 ... eel_2.html osa nro 13 on nopeusanturi ja 60€ näyttää maksavan. etupumpussa siis on kiinni siellä alhaalla
22.9.2012 20:12
Täytyy varmaan ostaa sitte sigma suoraan kun saa paljon halvemmalla.
22.9.2012 21:07
Wildzuria kirjoitti:Ei nyt varmaan suoranaisesti tähän topicciin kuuluisu mutten löytänyt parempaakaan, eli siis tarkoitus olisi vahtaa maski dt:seen ja tuota vakio maskiahan ei saa muuten irti ellei ota lokasuojaakin. Sielä lokasuojan alla on ne 4 torx ruuvia ja kaikki on ruostunut ja aika lailla nuljaantuneetkin, eli millä konsteilla niitä kannattaisi ruveta ottamaan irti kun torx avaimella ei lähtenyt vaan nuljaa vain lisää?
Ainakin mulla ne ruuvit on ihan normaaleja 4mm kuusiokoloruuveja. Mutta oli ne kumpia hyvänsä, niin ruutaa crc:tä tai jotain muuta yleisrasvaa ruuveihin ja anna vaikuttaa jonkin aikaa. Sitten kokeilet uudestaan irrottaa niitä.