Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
11.11.2012 15:53
Jotenki toi vauhtiksen löysä mutteri tuntu nyt todella kaukaa haetulta... (Vain oma mielipide) Jos se löysällä olis niin vauhtis olis varmaan jo lähteny kävelee tai pitäs ainaki saatananmoista ääntä.
Liian pieni suutin on syynä.
11.11.2012 19:07
Reetuhai2 kirjoitti:Jotenki toi vauhtiksen löysä mutteri tuntu nyt todella kaukaa haetulta... (Vain oma mielipide) Jos se löysällä olis niin vauhtis olis varmaan jo lähteny kävelee tai pitäs ainaki saatananmoista ääntä.
Liian pieni suutin on syynä.
No mulla oli sama vika ja se lähti käyntiin välillä mut booas ja sammu kaasari oli vasta vaihettu eikä se auttanu sitte katottiin magneeton ja huomattiin et se oli aivan löysällä koska kiila puuttu.
11.11.2012 20:17
Mitenkäs mutterin löysällä olo vaikuttaa siihen ettei ollu kiilaa? Eihän se toimi jos ei ole kiilaa ja mutteri löysällä. Mutta kiilakin on lähinnä sitävarten että pysyy paikallaan kiinnilaitettaessa. Jos mutteri on löysällä ni pitää varmaan mielenkiintosta ääntä, tuskin pyöriikään kovin tasaseen.
11.11.2012 21:38
Kiilan tarkoitus on kohdistaa vauhtipyörä oikeaan asentoon, ei pitää sitä paikallaan.
11.11.2012 21:42
Ehkä oli hiukka huonosti sanottu, mutta siis meinasin juuri sitä että kiila pitää sen paikallaa oikeessa kohdassa kun mutteri kiristetään. Kun mutteri on kiristetty niin kiilahan on periaatteessa turha. Tiedän tapauksia joissa ei ole kiilaa ollenkaan.
12.11.2012 19:40
siimo- kirjoitti:Kiilan tarkoitus on kohdistaa vauhtipyörä oikeaan asentoon, ei pitää sitä paikallaan.
Kyllä se pitää sitä paikallaanki ku ei ollu kiila mulla nii se löysty ku vähänkään ajo.
12.11.2012 21:21
Pliis, älä jaksa alkaa inttämään nyt tästä asiasta! Se kiila on vaan sitä kohdistusta varten, ei todellakaan liity mitenkään vauhtiksen paikallaan pysymiseen.
14.11.2012 17:15
muilla ollu ongelmia malossin männän tapin kanssa ei mene millään oikeanpuoleisen reikään jää huulistaan kiinni :I plusuun männän tappi meni kun peukololla painalsi vaan malossissa tuo ei mene ku ihan pikkusen huulille lämmitänkö mäntää että laajenis vai?
14.11.2012 17:44
Älä ainakaan sitä mäntää lämmitä, koska lämpölaajeneminen. Et välttämättä saa enää pyttyyn sisään kunnolla.
Tappi pakkaseen jolloin se supistuu ja sitten paikalleen.
14.11.2012 18:04
No antaa männän jäähtyä sitten?
14.11.2012 18:12
niinno pitää kokeilla pakastaa tappia jos lähtee enää irti tuntuu nimittää tiukassa olevan.. vaikka tuskin auttaa kyllä se pakastus vähä viekkaan
14.11.2012 22:18
jöölli kirjoitti:Älä ainakaan sitä mäntää lämmitä, koska lämpölaajeneminen. .
Niin sehän mäntä ei enään ikinä jäähdy?
heka96 kirjoitti:vaikka tuskin auttaa kyllä se pakastus vähä viekkaan
Miksei muka? Onhan tuota tekniikkaa käytetty iät ajat esimerkiksi laakerien asennuksissa.
24.11.2012 15:25
Mistäs sais ostettua eturenkaan laakerit?
24.11.2012 18:22
No esimerkiksi vaikka moposportilta. Löytyy myls aika monista muista mopokaupoista.
24.11.2012 19:44
Ettekai te mitään mopokauppaa tarvi laakereiden ostoon
Yleismallin lakruja nuo kaikki on ja mm
tuolta näkee laakereiden mallit ja niillä kun kysyy jostain laakeriliikkesta/rautakaupasta/autoilevan ihmisen tavaratalosta/koneliikkeestä niin luulis löytyvän.