Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

9.8.2012 9:32

Mulla kun hajos cdi, niin se valkosen johdon (joka menee cdihin) nii suoja suli jotenki, vissii oikosulku tai jotai :D mut se ei haitttaa onneks, toimii vanhalla puolalla, mutta ku puola hajos nii se eka pätki kyllä aika paljo ja sit vasta lopetti käyntii lähtemisenki.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.8.2012 0:22

Tää taitaa olla tyhmä kysymys, mutta ny ku vaihoin sen sylinterin ja männän nii kuinka palio sitä pitääs sisäänajaa ja onko kuinka palio väliä et millä kierroksilla ajelee? Ja miten tuon sais kiihtyy paremmi ku tehoputkenkas menee sen joku alle 70 mut ku vääntöalue alkaa vissii 7000 nii alemmilla kierroksilla ei kiihdy sitte millää...

+ Nyt tuli joku sähkö vika ihan yhtääkkiä että töötti ei pelaa ollenkaa ja kierroslukumittari rupiaa toimiin vasta ku kierrokset on yli 6000

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.8.2012 16:34

Ajattelin kiillottaa takahaarukan tosta derbistä mutta jäi se projekti jo siihen ettei takahaarukan akseli suostu sitten millään irtoomaan :roll: olisko jollain jotain vinkkejä tähän?
(mielellään ehjänä pois :lol:)

ja on alumiinitakahaarukka niin ei ruostu

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.8.2012 21:36

Joo-o, nyt on uudella sytkäboksilki kokeiltu + uus puola... eikä mitäää tapahu...

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.8.2012 23:46

(unknow) kirjoitti:Tää taitaa olla tyhmä kysymys, mutta ny ku vaihoin sen sylinterin ja männän nii kuinka palio sitä pitääs sisäänajaa ja onko kuinka palio väliä et millä kierroksilla ajelee? Ja miten tuon sais kiihtyy paremmi ku tehoputkenkas menee sen joku alle 70 mut ku vääntöalue alkaa vissii 7000 nii alemmilla kierroksilla ei kiihdy sitte millää...

+ Nyt tuli joku sähkö vika ihan yhtääkkiä että töötti ei pelaa ollenkaa ja kierroslukumittari rupiaa toimiin vasta ku kierrokset on yli 6000

Oikeet säädöt ja tehoalueella ajaminen niin kiihtyy. Sähkö ongelmaan sanoisin, että sulake menny tai akun napa irti/ akku tyhjä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

12.8.2012 1:33

heipsulivei mottotilaiset!

Nyt tarveisi kiireen vilkkaan apuja, että saisin moponi takasin tulille ja kukkimaan hyvin!

Ongelma on hyvin yksinkertainen, mutta en ole löytänyt syytä. Itselläni on nyt kiinni 21mm kaasutin, 70cc airsalin sylinterisarjaa ja tehoputkisto. Muuten toimii ja naukuu komeasti mutta korkeila kierroksilla tuppaa pätkimään mistähän tämä johtuu?


.. Kyllä on rajoittamaton CDI

Re: Derbin huolto ja ongelmat

12.8.2012 16:57

(unknow) kirjoitti:Tää taitaa olla tyhmä kysymys, mutta ny ku vaihoin sen sylinterin ja männän nii kuinka palio sitä pitääs sisäänajaa ja onko kuinka palio väliä et millä kierroksilla ajelee? Ja miten tuon sais kiihtyy paremmi ku tehoputkenkas menee sen joku alle 70 mut ku vääntöalue alkaa vissii 7000 nii alemmilla kierroksilla ei kiihdy sitte millää...

+ Nyt tuli joku sähkö vika ihan yhtääkkiä että töötti ei pelaa ollenkaa ja kierroslukumittari rupiaa toimiin vasta ku kierrokset on yli 6000

Suunnillee sisäänajo 4-5 tankillista reilummalla öljymäärällä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

12.8.2012 19:46

Yleensä jos on rajottamaton cdi niin se alkaa pätkimään... VALOJA TAULUUN

Re: Derbin huolto ja ongelmat

12.8.2012 20:10

Valoja ittelles ei se ny rajottamattomalla pätkimään ala vaan sillä rajotetulla :roll: Mulla ainakin joskus pätki sen takia kun oli liian rikkaalla seos ;)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

12.8.2012 20:15

se alkaa rajottamattomallaki pätkiin tietyn kierrosluvun jälkeen... Koska moottori ei kierrä enään enempää niin se ilmenee pätkimisenä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.8.2012 13:30

Jooo-o... Nyt on siiis katottu bensansyöttö, Kipinä, Ilma. Kaasari pesty, ilmanputsari pesty, sylinteri aukastu ja mäntä hyvässä kunnossa (kai :| ) ainaki näytti, uus CDI-boksi ja puola (kaikki liittimet kunnossa) , Kaadettu tulpanreiästä bensaa ja suihkutettu suoraa kaasariinki. Mopoo on poljettu ku huoraa eikä se perhana hörähdäkkää...
Pitäskö alkaa purkaa moottorii vaikkei ees kuulu mitää kilinää eikä kolinaa?

PS. Tulpas näytti kyl olevan vettä vähä, johtuskohan siitä? Tankkii vettä ei oo päässy ainakaa. Ja sillon ku sammu ajosta ni oli kyllä ihan kuiva keli :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.8.2012 16:05

jaani3 kirjoitti:Jooo-o... Nyt on siiis katottu bensansyöttö, Kipinä, Ilma. Kaasari pesty, ilmanputsari pesty, sylinteri aukastu ja mäntä hyvässä kunnossa (kai :| ) ainaki näytti, uus CDI-boksi ja puola (kaikki liittimet kunnossa) , Kaadettu tulpanreiästä bensaa ja suihkutettu suoraa kaasariinki. Mopoo on poljettu ku huoraa eikä se perhana hörähdäkkää...
Pitäskö alkaa purkaa moottorii vaikkei ees kuulu mitää kilinää eikä kolinaa?

PS. Tulpas näytti kyl olevan vettä vähä, johtuskohan siitä? Tankkii vettä ei oo päässy ainakaa. Ja sillon ku sammu ajosta ni oli kyllä ihan kuiva keli :lol:

Jos tulpassa on vettä, niin voidaan olettaa, että vettä on muuallakin koneessa. Kokeiles uusilla bensoilla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.8.2012 17:57

Ongelma tällä hetkellä seuraavanlainen, että muuten toimii hyvin mutta täysikaasulla ihankuin hakkaisin rajotinta vastaa tai pitää sellaista ääntä? Eli ei ota huippukierroksia.

Pyörässä pitäisi kuitenkin olla rajoittamaton CDi.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.8.2012 19:18

Syy voi olla moni, kuten kytkin luistaa, tulppa entinen, säädöt päin honkia (?) tai kylmä kone.

Mitähän tekniikkaa mopossa on?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.8.2012 21:53

vocaracing kirjoitti:heipsulivei mottotilaiset!

Nyt tarveisi kiireen vilkkaan apuja, että saisin moponi takasin tulille ja kukkimaan hyvin!

Ongelma on hyvin yksinkertainen, mutta en ole löytänyt syytä. Itselläni on nyt kiinni 21mm kaasutin, 70cc airsalin sylinterisarjaa ja tehoputkisto. Muuten toimii ja naukuu komeasti mutta korkeila kierroksilla tuppaa pätkimään mistähän tämä johtuu?


.. Kyllä on rajoittamaton CDI



Kiinni on tekniikka puolella kys. henkilöllä; 70cc airsal, tehoputki jne kuten edellisessä viestissä lukeekin?

Itse lähtisin veikkaamaan säätöjä, paha sanoa.. ? :roll: