26.11.2014 13:12
drbennet kirjoitti:Derbi sendan kannentiiviste pähkäilyä !
Kyseessä metallinen tiiviste jonka saa asennettua molemminpäin
Kumminpäin se kuuluu asentaa?
Ei varmaan tiivisteliimaa tarvitse laittaa väliin?
Ja kysymys 2 momentit?
10mm mutterit 12nm ?
8mm mutterit nm ?
Iso kiitos jos joku jaksaa vastailla
26.11.2014 13:25
drbennet kirjoitti:Derbi sendan kannentiiviste pähkäilyä !
Kyseessä metallinen tiiviste jonka saa asennettua molemminpäin
Kumminpäin se kuuluu asentaa?
Ei varmaan tiivisteliimaa tarvitse laittaa väliin?
Ja kysymys 2 momentit?
10mm mutterit 12nm ?
8mm mutterit nm ?
Iso kiitos jos joku jaksaa vastailla
26.11.2014 16:14
ylihessu kirjoitti:Pistän tän nyt uudestaa ku ei kukaa vastannu edellisee. Eli mopona on derbi 09, vaihoin tähän derbi senda 05 putken josta otin alkukäyränkurin kokonaan pois, tukin hukkaputken, pakokaasunsuodatin ja ilmanputsari kokonaan pois käytöstä, rajottamaton cdi ja tyhjensin paisarista kaiken ylimääräisen. (suutin 85 myös vaihettu). Huiput n. reilu 60 ja vaikea päästä liikkelle, eli mikä siinä ottaa vastaan kun tuntuu että kuitenkin kiertää ihan helvetisti mutta liikkeelle lähtee nii hitaasti (kaasu ns. pätkii). isommilla vaihteilla pystyy jotenkuten ajamaan. välit on siis 11/62. No noin 2km ajoin näillä vireillä ja mopo sammu ajossa ja kun aloin tutkii sitte kotona nii ylä- ja alakerran laakerit paskana. 94 suutin ja 52p takaratas nyt vaihettu mutta ei testattu. koneremppa käynnissä mutta jos joku tietää miten saan korjattua vian vai oliko vikana vaan liian pieni suutin, itelle aika epäselvää niin apu kelpaisi.
26.11.2014 16:54
26.11.2014 20:41
tientuk3 kirjoitti::Kuulostaa siltä että suutin on aika pieni, jos sulla ei ollut ilmanputsaria ollenkaan kiinni. Liian laihalla seoksella kyllä kiertää vapaalla vaikka kuinka mutta liikkelle ei meinaa päästä koska alaväännöt puuttuu (oliko näin?). Lämpöleikkaaminen ei olisi mikään ihme kun siihen ynnää vielä tappolyhyet välit...
Oliko mopolle tehty hiljattain koneremonttia jossa mahdollisesti olisi kampiakseli jäänyt jännitykseen ja hajoittanut laakerit? Miltä näyttää sylinteri ja mäntä?
Tulee mieleen myös että onko kaasuttimeen voinut lentää ajossa hiekkaa tms. joka on sitten jauhautunut alakertaan ja paskonut kaikki laakerit? Jos männässä ei ole leikkaamisen jälkiä niin todennäköistä on juurikin tuo irtoesine kampikammiossa...
26.11.2014 21:29
28.11.2014 5:12
28.11.2014 10:57
28.11.2014 11:46
drbennet kirjoitti:kertokaas nyt vielä miten tuo jäähdytysjärjestelmä ilmatan?
syylarista en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään ruuvia?
vai mahtaakohan tuossa edes olla mitään mahdollisuuta ilmalukkoon
29.11.2014 19:47
29.11.2014 23:27
30.11.2014 1:33
30.11.2014 11:56
Dinkles kirjoitti:moro , mulle tuli eilen derbissä pikku vikaa kun ajoin normaalisti sadepäivänä ulkona ja aloin kiihdyttämään derbillä ja sit yhtäkkiä sammu mut lähti heti käymääb ajoin sen koulun pihalle ja koitin niin puristuksia oli vielä , pytty ei ollut edes kovin kuuma (koska tupla syylärit) niin mitä vois olla käyny?
tekniikkaa:
80cc airsal extreme , ktm sx 85 putki , power filter , keihin pwk 28mm
mutta kun laitto ryypyn päälle toimi hieman paremmin ja ilman ryyppyäkin jos antoi kaasua pikku hiljaa otti hyvin kaasua ja kiersi tappiin asti mutta jos laitto heti kaasun pohjaan niin booaa
1.12.2014 1:45
1.12.2014 8:50