Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.5.2013 12:51
Kellään neuvoja kun derbi drd pro hyytyy/booaa lämpöisenä? Suuttimesta tuskin johtuu ku aikas rikkaalla ennen ollu samalla kokoonpanolla. Tyhjää käy kyllä hyvin mut pidemmän suoran ku ajaa täyskaasulla ni kone alkaa huutaa lisää soppaa ja booaa.
5.5.2013 13:09
Avaa ja putsaa kaasari, josko pääsuuttimeen olisi päätynyt jokin roska.
5.5.2013 13:51
Yam4ha kirjoitti:Suutin 52??? Nyt ei oo kaikki kunnossa.
Niin samaa mieltä olen asiasta mutta 52 kokonen suutin on ainoa jolla toimii edes sinnepäin . olen kokeillut 60,65,70,75,85,95,110,115 kokosia suuttimia mutta niillä vaan tukehtuu. Olen myös kokeillut toisella kaasarilla joka on myös 17,5m lortto mutta ei muutosta ja tuo kaasari on uusi mikä nyt on käytössä. Mikä siinä vois olla vikana? Voisko joku stefa olla menossa paskaksi tai jotain vastaavaa?
Kun eihän 70cc pytty voi toimia 52:sella suuttimella jos on 17,5mm lortto kiinni!!!
Se vaan ei käy järkeen!
5.5.2013 14:01
Mikähä olis derbissä ku painaa kiihdyttäes kaasu pohjaa nii tuntuu et saa liikaa bensaa mut laskee sen kaasu puolee nii toimii? Kaasaris kaikki toimii ja on samois säädöis ku viime syksynä. Ei jaksa vääntää ihan normaalisti. otaa maksimi kierrokset kuitenkin tyhjäkäynnil ja näi. Mikähä ois vikana?
5.5.2013 20:57
Otin derbistä alkukäyrän irti ku etsiskelin kuria... Mikä on vialla kun laitoin putken takaisin paikoilleen: suurilla kierroksilla alkaa tökkimään ja kuolettaa kaasun ?!! pitääks viedä huoltoo ? kertokaa mikä on vialla !!??
5.5.2013 22:12
RapeJesse kirjoitti:Mikähä olis derbissä ku painaa kiihdyttäes kaasu pohjaa nii tuntuu et saa liikaa bensaa mut laskee sen kaasu puolee nii toimii? Kaasaris kaikki toimii ja on samois säädöis ku viime syksynä. Ei jaksa vääntää ihan normaalisti. otaa maksimi kierrokset kuitenkin tyhjäkäynnil ja näi. Mikähä ois vikana?
Koitappa "resettaa" eli säädät sen uuellee samoihi säätöihi. Joskus jostain mystisestä syystä tuppaavat menemään itsekseen vituilleen. Ittellä sama homma, oli olevinaa seosruuvi samas asennos ku syksyl, mut sit ku vedin kii ja avasin saman verran ni hups joha toimii.
Nilssson kirjoitti:Otin derbistä alkukäyrän irti ku etsiskelin kuria... Mikä on vialla kun laitoin putken takaisin paikoilleen: suurilla kierroksilla alkaa tökkimään ja kuolettaa kaasun ?!! pitääks viedä huoltoo ? kertokaa mikä on vialla !!??
Katoppa laitoitko kunnolla kiinni. Minkään ei periaattees pitäs muuttua. Voi olla että vuotaa nyt.
6.5.2013 1:19
raisusti_96 kirjoitti:Yam4ha kirjoitti:Suutin 52??? Nyt ei oo kaikki kunnossa.
Niin samaa mieltä olen asiasta mutta 52 kokonen suutin on ainoa jolla toimii edes sinnepäin . olen kokeillut 60,65,70,75,85,95,110,115 kokosia suuttimia mutta niillä vaan tukehtuu. Olen myös kokeillut toisella kaasarilla joka on myös 17,5m lortto
Puhdista ilmansuodatin
6.5.2013 14:45
Puhdistin ilmansuodattimen ja kokeilin paikallaan ilman ilmansuodatinta kierrätellä, mutta ei muutosta. Mitä sitte kannattaisi kokeilla?
6.5.2013 17:22
Mites toi derbin jäähdytys...Vuotaa niinku korkin alta korkki vaihdettu ei mitään vaikutusta, säiliössä ei mitään vikaa nii oiskos sit kannentiivistees jotai häikää vai?
7.5.2013 12:26
Missä mahtaa olla vika kun Derbi pätkii ja nykii täydellä kaasulla eikä ota kunnolla kierroksia? Tyhjäkäynnillä tekee samaa kun vääntää kaasua, puolella kaasulla pystyy jotenkin ajamaan mutta kun pieniki mäki tulee alkaa pätkii ja nykii. Voisko kaasarissa olla säädöt väärin? Syksyllä toimi normaalisti ja talven seisoi tallissa ja nyt ei toimi millää.. Staattori, akku, tulppa ja puola vaihdettu ja ilmansuodatin pesty. Kyseessä on siis Derbi DRD racing
7.5.2013 13:35
Kaasaria säätämään!
7.5.2013 16:50
Mitähä tekis tolle derbin kytkinkopan kyljes olevalle kuusiokolo pultille ku siit kytkikopan puolest on menny kierteet ku sen on avannu ja öljy seas ollu metallihippuja. Nii kierteet sieltä paskana ja vuotaa öljyä ku ei pysty oikee kiristää sitä pulttia siihe. Mitä kannattas tehä et siit tulis pitävä taas?
7.5.2013 17:25
uudet kierteet ja isompi pultti
8.5.2013 17:40
RapeJesse kirjoitti:Mitähä tekis tolle derbin kytkinkopan kyljes olevalle kuusiokolo pultille ku siit kytkikopan puolest on menny kierteet ku sen on avannu ja öljy seas ollu metallihippuja. Nii kierteet sieltä paskana ja vuotaa öljyä ku ei pysty oikee kiristää sitä pulttia siihe. Mitä kannattas tehä et siit tulis pitävä taas?
Mulla oli kans itellä sama ongelma mutta korjaantu ku kävin biltemasta hakemassa semmosen tiivistemassapurkin ja laitoin sitä siihen pulttiin. Mullakin oli siis kierteet kokonaa menny ettei pitäny yhtää mutta tolla tiivistemassalla pysyny jo pari viikkoa vuotamatta.
9.5.2013 14:33
Kannattaako avata yläkerta?
Kun eilen ajoin derbi sammui kesken ajon eikä lähde enää käyntiin, kun polkee tarpeeksi se vain "suhautta kaasarissa" mutta muuta ei tapahdu. Saa bensaa ja tulee kipinää, eikä lähde työntämälläkään käyntiin. Mutta eilen huomasin että kaasarin neulan sokka on pois paikoiltaan, eli voisiko se olla läpissä tai pytyssä jumissa ja estää käynnistymisen? Apuuva kiitos!!!