Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
20.7.2018 7:00
Siinä holkissa on ura sille o-renkaalle. Kartio-osa tulee laakeria päin.
27.8.2018 14:54
tietääkö kukaan miten vetää valot xps 07 kun itellä on suoraan akulta vedetty
17.9.2018 8:51
Oiskohan kukaan sattunut löytämään Street Evo 3 jarrulevyjä
4.12.2018 16:39
Minkähän sytytyspuolalle tulevan johdon väliin voi laittaa tarvikemallin virtalukon? Niin että katkasee sytytyksen virtalukon ollessa off -asennossa.
4.12.2018 20:12
Riippuu nyt ihan siitä onko virtalukko avautuva vai sulkeutuva. Oletettavasti ducatin sähköt.
OFF-asennossa navat yhdessä: cdin musta/valkoinen (kauimpana tulpanjohdosta) näiden kautta runkoon
OFF-asennossa navat erillään: En käyttäisi, altistaa sytkähäiriöille, mutta jos pakko on niin laittaisin punaisen väliin (sytyksen impulssi). Vihreässä ja valkoisessa on parhaillaan 350 V potentiaalieroa, voi aiheuttaa kipinöintiä ja johtaa virtalukon nopeaan hajoamiseen.
E:Ajatusvirhe korjattu
5.4.2019 15:24
Tietääkö joku millaset pumppujen stefat menee xps sm haarukkaan
23.4.2019 15:33
APUA S****NA peugeot xps/xp7 sähkökaaviota kellaan olis. Siis sellainen jossa on EFI cdi
7.5.2019 17:12
Olisi pösössä cdi boksi mennyt rikki ja haluaisin tietää mikä boksi siihen kävisi. Onko ideoita?
7.5.2019 19:05
Kahta eri sähkösysteemiä. Onko ducatit vai dellorto tms. Montako johtoa CDI:hin menee?
16.5.2019 16:19
Tietääkö kukaan mikä mahtais pösössä mättää. Vuoden 04 peugeot xps enduro . Tyhjäkäynti ei toimi, ei oo tehoja, eikä puristuksia yhtä paljon mitä kaverin toimivassa pösössä. (kiihtyy hitaasti, eikä jaksa maastossa vääntää yhtään), lähtee vaikeasti lämpimällä tai moottori lämpimänä käyntiin. Viriä ei ole muuta kuin kuri putkesta pois ja rajoittamaton cdi. Mopolle on tehty seuraavanlaista kaasariin suuttimia vaihdeltu, yritetty säätää ja kaasari puhdistettu kahdesti. Tulppa vaihdettu ja testailtu erilaisia tulppia, tulpan johto vaihdettu, cdi boksin liitännät uusittu, kampiakselin stefat vaihdettu, imukaula vaihdettu. Muuta ei muistaakseni ole tehty.
2.6.2019 3:54
Mikäköhän olisi ongelmana pösössä kun töötti alkaa huutamaan pienissä vauhdeissa?
Ja tuo neutraali valo on jäänyt päälle vaikka vaihtaisi vaihteita maailmanloppuun asti. Sitten tuo bensa valo välkkyy vaikka olisi tankkitäynä. Kiitos!
12.7.2019 19:28
Onko ideoita missä vika voisi olla, kun pösö XPS street evo3:ssa palaa heti sulake kun vääntää avaimesta sähköt päälle?
Olen yrittänyt katsoa ettei olisi johdoissa oikosulkua mutta niitä on paljon ja osa muttereista kulunut niin paljon ettei kaikkia katteita saa irti. Jännitteen säädin on myös vaihdettu ja meneehän 10a sulake?
Eihän vaikuta, että tällä hetkellä on etuvalo ja vilkut irti jos niiden johdot ei koske mihinkään?
25.7.2019 14:34
Miten on mahdollista että peugeot xp street evo 3 2011 vm pitää semmosta tiheetä rätinää siinä about 8000 kierroksen kohdalla ja täyskaasulla jo 7600 kierroksen kohdalla. Mopossa on porattu efin cdi. Tulpanvaihdolla ei ollut mitään vaikutusta mopon toimintaan.
25.9.2019 12:29
miten ootte toteuttanu pösöö ketjulaaharin kun uusiakaan ei enään mistään saa
25.9.2019 17:48
Malagutissa on 10 mm nylonista leikatut liuskat laahareina. Sopivasti upotusta, uppokantaruuvit ja vähän taivuttaa. Kiinni kahdella ruuvilla, joten joutunee reiät poraamaan jos lähtee samalla tavalla toteuttamaan. Ainakin tähän asti on toiminut. Kuvaa ei oikein ole, tuosta näkyy vähän. Klikkaamalla saa suuremmaksi niin pystyy zoomailla.
(C) Jarkko Jokela.