Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
11.3.2013 21:14
No kytkin vika hoitu, oli vaan vaijeri vähä huonos virees, mutta nyt toimii taas.
Ja noist kierroksist; kun käynnistää ryyppy päällä niin aluksi käy ihan hyvin jos vääntää kaasua samaan aikaan, mutta kun kaasusta päästää irti meinaa sammua vaikka olisi ryyppykin päällä.
Jos sitten parin minuutin ryyppy päällä olemisen jälkeen ottaa sen pois niin sammuu ilman kaasua melkein heti.
11.3.2013 22:29
Kytkinvika oli sellainen siis kuin oletinkin ja hyvä että tuli kuntoon! Oletko koittanut säätää tyhjäkäyntiä isommalle? Mikäs suutin sulla siellä on? Sulla sais olla sen oman kuris kanssa noin 90-95suutin. Putsaa/uusi ilmanputsari!
Itsellä tuollaisia käyntiongelmia aiheutti pieni leikkauma männässä (huomaa heikkoina puristuksina). Leikkaumasta aiheutuvat käyntiongelmat aiheuttavat myös heikkoa kaasuvastetta (kierrokset tuntuvat nousevan löysästi eikä normaalin terävästi ja laskevat nopeasti).
[[Ei ryyppyä saisi pitää 2 minuuttia päällä vaan just sen ajan minkä se tarvii normaalisti käymiseen, yleensä noin 5-20sec. Tää on kyllä erikoistapaus et älä tästä nyt välitä vaan ihan yleisohjeena kerroin.]]
Koita se tyhjäkäynti ellet jo koittanut, isompi suutin jos ei oo, ilmanputsari, jos mikään ei auttanut niin postaa ongelmas uudestaan niin pohditaan tarkemmin!
12.3.2013 15:13
tämän hetkinen suutin on 95. Ja kattelen tuon tyhjäkäyntiruuvvin tällä viikolla ja postaan sitten auttoko vai ei
13.3.2013 21:31
Otin tuosta Betasta nyt sitten kurin pois, ei näkynyt kattia (edellinen omistaja varmaan poistanut)mutta kuri siellä silti oli, ja paisari oli aivan täynnä öljyä ja karstaa. Liuotettiin sitten enimmät pois ja laitettiin uusi tiiviste joka Betan mukana tulee (2-osainen) ja kun laitettiin käyntiin niin putken liitoskohdasta tuli öljyä, eli ei tiiviste toiminut kunnolla, millähän ton tiivistäis
? Ja pitäiskö olla Betassa mitään muita kureja nyt enää kun putki on tyhjätty?
13.3.2013 21:47
Jos viitsit katsoa edelliselle sivulle huomaat muiden käyttäneen pakoputki kittiä... Silmät päähän
13.3.2013 22:29
Ainakin tuo motonetistä saatava exhaust paste on hyvää tavaraa, kun itse sillä viime viikolla tiivistin ilman ongelmia. hintakin vain 3.90e
13.3.2013 23:26
Joo pitää mennä ostaa sitä, silmät päässä
18.3.2013 16:40
Osaatteko sanoa onko takuuseen kuuluva asia ku on ajossa alkanu vuotaa jarrunestettä etujarru siita jarruvivun luona olevän männän ympäriltä, se kohta mihin jarrunvivun se tappi painaa. Tai mistä saisi siihen uutta tiivistettä tms?
18.3.2013 17:42
Periaatteessahan tuo ei ole millään tavalla kuluva osa, joten voisi mennä takuuseen. Onko se sitten kannattavaa varsinkin jos tiiviste on halpa ja helppo vaihtaa. Nimimerkki: Odotin osia 5 viikkoa, pyörä pajalla.
18.3.2013 18:07
Kannattaa sopia, että pyörä ajossa sen aikaa kun osat tulee. Yleensä huoltamolle sopii, ei tarvi pitää ylimäärästä pyörää nurkissa.
18.3.2013 19:26
Se ite osa maksaa 30€, ajp (useimmat derbit yms) jarruihin käypä yksilö sopii. Betalisä päälle jos alkuperäisen haluaa. Pelkkää tiivistettä ei myydä, pitää ostaa koko mäntä.
18.3.2013 20:06
Gogge, voitko laittaa linkkiä?
18.3.2013 21:24
Pääsin vihdoinkin koittaa tota kuritonta Betaa kuivalla tiellä, vähän booaa 115 suuttimella mutta ulkona on -9. Kai tolla suuttimella viitti ajaa noin parin asteen pakkases ja varmaan plussakeleillä lähtee parhaiten?
18.3.2013 23:55
En oo varma oliko se mäntä 11mm, mutta..:
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 12501.html
Mittaa vielä se männän halkaisija, ei oo välttämättä tuo 11mm.. en muista.
Kannattaa muuten kattoo ettei oo mitään roskia siellä sylinterissä, ennenkuin iskee uutta kylkeen.
20.3.2013 20:40
Perkele ny se sitte tapahtu, etupumpun stefat alko vuotamaa... Eiku sitte vaa vakioks ja takuuhuoltoon vaa.. :/ itte en jaksa alkaa vääntämää ku se on aika vmäine homma...