Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

9.2.2013 1:52

Yam4ha kirjoitti:Olisko 90 sopiva suutin kurittomalle putkelle ja vaparille? Nyt on 95 suutin, neula laihimmalla ja alakiekoilla röpöttää kivasti, mutta kun saa 3 vaihteen sisään niin loppuu röpötys.


No sehän nyt on ihan mopokohtaista, itsellä oli kurittoman kanssa ( vakioilmanputsari.) ihan normaalisti 95 suutin, talvella isompi. Vaparinhan kanssa kannattais käyttää noin. 5-10 numeroa isompaa suutinta aina, osta suuttimia ja kokeile. Mopo kohtaista.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

10.2.2013 2:47

No huhhuh, mullla nyt 85 ja vieläkin tarvisi pienempää..

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

10.2.2013 2:53

No toi nyt on jo hieman vaikea uskoa sillä vakiosuutin on 80 ja sekin on vähän liian pieni vakiolle. Sulla on kuriton putki ja vapari ja tartteet tyyliin vakiosuuttimen? :lol:

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

10.2.2013 13:24

No, mutta kun se tuolla 85 röpöttää alakiekoilla, muttei ylhäällä enään.. Lämpimänä 1 ja 2 vaihteella röpöttää, mutta iskee 3 sisään niin loppuu röpötys. Kerro sitten tuolle röpötykselle selitys? :) Neula on laihimmalla.

Hetkonen, kun aukaisee kytkinposkesta vaihteistoöljyn tarkistusruuvin niin miten sieltä pitäisi tulla öljyä?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

10.2.2013 13:35

Ei sieltä pitäisikään tulla, se on vain siinä että kun öljyä pistetään sisälle. Eli siis, kun on tarpeeksi siellä sisällä niin alkaa valuttamaan, on vaihteistoöljyä laitettu tarpeeksi.

Ja tuohon suutinjuttuun, eihän se selviä kuin testaamalla. Osta kasa suuttimia , ja vaihtele. ;)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

10.2.2013 14:14

Ei se täyttöruuvi, vaan se joka on siinä kytkinposkessa, pieni ruuvi. Mietin vain, että jos vaihteistoöljyä vuotaa palotilaan ja sen takia rötää.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

10.2.2013 14:27

Sitä korker0 juuri tarkoittikin, ei mulla ainakaan tullut siitä öljyä kun avasin. Sen on just sitä varten että öljyjä laittaessa se ilmottaa millon on riittävästi.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

10.2.2013 14:33

Aa joo aivan!

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

10.2.2013 23:21

Yam4ha kirjoitti:No, mutta kun se tuolla 85 röpöttää alakiekoilla, muttei ylhäällä enään.. Lämpimänä 1 ja 2 vaihteella röpöttää, mutta iskee 3 sisään niin loppuu röpötys. Kerro sitten tuolle röpötykselle selitys? :) Neula on laihimmalla.

Hetkonen, kun aukaisee kytkinposkesta vaihteistoöljyn tarkistusruuvin niin miten sieltä pitäisi tulla öljyä?
No eihän sillä pääsuuttimen koolla oo hevonvitun väliä alakierroksilla röpötykseen, ku pääsuutin astuu mukaa kuvioo vast ku kaasua on avattu 3/4 tai enemmän. :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

11.2.2013 12:28

No kerro sitten, miten saa loppumaan tuon röpötyksen? Neula on laihimillaan.. Kokeilen vielä 80 suuttimella, että mitä sanoo.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

11.2.2013 15:01

Kaasaria muuten koittanut säätää ? En nyt menisi laittamaan 80 suutinta, koska aivan liian pieni..

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

11.2.2013 15:13

Sitähän tässä kokoajan on koitettu. :lol:

Seos/ilmaruuvia on koitettu säätää yms. Kylmänä muistaakseni toimi hyvin alussa, mutta lämpimänä röpöttää eli sehän tarvii pienempää suutinta? Kokeilee 80 ja pistää neulaa rikkaammalle. Jos toimii niin sehän on hyvä sitten. :D On kyllä ihmeellinen.

Niin ja tsekkasin ne öljyt ja hyvin oli tallella eli ei vuoda mistään stefojen välistä.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

11.2.2013 17:24

No aika mukava juttu sitte sinänsä, eipä paljoa taida bensaa sitte kulua jos toimii jollai 80 suuttimella :lol: Itellä kävi tänään silleen, että tulppa päätti irtisanoutua ja röpöttelin siinä sitte kotiin maks. 10kmh tuntivauhtia noin 40 minuutissa. Normaalisti matkaan menee se vajaa 10 minuuttia :D

Itsellä nyt 112 suutin tyhjällä putkella ja vapariputsarilla. Jos lasken neulaa pykälällä niin booaa ?? :lol: Kävin moparissa ihmettelemässä ja kun "kanta-asiakas" jo olen ( :lol: ), niin myivät mulle 105 suuttimen ja sanoivat että ottaa vastuun jossei toimi sillä+neula keskiasennossa meiningeillä :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

11.2.2013 18:10

Yam4ha kirjoitti:Sitähän tässä kokoajan on koitettu. :lol:

Seos/ilmaruuvia on koitettu säätää yms. Kylmänä muistaakseni toimi hyvin alussa, mutta lämpimänä röpöttää eli sehän tarvii pienempää suutinta? Kokeilee 80 ja pistää neulaa rikkaammalle. Jos toimii niin sehän on hyvä sitten. :D On kyllä ihmeellinen.

Niin ja tsekkasin ne öljyt ja hyvin oli tallella eli ei vuoda mistään stefojen välistä.
Ootko varma ettei ilmanputsari oo tukossa? Ku jos se on oikee paskanen nii ilmaa virtaa koneesee vähemmän --> seos rikastuu. Ilmaruuvia en ite lähtis kauheesti säätämää, ainaki itellä aikanaa oli aina 1,5 kierrosta auki ja hyvin pelas.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

11.2.2013 18:44

Joo, ilmanputsari on tuollainen vapari. Olen puhdistanut aika hyvin sen, mutta voihan sen aina uudestaan puhdistaa.