Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

13.9.2017 20:26

johnnyw kirjoitti:Riippuu gilerasta. Eli käytännössä minkälaiset vakio katteet & satula on. Pikkuveljen mopoon laitettiin kyseinen katesarja mustana ja satula jouduttiin vaihtamaan tollaseen perus derbin satulaan mikä on esim x racessa tai vanhemmissa xtremeissä. DRD racingin satula joka sama kun ainakin jossain uudemmissa smt:ssä ei sopinut noiden katteiden kanssa. Runkokiinnikkeiden osalta käy kyllä ongelmitta.

Eli tollasen satulan kanssa menee suoraan ->

Kuva

näyttää ainaki samalt ni laitan katteet tilauksee

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

13.9.2017 21:10

GileraVieRahat kirjoitti:meneeks nää katteet suoraa gilera smthe suoraa vai tarviiks mite modaa kyseessä viel 2007 vuos malli
https://www.tekant.fi/fi/tuote/3827237

Älä hyvä mies raiskaa gileraa jollain toxikin katteilla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

14.9.2017 14:37

Kuuluuko toi eturenkaan akselin olla koko mitaltaan 12mm kun mulla toi menee ohuemmaksi tosta n. puolivälistä?` :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

14.9.2017 16:17

Kyllä sen ihan koko matkalta pitäisi saman paksuinen olla päädyt poislukien.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

14.9.2017 21:47

Ihmettelin vähän että mitä sille on käyny kun vaihdoin eturenkaan laakereita, voiko akseli kulua tolla tavalla?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

15.9.2017 7:22

Aika erikoiselta kyllä kuulostaa. Melkein pitäisi kuva nähdä että pystyisi sanomaan onko siinä mitään normaalista poikkeavaa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

15.9.2017 9:39

Laitan kuvaa kun otan uudestaan eturenkaan pois
Se ainakin selittäisi sen eturenkaan tärinän/pomppimisen?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.9.2017 14:42

kummat olis hienommst gilera smts 07s toxic vai tnt katteet punasen +vface

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.9.2017 16:48

Molemmat näyttää ihan hirveiltä, mutta toxic on vähemmän ruma.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.9.2017 19:05

Heh. Ei noissa toxiceissa ainakaan mustana ole mitään vikaa, ihan siistit mun mielestä kun broidin mopoon sellaset laitettiin. Mutta se on kyllä totta että nuo punaiset ja muutkin värikkäämmät tarvikekatteet vaan näyttää jotenkin "halvoilta".

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.9.2017 20:52

johnnyw kirjoitti:Heh. Ei noissa toxiceissa ainakaan mustana ole mitään vikaa, ihan siistit mun mielestä kun broidin mopoon sellaset laitettiin. Mutta se on kyllä totta että nuo punaiset ja muutkin värikkäämmät tarvikekatteet vaan näyttää jotenkin "halvoilta".

oisko jotai muuta väri ehotust jos mentäs noil toxic+vface

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.9.2017 21:50

Valkoiset tai mustat katteet + musta/valko v face on aina passeli vaihtoehto. Valkoisissa katteissa on hyvä puoli että niitä saa helposti muokattua tarroilla monipuolisemmiksi tarpeen mukaan. Huono puoli tietysti sit taas on että saa kokoajan olla putsaamassa :)

Mutta ite ollutkin aina vähän pelkistetymmän tyylin kannattaja.

Tommonen on oma rutkutin nykykuosissa valkoisilla kattelilla ja v-facella.

Kuva


Vähän tuo tosin alkaa jo olemaan ruoskistunut. Rungosta ja takahaarukasta lähtenyt maalia sieltä täältä, tupet totaalisen paskaset jne.

Mutta vähän väärä lanka kyllä tälle keskustelulle :lol:
Viimeksi muokannut johnnyw päivämäärä 22.9.2017 14:26, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.9.2017 22:36

Mitenkä on jos laitan gilsuun vakio ilmanputsarin tilalle vaparin ni täytyykö mun säätää kaasaria. Neulaa rikkaammalle vai isompaa suutinta?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

22.9.2017 7:28

Isompaa suutinta kannattaa laittaa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.9.2017 10:07

Moikka, derbissä (senda 2015) sekoittuu ilmeisesti koneöljyt jäädytysnesteeseen, neste on ruskeaa vaikka alunperin punaista. Koneöljyt puhtaat, vaihdoin juuri kannentiivisteen koska ajattelin sen päästävän karstaa tai jotain muuta sylinteristä jäähdytysnesteeseen mutta ongelma ei poistunut. Uudet nesteet taas likaiset. Onko vikana vesipumpun tiiviste vaikka ei sotke jäähdytysnestettä öljyyn, vaan pelkästään toiseen suuntaan? Miten vaihdan sen?