Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.7.2019 0:29
otin betan cdi boxista (vm 2018)sen mustan johdon mutta silti rajoittaa kierrokset mistä voisi johtua?
23.7.2019 8:47
Se rajoittaa nyt kierrokset 12500rpm kun ennen se oli jotain 8000rpm. Ei siitä ihan rajoittamatonta saa mut 12500rpm on ihan sopiva joillekki 50 cc kurittomalle putkelle tai teharille.
25.7.2019 15:43
Mul on beta rr 50 motard track 2015. Suutin on vakio 115 ja ilmaseosruuvi on sen 1.5 kierrosta auki. Mikä on kun lämpiämisen jälkeen rupee puolkaasulla pätkimään. Ja oisko kellää sitä kattia myydä tuohon. Minkälaisilla vireillä saa 80kg jätkän alla kulkee sen 60. APUA
28.8.2019 14:55
BetaTrack2015 kirjoitti:Mul on beta rr 50 motard track 2015. Suutin on vakio 115 ja ilmaseosruuvi on sen 1.5 kierrosta auki. Mikä on kun lämpiämisen jälkeen rupee puolkaasulla pätkimään. Ja oisko kellää sitä kattia myydä tuohon. Minkälaisilla vireillä saa 80kg jätkän alla kulkee sen 60. APUA
Vakio suutin on 90 ja itellä oikee suutin ilman kureja jotai 100-105.
15.10.2019 21:36
Voisiko arvon tietäjät kertoa, missä on vika, kun pojan 2016 vuoden motard ei lähde näillä keleillä kylmänä käyntiin? (Ryyppy kyllä tuntuu toimivan)
Lupaa, muttei jaksa käydä kuin muutaman sekunnin.
Lämpimänä käynnistyy kyllä hyvin.
Pohjatietoa:
Vakio, eli kuri paikallaan
Suutin vaihdettu 85 -> 90, ei booaa enää ajossa.
Putkeen vaihdettu villat
Pytty on uusi.
Eli onko tuo suutin vieläkin liian pieni?
Tarkoitus pitää mopo kuitenkin laillisen rajoissa, hyvä toimivuus olisi tärkeintä
15.10.2019 21:44
Kiding kirjoitti:Voisiko arvon tietäjät kertoa, missä on vika, kun pojan 2016 vuoden motard ei lähde näillä keleillä kylmänä käyntiin? (Ryyppy kyllä tuntuu toimivan)
Lupaa, muttei jaksa käydä kuin muutaman sekunnin.
Lämpimänä käynnistyy kyllä hyvin.
Pohjatietoa:
Vakio, eli kuri paikallaan
Suutin vaihdettu 85 -> 90, ei booaa enää ajossa.
Putkeen vaihdettu villat
Pytty on uusi.
Eli onko tuo suutin vieläkin liian pieni?
Tarkoitus pitää mopo kuitenkin laillisen rajoissa, hyvä toimivuus olisi tärkeintä
Kaasuttimen neulan sokkaa pitää laittaa yksi lovi alemmas. Motot.netin kaasuttimen säätö osiosta löytyy ohjeet. Mopoa saa myös pitää ryypyllä ja lämmitellä konetta näillä keleillä.
15.10.2019 22:41
Kiitos vastauksesta!
Ja tuon neulan saa käsiin avaamalla kaasarin yläpäästä ton mustan muovin?
15.10.2019 22:46
Kiding kirjoitti:Kiitos vastauksesta!
Ja tuon neulan saa käsiin avaamalla kaasarin yläpäästä ton mustan muovin?
Kyllä. Ps. Neulan sokan kanssa kannattaa olla varovainen kerran sellaisen olen jo hävittänyt.
19.10.2019 18:44
Nyt laitoin sokan yhden alemmaksi. Se oli toiseksi ylimmässä lovessa, nyt siis kolmanneksi ylimmässä.
Ei vaikutusta käynnistymiseen. Edelleen sama, eli pörähtää pariksi sekunniksi.
Missä kohtaa sen periaatteessa pitäisi olla? Nyt ei siis lähde edes lämpimässä tallissa käyntiin
Seos ruuvi 1,5 kierrosta auki.
Tulpan toiminnan varmistin.
19.10.2019 18:55
Kiding kirjoitti:Nyt laitoin sokan yhden alemmaksi. Se oli toiseksi ylimmässä lovessa, nyt siis kolmanneksi ylimmässä.
Ei vaikutusta käynnistymiseen. Edelleen sama, eli pörähtää pariksi sekunniksi.
Missä kohtaa sen periaatteessa pitäisi olla? Nyt ei siis lähde edes lämpimässä tallissa käyntiin
Seos ruuvi 1,5 kierrosta auki.
Tulpan toiminnan varmistin.
Nyt on kyllä paha sanoa että missä on vika. Kesällä tuo toinen lovi on hyvä, talvella itse laittanut kolmanteen. Isompaa suutinta voi tietenkin myös koittaa (5 kokoa isompi). Kannattaa myös kokeilla mäkistarttia jos sillä lähtisi käyntiin.
19.10.2019 19:06
Kertakaikkiaan omituista, mopolla ajettiin menestyksellä tälläkin viikolla, jopa sen suuttimen vaihdon jälkeen.
Huomenna mätänetistä vielä uusi tulppa, jos vika kuitenkin olisi siinä.
Oli se kyllä vähän musta, mutta kipinää antoi kuitenkin.
20.10.2019 12:17
Tulppa vaihdettu, neulan sokka palautettu toiseksi ylimpään loveen.
Ei vaikutusta.
Kuullostaa kuin tuo ei saisi tarpeeksi bensaa, olisiko kaasutin jotenkin tukossa/likainen.
Edit: teoriassa vika voi olla myös tappokatkaisijassa, täytyy se vielä tarkistaa.
Edit edit: tappokatkaisija testattu, vika ei ole siinä.
Täytyy avata tuo kohokammio vielä, ja puhdistaa tyhjäkäyntisuutin, sillä jos se on vähänkään tukossa niin selittyy nuo käynnistysongelmat.
Sitten vielä valuttaa bensatankki tyhjäksi, ja vaihtaa uudet bensat, sekä talvisäilytyksen ajaksi säilöntäaine.
2.11.2019 19:34
Noniin,
Päivitystä tähän sen verran, että nyt toimii
Putsasin tyhjäkäyntisuuttimen, niin tokalla polkasulla lähti käyntiin.
6.11.2019 21:14
Missä betan vm. 2017 akku on?
6.11.2019 21:18
OttoRajasalo kirjoitti:Missä betan vm. 2017 akku on?
Xd etkö tienny että betassa ei oo akkua.