Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.2.2014 17:04
miwa- kirjoitti:Johdot, etujarruvalo katkaisin..
Mistä etujarruvalo katkasin sijaitsee?
26.2.2014 17:46
Etujarrukahvarungossa, siitä pitäs lähtee jarruletku ja sitte tuon katkaisijan johdot.
28.2.2014 18:14
Sitte vielä muutamat kysymykset:
Millaista öljyä muut on käyttäny siellä laatikko öljynä?
Saakos takavalo olla pelkkiä kirkkaita ledejä? (en usko muttaku semmosiaki myyään vissii)
Tuleeko vakioputken ja sylinterin välille jotakin ettei se heiluis niin paljon vai onko normaalia? Esim. joku holkki?
Easyparts sivuilla oli että pitäs tulla O-rengas väliin mut eikös se sula sinne jos on kumia?
28.2.2014 18:41
Ite oon joskus käyttäny castrol mtx ja tällähetkellä lootassa on motulin transoilia. Takavalosta en osaa muuta sanoa kun että pitää olla e-hyväksytty. Ei miulla ainakaan oo siinä putken ja pytyn välissä kuin se o-rengas ja se on kyllä ihan timmi.
1.3.2014 1:56
Se ois sitte Orengasta ostamaa. Eikös sen laatikko öljyn piä olla 10w - 30w?
2.3.2014 18:14
Ei oo tullu toho toiseen ketjuun vastausta niin laitan tähän jos ny tulisi..
Mikähän voisi olla vikana, kun detsi lähtee hyvin käyntiin ja tyhjäkäynti toimii normaalisti mutta kun on ajanut vähän matkaa ja kone lämmennyt niin sammuu täydellä kaasulla?
Sen jälkeen toimii ryyppy päällä 1/3 kaasulla mutta ilman ryyppyä ei edes sillä.
Kokeiltu on:
-Tulppa
-Ilmanputsari katsottu ja ei pitäisi olla tukossa.
-Kaasutin putsattu
Mopossa on porattu moric ja tehoputki ja isompi suutin.
3.3.2014 12:18
Jos booaa ni isompaa suutinta vaa.
5.3.2014 1:32
Jos avaat kytkinkopan, niin joudut tietysti vaihtamaan tiivisteen. Tiiviisteeksi käy myös silikoni, jos et pahvitiivistettä satu löytämään, toleransseissa ei tule olemaan ongelmaa.
5.3.2014 16:39
Ja miksköhän se pitäis vaihtaa? En ite ainakaan vaihtanu sitä ku vesipumpun vaihoin, tietty jos se tulee sieltä kymmenessä osassa irti mutta itellä se ei edes irronnu lohkosta se tiiviste.
6.3.2014 0:52
Pahvi, kuten muutkin tiivistemateriaalit, menettää ajan myötä elastisuuttaan. Kun koppa käytetään irti, ei vanha tiiviste välttämättä asetu samoille "urille" jolloin saattaa ilmetä vuotoja. Yleisesti kaikki moottorin ja vaihdelaatikon tiivisteet suositellaan vaihdettavaksi mikäli osia käytetään irti. Tässäkin on toki järjen käyttö sallittua, jos tiiviste on uusittu edellispäivänä ei sitä tarvitse vaihtaa jos kone seuraavana päivänä käytetään auki. Vanhakin tiiviste saataa toimia ilman ongelmia, mutta varman päälle pelaamalla eliminoidaan yksi vikakohde lisää.
6.3.2014 23:55
Onhan noita vanhoja tiivisteitä omassakin huoltohistoriassa tullut käytettyä uudelleen monia kertoja jos rahat on sattunut olleen tiukoilla sillä hetkellä, mutta en sitä kertaakaan lähtisi suosittelemaan juuri sen takia että siitä voi ilmetä ongelmia. Tiivisteet kuitenkin tahtoo jumittua paikoilleen pitemmän ajanjakson aikana, ja näitä "isompia" huoltoja tunnutaan tekevän vain pakon edestä eikä tiivisteet ole oletettavasti 99% niissä tapauksissa uudelleenkäyttökelpoisia.
7.3.2014 4:58
Onko detsissä mittarin taustavalo? Jos on niin millä toimii? Piruku ei muista että onko siinä..
7.3.2014 20:18
Reetuhai2 kirjoitti:Jos booaa ni isompaa suutinta vaa.
Vaihdoin 10 pykälää isomman suuttimen.
Silti sama ongelma.
Mistähän se voisi johtua
7.3.2014 22:12
Stupidio kirjoitti:Onko detsissä mittarin taustavalo? Jos on niin millä toimii? Piruku ei muista että onko siinä..
On siinä, palaa aina.