2.11.2015 0:51
3.11.2015 0:38
3.11.2015 2:00
6.12.2015 22:31
6.12.2015 22:56
7.12.2015 1:01
Mäkistation kirjoitti:OM= Old Model, eli päällepäin Sportin kovakromipataa muistuttava pytty ja NM= New Model joka taas vastaa rivoitukseltaan Puch Cityn vakiosylinteriä. Aukotuksiltaan noi lienee aikalailla samanlaiset.
7.12.2015 12:12
8.12.2015 0:35
Mäkistation kirjoitti:Edelleen, OM vastaa ulkonäöltään sitä Sportin vakiosylinteriä.
Kai noilla hieman lisää hönkää koneeseen saa, potentiaalia ainakin näyttäisi olevan. Tuo pakoputki ei vain sellaisenaan sovi kuinkaanpäin Sportiin.
Ja näyttävät olevan varastosta tällähetkellä loppu.
8.12.2015 23:07
10.12.2015 21:57
10.12.2015 23:01
11.12.2015 1:13
Mäkistation kirjoitti:Saa suosiolla tehdä koko alkukäyrän uusiksi jos meinaa sopimaan saada, tuo kun on tarkoitettu siihen makaavasylinteriseen Puch Maxin koneeseen, samaan mitä Tunturi Cityssä käytetään. Muutenkin tuollanen kahden kartion systeemi on suoraansanottuna ihan paska. Mulla oli joskus tuollanen Sportissa:
http://www.moposport.fi/pakoputki-yleismalli
Malliltaan hyvin samantyyppinen kuin tuo Biturbo, ei ollut mitään tehollista hyötyä, ääni oli kyllä paha.
Vanhakunnon Muffler on ihan suht. toimiva piippu, siitä kun hieman lyhentää käyrää niin on ihan OK. Superiin mulla on Autisalle laskeskeltuna putki jolla pitäisi hönkivän jo isoakovaa.
11.12.2015 9:22
Mäkistation kirjoitti:Ite ajelin Sportilla vakioalakerralla parillakin 65cc Autisalla ilman ongelmia.
Noita nicasil-pinnoitettuja sylintereitä on aavistuksen konstikas viilailla joten suosittelen harjoittelemaan jossain muussa pytyssä ensialkuun.
Tuo Airsal on melko mieto aukotuksiltaan, vääntöä sillä varmaan saa jonkinverran lisää mutta ei sillä kuuhun pääse.
Mä näkisin potentiaalisempina vaihtoehtoina seuraavat:
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... -70cc.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... -45mm.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... mm-ot.html
Aukotuksiltaan nuo taitavat olla melkolailla identtisiä, taitavat olla hyvin samankaltaisia sylintereitä kuin ammoisina aikoina tavattu TCCD merkkinen pata.
Vakiokannelle saa näyttää sorvia melko perhanasti jos siitä meinaa hyvänkin saada, helpommalla pääsee kun hommaa pytyn kanssa jonkun valmiin kannen esim. tuo DMP:lle ja Power Onelle:
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... cc-nt.html
Kaasariksi sitten vaikka perus 18mm PHBG. Imukaulan teko Sportiin on vain hieman hankalaa kun runko tahtoo tulla eteen.
11.12.2015 9:57
11.12.2015 15:54
Linxy kirjoitti:Tuossahan on annettu 3 vaihtoehtoa. Otat niistä yhen, ton kannen mikä siihe o linkattu ja si vaik muffler ja kaasaria.
Noilla varmasti pääsee pitkälle jos on vaa rahaa noihin.