Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

2.11.2015 0:51

Mitätolla saavutetaan että pistetän tonne 6203 laakerit?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

3.11.2015 0:38

Pääsee siitä masentavasta välysprikkakikkailusta eroon ja on ne kiertävässä koneessa muutenkin pikkasen varmemmat. Yläkerraksi kun olis tarkoitus istuttaa 65cc JPC Autisa.

Puchshopin tilauksesta ja lähetyksestä yli 2 viikkoa eikä ole pakettia näkynyt. Alkaa vähä ahistaa. :s

Re: Puch-moottoriset Tunturit

3.11.2015 2:00

Voisi itekkin noi omat lohkot koneistuttaa tolle laakerille sopivaksi. Se välysprikkatouhu oli vähän kyllä masentavaa, varsinkin kun ei voi laittaa niitä samoja sinne mitkä on jo ollut kun tulee mulle eri koneesta kampura

Re: Puch-moottoriset Tunturit

6.12.2015 22:31

katsoin tuolta puchshop.de 70cc sylinteri sarjoja tohon sporttiin josa tulee mukan kaasari ja pakoputki mutta niissä on nuo merkinnät OM ja NM mitä ne tarkoittaa puchin koneessa
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... haust.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... haust.html

Re: Puch-moottoriset Tunturit

6.12.2015 22:56

OM= Old Model, eli päällepäin Sportin kovakromipataa muistuttava pytty ja NM= New Model joka taas vastaa rivoitukseltaan Puch Cityn vakiosylinteriä. Aukotuksiltaan noi lienee aikalailla samanlaiset.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

7.12.2015 1:01

Mäkistation kirjoitti:OM= Old Model, eli päällepäin Sportin kovakromipataa muistuttava pytty ja NM= New Model joka taas vastaa rivoitukseltaan Puch Cityn vakiosylinteriä. Aukotuksiltaan noi lienee aikalailla samanlaiset.

no se on 76 ja siinä on ollut alusta saakka kovakromi pytty ni kumman ostan ja onko nuo sylinterisrajat ylipäätään hyviä?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

7.12.2015 12:12

Edelleen, OM vastaa ulkonäöltään sitä Sportin vakiosylinteriä. :roll:
Kai noilla hieman lisää hönkää koneeseen saa, potentiaalia ainakin näyttäisi olevan. Tuo pakoputki ei vain sellaisenaan sovi kuinkaanpäin Sportiin.
Ja näyttävät olevan varastosta tällähetkellä loppu.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

8.12.2015 0:35

Mäkistation kirjoitti:Edelleen, OM vastaa ulkonäöltään sitä Sportin vakiosylinteriä. :roll:
Kai noilla hieman lisää hönkää koneeseen saa, potentiaalia ainakin näyttäisi olevan. Tuo pakoputki ei vain sellaisenaan sovi kuinkaanpäin Sportiin.
Ja näyttävät olevan varastosta tällähetkellä loppu.

no joo se putki ei sovi suoraan mut jos vähän taivuttais

Re: Puch-moottoriset Tunturit

8.12.2015 23:07

Saa suosiolla tehdä koko alkukäyrän uusiksi jos meinaa sopimaan saada, tuo kun on tarkoitettu siihen makaavasylinteriseen Puch Maxin koneeseen, samaan mitä Tunturi Cityssä käytetään. Muutenkin tuollanen kahden kartion systeemi on suoraansanottuna ihan paska. Mulla oli joskus tuollanen Sportissa:
http://www.moposport.fi/pakoputki-yleismalli
Malliltaan hyvin samantyyppinen kuin tuo Biturbo, ei ollut mitään tehollista hyötyä, ääni oli kyllä paha.

Vanhakunnon Muffler on ihan suht. toimiva piippu, siitä kun hieman lyhentää käyrää niin on ihan OK. Superiin mulla on Autisalle laskeskeltuna putki jolla pitäisi hönkivän jo isoakovaa.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

10.12.2015 21:57

tilaan ton 70cc airsalin tohon sporttiin ni tarteeks mitä vahvistaa vai meneeks se vakio alakerralla ja voiko sitä pyttyy viilata esim pakoaukkoo parimilli korkeemmaks ja leveemmäks ilman mitää ongelmia kun en tiedä tosta viilauksesta kauheesti ja paljo taas kantta uskaltaa laskee vai pitääkö vaa laskee squishvälys et on joku 1mm tilaa?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

10.12.2015 23:01

Ite ajelin Sportilla vakioalakerralla parillakin 65cc Autisalla ilman ongelmia.
Noita nicasil-pinnoitettuja sylintereitä on aavistuksen konstikas viilailla joten suosittelen harjoittelemaan jossain muussa pytyssä ensialkuun.

Tuo Airsal on melko mieto aukotuksiltaan, vääntöä sillä varmaan saa jonkinverran lisää mutta ei sillä kuuhun pääse.
Mä näkisin potentiaalisempina vaihtoehtoina seuraavat:
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... -70cc.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... -45mm.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... mm-ot.html

Aukotuksiltaan nuo taitavat olla melkolailla identtisiä, taitavat olla hyvin samankaltaisia sylintereitä kuin ammoisina aikoina tavattu TCCD merkkinen pata.

Vakiokannelle saa näyttää sorvia melko perhanasti jos siitä meinaa hyvänkin saada, helpommalla pääsee kun hommaa pytyn kanssa jonkun valmiin kannen esim. tuo DMP:lle ja Power Onelle:
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... cc-nt.html

Kaasariksi sitten vaikka perus 18mm PHBG. Imukaulan teko Sportiin on vain hieman hankalaa kun runko tahtoo tulla eteen.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

11.12.2015 1:13

Mäkistation kirjoitti:Saa suosiolla tehdä koko alkukäyrän uusiksi jos meinaa sopimaan saada, tuo kun on tarkoitettu siihen makaavasylinteriseen Puch Maxin koneeseen, samaan mitä Tunturi Cityssä käytetään. Muutenkin tuollanen kahden kartion systeemi on suoraansanottuna ihan paska. Mulla oli joskus tuollanen Sportissa:
http://www.moposport.fi/pakoputki-yleismalli
Malliltaan hyvin samantyyppinen kuin tuo Biturbo, ei ollut mitään tehollista hyötyä, ääni oli kyllä paha.

Vanhakunnon Muffler on ihan suht. toimiva piippu, siitä kun hieman lyhentää käyrää niin on ihan OK. Superiin mulla on Autisalle laskeskeltuna putki jolla pitäisi hönkivän jo isoakovaa.

No on toi 2 kartioinenkin huomattavasti parempi mitä vakioputki eikä ainakaan mulla siitä mitään liian kovia ääniä tullut kunhan piti ton pitkän loppupillin kiinni.

Siis jos kokoonpanona on vakio osat vähän viilatulla pytyllä.

Jos enempi alkaa rakentamaan niin se muffleri on pakkohankinta tai joku muu putki.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

11.12.2015 9:22

Mäkistation kirjoitti:Ite ajelin Sportilla vakioalakerralla parillakin 65cc Autisalla ilman ongelmia.
Noita nicasil-pinnoitettuja sylintereitä on aavistuksen konstikas viilailla joten suosittelen harjoittelemaan jossain muussa pytyssä ensialkuun.

Tuo Airsal on melko mieto aukotuksiltaan, vääntöä sillä varmaan saa jonkinverran lisää mutta ei sillä kuuhun pääse.
Mä näkisin potentiaalisempina vaihtoehtoina seuraavat:
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... -70cc.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... -45mm.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... mm-ot.html

Aukotuksiltaan nuo taitavat olla melkolailla identtisiä, taitavat olla hyvin samankaltaisia sylintereitä kuin ammoisina aikoina tavattu TCCD merkkinen pata.

Vakiokannelle saa näyttää sorvia melko perhanasti jos siitä meinaa hyvänkin saada, helpommalla pääsee kun hommaa pytyn kanssa jonkun valmiin kannen esim. tuo DMP:lle ja Power Onelle:
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... cc-nt.html

Kaasariksi sitten vaikka perus 18mm PHBG. Imukaulan teko Sportiin on vain hieman hankalaa kun runko tahtoo tulla eteen.

kun sanoit että tuo airsal on mieto tehoiltaan ni mikä ois parempi pytty sitten?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

11.12.2015 9:57

Tuossahan on annettu 3 vaihtoehtoa. Otat niistä yhen, ton kannen mikä siihe o linkattu ja si vaik muffler ja kaasaria.
Kuva

Noilla varmasti pääsee pitkälle jos on vaa rahaa noihin.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

11.12.2015 15:54

Linxy kirjoitti:Tuossahan on annettu 3 vaihtoehtoa. Otat niistä yhen, ton kannen mikä siihe o linkattu ja si vaik muffler ja kaasaria.
Kuva

Noilla varmasti pääsee pitkälle jos on vaa rahaa noihin.

ok
Käykö myös kopio kaasarit