Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.5.2014 4:21
No itte en kyllä uskaltas ajaa jos liikkuu johonkin suuntaan. Ylimääräinen liikkumavara lisää aina tärinästä johtuvaa kulumista, ja jos se on vino niin se alkaa olee jo vaarallinen
3.5.2014 10:13
Ku ootte putsannu kaasareita, nii ootteko vaan upottana bensaan vai purkanu koko paskan atomeiks?
3.5.2014 11:19
Mä pistin kaasarin lasipurkkiin joka oli täynnä tärpättiä, heitin korkin kiinni ja annoin sen muhia siellä pari päivää, käyden aina silloin tällöin ravistelemassa purkkia, jotta kaikki paskat irtois niistä pienistä kanavista kaasarin sisältä. Ulkopuolisesti oon taas putsannut kaasaria käytetyllä hammasharjalla ja tärpätillä, kyllä tuli muuten puhasta.
Pensakin käy aivan hyvin, ite en vaan tykkää yhtään siitä julmettomasta pensan katkusta, jotenka käytän tärpättiä puhistukseen kuin puhistukseen.
3.5.2014 11:26
Juu kiitoksia. Eikai se muu auta, kun käyä kaasari irrottamassa, kun ei terpi taho oikein käyntiin lähtee
3.5.2014 12:22
Tuo on varmaankin helpoin. Irrota vaan jokanen letku ja kumin pätkä siitä kun hapertuu muuten. Itse joskus tein vaikeimman kautta, purin atomeiks ja suihkuttelin sitä kaasarin puhistus ainetta.
4.5.2014 0:12
1.paljon tulee kevari veroo kun kaverin Derbi kulki 70 tutkaan Ja ne miinusti siitä kolme eli papereihin merkattiin 67 km/h?. kilpi lähti Ja kortti kuukaudeks. 2. kuka verot määrää tuleeko ne jälkikäteen?
4.5.2014 15:00
hessuhopotin kirjoitti:Jarrulevyt on erikokoisia, eli etujarru ei mene heittämällä kiinni, ellet vaihda jarrulevyksi drd:n 300mm levyä(ei tietoa sopiiko suoraan vm2010 vanteisiin), mutta akselit, laakerit ja sovitusholkit pitäisivät olla aivan samanlaiset, eli todennäkösesti menee niiden osalta suoraan kiinni, mutta pahimmassakin tapauksessa joutusit vain holkittaa renkaat uudestaan, joka ei ole mitenkään iso homma.
Takapyörässä sama juttu?
4.5.2014 18:19
Takarenkaiden osalta ne on samanlaiset, eli jarrulevyt on samankokoisia.
7.5.2014 0:19
Mistäs johtuu kun työntäää/ajaa mopoa niin tietyn väli ajoin rengas ottaa johonkin kiinnii että ns.stoppaa vähän tuli sen jälkeen kun takarengasoli ollut irti ja eturatas vaihettiin tosin ei oo rattaan omilla pulteilla kiinni vaan jollain että ei mene kokonaan kiinni ja ketjut on vähän kireellä mutta joo jos kellää mitää tietoabmistä vois olla kyse?
7.5.2014 7:33
No ehkäpä se on siinä se vika et sulla ei oo ratas kiinni, ketjut kireellä nii väliillä nappaa takahaarukkaa kiinni se ratas/pultti.
8.5.2014 17:51
Mun Derbin kaasu on tosi jäykkä eli miten sitä saa löysättyä. Liittyykö huonoon vaijeriin tai jotain? Ja jos kaasarin vaihtaa pienemmän suuttimen kuluttaako mopo vähemmän bensaa? Mun derbi kulkee edellisen käyttäjän jäljiltä vähän päälle 70km/h eli ei haittaa mua vaikka olis hitaampiki. Eli ei haittaa vaikka tehoja suuttimen vaihdosta
8.5.2014 18:17
Katso että kaasuvaijeri ei oo hirveellä mutkalla tai jumissa jossain välikössä.
Riippuen siitä mitä mopolle on tehty, ei pelkkä suuttimen vaihto riitä. Kulutusta ei hirveästi laske, enemmän laskee taloudellinen ajotapa
8.5.2014 18:21
Osaatko sanoa mikä laskis kulutusta eniten?
8.5.2014 19:38
Kyllä se isoin kulutukseen vaikuttava tekijä löytyy tangon ja satulan välistä. Suurin osa mopoilijoista ajaa erittäin epätaloudellisesti eli täyskaasukiihdytyksiä jonka jälkeen kova jarrutus. Ennakointi ja maltillinen kaasun käyttö vaikuttavat kulutukseen myönteisesti. Toki oikeissa säädöissä oleva, asianmukaisesti huollettu ja muutenkin kunnossa pidetty mopo luo hyvät lähtökohdat järkevälle kulutukselle.
8.5.2014 23:29
1.paljon tulee kevari veroo kun kaverin
Derbi kulki 70 tutkaan Ja ne miinusti siitä
kolme eli papereihin merkattiin 67 km/h?.
kilpi lähti Ja kortti kuukaudeks.
2. kuka
verot määrää tuleeko ne jälkikäteen?
onko kellään kokemuksia/tietoa?