6.6.2015 0:45
Aecel kirjoitti:Elikkäs nyt kesän kynnyksellä alkaa jo viimein Superi oleen valmis, ainakin ulkoisesti.
Ois vaan pari kysymystä siitä. Elikkä kun keulana on joku "nimetön", ei mitään Paiolin tai Idealin leimoja missään, niin mitä sinne pitäis pistää sisälle? Joskus luin puhuttavan "vaseliinikeulasta" , niin pitääkö sinne jousten sekaan tunkea jotain jäykkää vaseliiinia vai mitä? Tällä hetkellä siellä on jotain paskalta tuoksahtavaa kolmekymmentä vuotta vanhaa mustaa tönkköä, jota etäisesti voisi kuvitella vaseliiniksi. Öljy luultavasti tulis läpi niistä kahdesta muoviholkista, eikä mitään stefoja missään ollut.
7.6.2015 16:45
7.6.2015 20:48
9.6.2015 22:53
Tossa pytyssä pitää helmat hioda ohkaseksi että saa menemään paikalleen, tai lohkot avartaa.Oonkin vähä ajatellu tällästä yhistelmää kun tämä sylinteri, uustuotanto korkeapainekansi ja sitte tuollanen 15mm kopio-Bingi.
Mutta toimisko tuo setti toimis vakioputkella? Huonosti, vai ei ollenkaan?
22.6.2015 22:02
Hdsanteri kirjoitti:Moi mulla 1961 pappatunturi.
Eli olisi tarkoitus saada löylyä kiukaaseen.
Trm pytty 40mm porattu 0.05 välys meteor mäntä
12mm bing säätösuutin
Sikarin mallinen uus putki
uusi kampiakseli kiertokanki 2v racing
alkupèränen kansi laskettu tappiin
Eli mitä tehdään?? 60cc pytty+paine kansi
Hyvät neuvot tarpeen.
24.7.2015 23:30
27.7.2015 23:32
28.7.2015 10:13
Moottori
7b Ruuvi 60.05.008.11
10 Ruuvi 60.06.035.10
10a Ruuvi 60.06.083.10
10b Aluslaatta 651.934.70
12c Ruuvi 60.06.045.10
13b Jousimutteri 651.900.70
13c Sanka 501.902.70
16 Ruuvi 60.08.010.01
18 Ruuvi 60.06.070.18
18 Ruuvi 60.06.050.18
18 Ruuvi 60.06.050.10 Koteloon 171.906.75
18 Ruuvi 60.06.060.10 Koteloon 171.906.75
19a Ohjausholkki 661.901.60
22 Jousiholkki 661.902.70
28 Kumitulppa 681.906.60
osanumero ? Moottorin tiivisterengas sarja 681.200.70
17 Kiertokanki t. 831.989.70
3 Laatta 62.0611.15
7a vaarnaruuvi 60.06.018.80
------------------------------------------------------
Kytkin
4 Tiiviste 841.920.60
8 ruuvi 651.968.60
10 Tiiviste 681.922.60
13 lukkorengas 671.910.60
16 tähtilaatta 63.10.6798 A A10,5
16a tähtilaatta 63.08.6798 A
17 jousilautanen 841.908.60
24 kytkinrumpu Z=18 841.915.60
---------------------------------------------------------
Vaihteisto
1 liukulaatta 691.012.69
10 lukkorengas 671.911.60
13 lukituslaatta 651.945.70
14 mutteri 651.906.60 koko ?
15 mutteri 651.904.60 koko ?
19 tiiviste 681.923.60
20 liukulaatta = 1,5 691.040.70
20 liukulaatta = 1,0 691.041.70
23 Liukulaatta 691.013.70
28 vaihteen siirto kytkin 851.937.70 ?
x rullalaakeri 521.922.77
x rullalaakeri 521.921.77
29 liukulaatta = 3,0 tarpeen mukaan 691.043.77 ?
29 liukulaatta = 3,25 tarpeen mukaan 691.044.77 ?
29 liukulaatta = 3,5 tarpeen mukaan 691.045.77 ?
29 liukulaatta = 3,75 tarpeen mukaan 691.046.77 ?
28.7.2015 10:53
Slerpa_ kirjoitti:Moottori pitää purkaa kun noi vaihtaa, jolloinka kannattaa vaihtaa sinne kaikki laakerit eli:
-L17 (jos oikein muistan?) petarit 2kpl
-6303 C3 (jos oikein muistan....) laakerit yksi kampuralle, toinen sinne vaihteistoon
Stefat myös vaihtoon ja tiivisteet. Kiertokankea (ja sen laakeria) et saa vaihdettua itse perustyökaluilla vaan täytyy lähettää johonkin mopo-sporttiin yms. vaihdettavaksi. Sitä ei saa vaihtaa prässillä sanoo viisaammat, vaan ne kampiakselin puoliskot tulee vetää toisistaan irti. Yläpään laakerin tietty saa vaihdettua mutta mun mielestä kannattaa se todennäkösesti suvussa kulkenut alkuperäisasennus kiertarikin (ja sen mukana se alapäälaakerikin) vaihtaa.
2.10.2015 16:22
Mäkistation kirjoitti:Jos pienesti pipi persie ei haittaa, niin sitte Tunturi menee metsäajossakin, ite tuli joskus muinoin Sportilla paukutettua vaikka ja missä. Superi vois olla melko jees metsämopona, yläkauttaisella putkella varustettuna, ei jää mahasta kiinni.
4.10.2015 20:50
5.10.2015 19:49
12.10.2015 20:45
Sokeri-Norsu kirjoitti:Joo, päätin purkaa koneen ihan mielenkiinnosta eikä tosiaan vaikeeta ollu. Kampiakselin stefa vuotaa ja mäntä vaihdon tarpeessa. Jos vaikka kulkis taas normaalisti näitten korjaamisen jälkeen.
30.10.2015 0:56
31.10.2015 0:31