Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.3.2014 14:08
Vika selvisi ! Magneeton stefa pulpahtanu ulos ja sattui olemaan uusi stefa nii vaihettii ja nyt toimii !
15.3.2014 15:58
Kellää antaa ohjeita PV keulan stefojen vaihtoon? Onko mitään väliä mitä öljyä laittaa sinne putkeen vai onko oltava sitä haarukkaöljyä? Ja miten etupumput saa T-palaan takaisin kiinni kun se jousi ottaa vastaan ja sitten se liukuputki valuu takaisin ala-asentoon?
15.3.2014 16:39
Kumpi kaasari on parempi 60cc läppikselle, 16 vai 18 mm ?
15.3.2014 20:32
Imu on laipaltakin 18mm, joten 18mm kaasari on paras viilaamattomalle plusulle.
15.3.2014 21:36
En tie kuuluuko tänne, mutta tarttisko kukaan pv:n tarakkaa?
Pistäkää yv:tä jos kiinnostaa.
15.3.2014 23:46
[SuiZamiÄs] kirjoitti:Kellää antaa ohjeita PV keulan stefojen vaihtoon? Onko mitään väliä mitä öljyä laittaa sinne putkeen vai onko oltava sitä haarukkaöljyä? Ja miten etupumput saa T-palaan takaisin kiinni kun se jousi ottaa vastaan ja sitten se liukuputki valuu takaisin ala-asentoon?
Stefat irti varovasti esimerkiksi puuruuvilla ja pihdeillä. On kyllä joskus löytyny niitä alkuperäsiä stefoja mitkä ei lähde kun voimalla... Kyllähän sillä on väliä, toimii se haarukkaöljy paremmin mutta toki joku 10w öljy saattaa toimia.. Ite en kyl siinä säästäs, on se keula sen verta iso osa ajettavuutta. Pumppua pitää vaan painaa ylöspäin ja sitten tökätä se pultti läpi jotta pysyy, tai voi siinä käyttää vaikkapa isoa meisseliä apuna. Sitten ylhäältä korkki alulle jotta saa kummatkin laitettua.
16.3.2014 11:14
Ittekkin pitäisi keula purkaa.
Kuuluuko sinne oikeesti vain vähän yli puolidesiä?
16.3.2014 11:19
Kyllähän sinne kuuluu, mutta vähän enemmän voi laittaa jos haluaa jäykemmän keulan.
Joskus paikallisessa marmorissa kysyin että paljonko pitäs laittaa jos haluaa vähän jämäkemmän niin desiä suosittelivat, mutta se oli aiva liikaa. Ite laitoin viimeks varmaan jonkun 0,60-0,70 dl
19.3.2014 15:22
Maekine kirjoitti:Kansi auki, suoruuden tarkistus->mahdollinen oikaisu koneistamolla ja uuden tiivisteen kanssa kasaan ja kiristys (mieluiten) momenttiin. Ekojen ajojen jälkeen kiristys uudelleen, koska tuppaa löystymään.
Mulla on käytännössä sama tekniikka, ilmanputsarina pipercross, seosruuvi auki 1,5...2 kierrosta , neula on toiseksi ylimmässä ja pääsuutin kokoa 90..92. Vaikka näissä melkosesti on yksilöllisiä eroja, niin tuolla pitäs pelata vähintään kohtuullisesti.
Tulpaksi suosittelen NGK B8EG.
Jos ei nuokaan auta, niin sytytksessö voi olla häikkää.
Kiitos, minkä kokosta neulaa pitäisi pistää?
24.3.2014 21:35
Jahas, peeveeseen tuli alapäähän joku kun on jumissa alapää mutta ihan pikkusen kampura liikkuu. Kone otettu jo irti, huomenna tutkitaan mitä on tapahtunu.
25.3.2014 19:02
Vika löyty, olin jo keriinny kytkinkopan aukaseen ja sitten otin vauhtiksen irti niin sieltähän se vika löytyi. Sytytyksensäätökannesta tai mikä nyt onkaan, oli lähtenyt yksi kiinnitysruuvi irti ja sitte sorvaantunu sinne johki väliin. Onneks tuo tapahtu tyhjäkäynnillä, meinaan jos olis peevees ollu kierrokset +12000rpm olis tullut aika rumaa jälkeä
Ruuvi joka lähti irti niin sieltä oli reiästä oli mennyt M5 kierteet niin vetäsin sinne sitte M6 kierteen.
27.3.2014 21:23
Ei se peevee sitte enää lähtenykkää käyntiin. Otin viä ne ensiöpuolat sun muut kouraa ja katoin niin ensiöpuolas oli ainaki jonkiverran vaurioo tullu. Hain kaverilta sitte ehjän ensiöpuolan joka näytti päällisin puolin ihan ehjältä, laitoin sen sit kiinni mutta ei ruvennu tuleen kipinää vieläkään. ELI KERTOKAA VIISAAT ETTÄ MIKSEI TULE KIPINÄÄ!?!?!? Johdot tarkistettu kaikki, porakoneella pyöritin magneeton mutterista konetta niin kun ihan täysillä pyöritti niin ihan pieni kipinä tuli tulppaan.
29.3.2014 19:59
Täälä ei vissii olla kovin akstiivisia
PS. peeveeseen saatu kipinä.
31.3.2014 18:11
Tän foorumin päivityksen jälkeen kun vanhojen suomimopojen topicit laitettiin miljoonan kansion taakse, ei porukka enää tosta vain löydä näitä. Ennen sitä päivitystä täällä oli vielä eloa.
Jos jotain peeveistä haluu kysellä ja saada vastauksia niin PV-Foorumi.org on elossa.
31.3.2014 18:22
Palautusosio eikös ole erikseen?
Plus, olethan Selly huomannut tuolla ilmona seuraavan threadin?
Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon!Ehdotusta kehiin vain, ei me voida ratkaista ongelmia jos niitä ei tuoda ilmi.