Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
29.4.2014 19:10
eikö oo siis muuta keinoo tyhjentää ku syyläri irti , eikös se tyhjene jos ottaa pelkät letkut?
29.4.2014 20:53
Kaikki letkut irti mitä menee syylariin, niin tyhjenee. Näin itse ainakin tyhjentänyt syylarin pariin otteeseen.
Eli eli, kyseessä DRD:n ajp takajarru. Ongelmana on ettei takajarrusylinterin mäntiä saa painettua pohjaan. Koitettu erikokoisilla pihdeillä, mutta ei painu pohjaan asti.
Hieman sai painettua mäntiä, mutta kurkistaa vielä n. 4-7mm. Riittävästi ettei jarrupalat mahdu.
Kenelläkään ideoita??
29.4.2014 21:55
Kokeile vuodattaa nestettä vähäsen satulan banjopultista ulos, eli löysää se pultti ja paina mäntiä uudestaan, jos ei silloinkaan liiku niin sitten ne jarrumännät on todennäköisesti liian ruosteessa ja ne täytyy kiillottaa hienolla vesihiomapaperilla.
29.4.2014 22:16
miten se paisuntasäiliö tyhjennetään
29.4.2014 22:23
Miksi sä sitä edes tyhjentäisit? Korkki auki ja letkut irti, ei sen ihmeempää.
29.4.2014 22:41
eiks sekin pidä tyhjentää kun laittaa uudet sinne,ja onko mitään väliä mitä jäähdytys nestettä laittaa pitääkö olla jotain tiettyä
29.4.2014 23:11
entä jos mopossa on 4 johtoa jotka menee takavalolle ja uuudessa kilventelineessä onvaa 3?
30.4.2014 14:17
jcloo kirjoitti:eiks sekin pidä tyhjentää kun laittaa uudet sinne,ja onko mitään väliä mitä jäähdytys nestettä laittaa pitääkö olla jotain tiettyä
Paisuntasäiliö tyhjenee kyllä kun alavesiletkun ottaa irti. Värillä ei ole väliä, silikaattivapaa jäähdytysneste olisi paras ratkaisu.
30.4.2014 15:47
otetaako ne letkut syyläriistä vai sieltä pytyn kannesta ja vesipumpun luota kun jos ottaa syyläristä nii eiks sinne letkuihin jää sitä jäähdytysnestettä?
30.4.2014 16:12
Ku otat se letkun irti sieltä alapuolelta nii eikö se valu tyhjäks ja samalla syyläriki tyhjenee.
1.5.2014 12:22
Kun vaihtaa kilventelineen nii mites johdot laitetaan jos moposta tulee 4 johtoa takavaloon ja takavalossa on vain 3 johtoa
2.5.2014 17:00
Onks kellään kokemuksia Ferodon valmistamasta kytkimen massalevysarjasta (vm. Derbiin)?
Alko toi nykyinen kytkinsetti
(tarvike massalevyt + italkitin kytkinjouset) luistamaan, ku sain kaikki tehot käyttöön (kannen tiiviiksi.. vihdoinkin).. eli todennäköisesti pitäisi massalevyt vaihtaa, vaikka silloin koneremontin aikana näyttivät hyväkuntoisilta (ehkä noin 2 000-4 000km ajetut).
Vai mihin kytkinsettiin kannattaisi sijoittaa? Ehdotuksia?
Pitäis kestää (ainakin) +15-17hp.. tai mitä nyt tollasesta viilatusta 70cc airsalista saakaan.
ainakin sen perusteella uskallan väittää, että lähemmäs ton 15hp ainakin lähtee koneelta, ku keula nousee 1. vaihteella kaasusta 13/48 välityksillä.. +kytkin luistaa alkaa luistamaan jossain päälle 10 000rpm.
--
Mistä kannattais lähteä etsimään vikaa, kun ei tule valoille tms. virtaa?
Oon avannut johtosarjan noin puoleen väliin ja käynyt pikaisesti johdot läpi ja näytti olevan kunnossa.. muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (nyt korjattu). Myös noin puolet liitoksista oon käynyt läpi.
2.5.2014 18:45
Onko tietoa sopiiko X-Racen (vm.2010) smoto vanteet+renkaat suoraan DRD Racingiin (vm.2006)? Jos ei niin saako sovitettua?
2.5.2014 20:40
Jarrulevyt on erikokoisia, eli etujarru ei mene heittämällä kiinni, ellet vaihda jarrulevyksi drd:n 300mm levyä(ei tietoa sopiiko suoraan vm2010 vanteisiin), mutta akselit, laakerit ja sovitusholkit pitäisivät olla aivan samanlaiset, eli todennäkösesti menee niiden osalta suoraan kiinni, mutta pahimmassakin tapauksessa joutusit vain holkittaa renkaat uudestaan, joka ei ole mitenkään iso homma.
2.5.2014 22:31
Laittelin tossa koropalaa kiinni ja huomasin, että se liikkuu siinä aika lailla ku takahäkistä nostaa ylöspäin, kuuluuko sen liikkua? Se on myös aika vinossa ku on se tukipala eteenpäin, mutta kestääkö se jos on se tukipala takarenkaaseen päin?