Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
24.2.2013 15:52
PekuVeku kirjoitti:Mittari on Betassa ollut pitkään ongelmallinen kapistus ja on hieman mittarikohtaista meneekö sekaisin vai ei.
No ei nää uudenmalliset mittarit ainakaan oo enempiä sekoillut, aina on viat löytyneet johdoista tai antureista, mitään joulukuusiefektejä ei ole nähty eikä kuultu. Ainakin viimesimmät 5 beta-topicia on luettu, yhtään mittarin sekoamista en muista. Että se siitä ongelmallisuudesta. Tietopankissa ainakin joskus luki että mittaristossa tyyppivika, en tiedä millon tuo artikkeli on kirjotettu, mutta ei se mikään tyyppivika ainakaan enää ole.
24.2.2013 16:02
Vielä tuossa -11 mallissakin on ollut joulukuusi efektiä märkänä (itse ajanut). Voipi olla, että on se saatu kotjattua. Itsellä ei ole sekoillut vaikka on se vanhemman mallinen mittari, jossa on ollut enemmän tätä ongelmaa. Suolatulla tiellä ajaessa menee öljy anturiin välillä sitä suolavettä ja näyttää, että öljy on lopussa (ei mittarin vika).
Joo, eiköhän tämä asia ole nyt loppuun käsitelty!
24.2.2013 22:46
oliskohan scr corse hyvä putki betaan? Vai mitä putkea suosittelisitte mikä sopis siihen suoraan ettei tarttis muokata?
24.2.2013 23:09
Minkä vuotinen on moposi? Kyllähän se Corsé on tehokas ja kiertää pirusti, mutta hintavahan tuo on. Vakioputki kurittomana on kaikkein paras mopon tekniikan kannalta.
24.2.2013 23:41
Se on 2011. mutta haluaisin ostaa teharin mielummin kuin ajelisin tyhjällä vakio putkella. ja mistähän noita corseja sais tilattua? mitä teharia sä suosittelet?
25.2.2013 0:18
Miks ei vakio kelpaa sillä pääsee kyllä sen 90km/h? No onhan niitä Leovince V6, Gianelli, Turbo Kit, SCR Corse, Tecnigas e-nox, Arrow, Yasuni ja useita muita!
Saksasta nii säästää hieman rahnua:
Gianelli:
http://tinyurl.com/c5eudtk8 PUTKEA:
http://www.fiftyrider.de/rr50exhaust-c- ... _1118.htmlMototin puolelta:
Gianelli (en tiä mahtuuko):
http://www.motot.net/talli/osat/id48319/SCR Corsé:
http://www.motot.net/talli/osat/id45368/ Itse en suosittele mitään teharia sen extra tehon toivossa, koska sitä ei enää paljoa saa. Jos tehoa tarvii paljonki enempi niin isompaa pyttyä tai pyörää. Onnea putken metsästykseen, jos vielä sellaista haluat. Tuossa pitäisi olla ainakin alkuun hieman putkia.
25.2.2013 0:44
Kaikki am6 putket käy. Paisarin kiinnitys voi olla ainoa ongelmakohta, mutta pysyy se pelkillä jousillakin. Tietopankissa lukee jotain noista tehoalueista, kannattaa vilkasta ennen ostoa, jos ei tiedossa.
25.2.2013 0:58
Gogge kirjoitti:Kaikki am6 putket käy. Paisarin kiinnitys voi olla ainoa ongelmakohta, mutta pysyy se pelkillä jousillakin. Tietopankissa lukee jotain noista tehoalueista, kannattaa vilkasta ennen ostoa, jos ei tiedossa.
Eipä kyllä käy kaikki, sillä Beta on rungoltaan ja rakenteeltaan tiiviimpi kuin muut mopot ja vakio putki on alakauttainen jolloin ylhäälle ja varsinkaan oikealle ei ole jätetty tilaa putkelle. Nih!
25.2.2013 1:10
Joopajoo.. ei sillä oo mitään väliä, mistä se vakioputki kulkee, kyllä sen teharin siihen kiinni saa. Muutkin saaneet.
25.2.2013 1:14
Joo mut esim. oikealta tuleva arrowi vaati jo sahaa ja sirkkeliä sopiakseen.
25.2.2013 1:25
Pakkoko se on oikeelta tuleva ostaa? Arrowista/giannellistakin löytyy vasemmalta tulevat versiot.
25.2.2013 20:33
Mites, onko muilla hävinnyt tai mennyt rikki sen paisarin ja välipillin yhdistävä kumi, itellä hävinny ja kyllähän sitä myydän tokimotolla ja janikaasalaisella, muttakun sitä ei tuolla kaasalaisella pitkään aikaan ole ollut, niin mitenkäs ootte sen korjannut tai mitä siihen tilalle ootte laittanu, vai oletteko mitään, itellä ainaki vuotaa siitä hieman ja kun painaa kaasua, nii savua myös =)
25.2.2013 22:24
Suosittelen tällaista yhdistelmää, itsellä toiminut hyvin joka vehkeessä. Jotain kumia (kuumankestävää) tai pakoputken paikkausnauhaa, pakoputken tiivistysmassaa ja leveä putkiklemmari.
1. Klemmari ensimmäisenä siihen putken päälle.
2. Tiivistysmassaa saumoihin.
3. Kumi/eriste massan päälle.
4. Putkiklemmari kiristetään noin keskelle sitä saumaa.
5. Vuola ei vuoda!
Toinen vaihtoehto on, että hommaat sellaisen uuden kumi hörpäkkeen ja koitat olla hukkaamatta sitä.
25.2.2013 22:35
Juu, itte oon yleensä aika huolellinen ja et tollanen ei menis hukkaan, mut entinen omistaja senki oli hukannu, et se ei varmaa ollu niinkään...
27.2.2013 9:54
Mulla olis myydä v6 vince toho betaa, yläkauttanen muokattu dt:n putkesta
"Vääntää" hyvin ja piikki kohtuu vahva.
Mut joo itel hajos se tiivistekumi kans nii mulla toiminu semmone viritelmä hyvin et pujotat vaan pätkä tavallisen pyörän sisäkumia siihe;) kyllä se mulla on sen 1500km kestäny pari kertaa ennenku sain uuden alkuperäsitiivisteen