Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.2.2014 18:17

10w40 oon ite käyttänyt

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

25.2.2014 22:09

Onko yleensä entisöidyissä suzuki pv:eissä kurit paikallaan?

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

26.2.2014 0:09

Ei niissä varsinaisesti ole kureja, sillä se koko PV itsessään on kuristus. Sen pytty on vakiona susipaska, kaasari mielettömän pieni ja putki vaimentiminee täysi nuhapumppu. Eli siinä ei ole mitään yksittäistä kuristusta, prikkaa tms jonka voi repiä helposti irti, vaan kaikki on yhtä isoa kuristusta. :)

Täten viimosenpäälle entisöidyissä on vakio-osat, mutta yleensä sylinterinä on vakion sijasta Power+ 50cc nuhapumppu. Tällöin se menee vähän vikkelämmin kuin oikeasti vakiona, mutta kohtalaisen laillinen ja alkuperäisen oloinen silti.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

26.2.2014 18:46

Jos nyt verrataan vaikka vanhanmallin pv:n sylinteriä ja 50cc p+ sylinteriä, niin onhan ero suhteessa aivan valtava.
Pelkästään pytyn paikalleen pudottamalla ja kaasarin säätämällä huiput nousee luokkaa 20km/h ja vetääkin ihan eri tapaan.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

5.3.2014 14:15

Onko muuten 60cc pytyssä minkä verran eroja verrattuna 50ccp+ pyttyyn meinaan että tuoko vääntöjä, huippuja minkä verran lisää?

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

5.3.2014 14:31

Sama pytty, eri poraus. Vääntöä on enempi ja sitä myöten jaksaa paremmin esim. raskaampia välejä vetää.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

8.3.2014 15:35

Mikähän mättää?

Kyseessä vakio 50cc läpätön, orkkis Mikuni 12mm -kaasarilla. Suutinta muutettu 60.

Eli ostin joskus viallisena tuon koneen ja nyt innostuin korjaamaan sen.
Remontissa sylinteri porattiin ylikokoon, eli mäntä on uusi. Myös runkolaakerit, stefat ja tiivisteet vaihtuivat uusiin.

Nyt on tälläinen ongelma;
-Kylmänä kone lähtee hyvin käyntiin, mutta jonkin aikaa käytyään eli lämmettyään mopo sammuu eikä lähde käymään. Vähän lupailee, mutta ei käynnisty.
-Vähän aikaa oltuaan lähtee hyvin käyntiin, mutta taas sama toistuu jne.

Mitä tehty asian korjaamiseksi:
-Kaasutinta säädetty joka suuntaan, samt oireet laihalla ja rikkallaa seoksella
-Vakio 57,5 , 60 , 62 suuttimia kokeiltu.
-Sytytys- ja ensiopuolat vaihdettu uusiin.

Vakio tulppaa ja numero lämpimämpää kokeiltu.


Omat ideat loppu. Neuvoja otetaan vastaan!

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

8.3.2014 18:19

Noniin kertokaas viisaammat mikä peeveessä. Laitoin eilen suitsan kilpiin ja kun lähdin ajeleen niin huomasin että kun nelosella lähtee vedättään, niin heittää hetken päästä vaihteen pois päältä. Eka tuli mieleen että olisko se jousi mikä siä kytkinpuolella on niin olisko se väsynyt tjs.? Kertokaa ny äkkiä jos joku tietää!!! KIITOS!

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

8.3.2014 22:44

Voihan se jousi olla löysä, jos meinaat niitä jousia jotka vetää vipuja, jotka lukitsee vaihderummun päästä paikoilleen. Toinen todennäköinen vaihtoehto on ihan vain, että vaiheratas on särki. Meinaan sitä ratasta, josta vaihteensiirrin ottaa kiinni ja rattaasta törröttää piikit, joilla lukitaan toinen ratas kiinni. Siellä lienee piikit pyöristynyt tai itse rattaassa olevat reijät (johon ne piikit tökkää) pyöristynyt.

Toki kannattaa nyt ekana kattoa ihan vaan että öljyt on sopivat, eli hyvässä kunnossa ja 10W30 tai 10W40, ei mitään ohkasia 5W öljyjä. Sekä se jousi.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

14.3.2014 0:18

Noniin elikkä. Pv:ssä kiinni malossi 80cc, 21 racing lortto ja giannelli.

Kolmosen ja nelosen yläkierroksilla alkaa ampumaan aivan saatanasti, myös kiihdyttäessä röpöttää rajusti. Tuntuu että tehot ovat aivan kadoksissa välillä, pieneenkin ylämäkeen meinaa hyytyä.

Tulpasta ei ole kiinni, vaihdettu monta kertaa. Itse epäilen rikkaalla käymistä tai kannen vuotamista. Minkänäköiset säädöt kaasariin pitäisi lyödä että saisi kunnolla toimimaan?

Kiitoksia jo etukäteen :)

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

14.3.2014 11:59

Kansi auki, suoruuden tarkistus->mahdollinen oikaisu koneistamolla ja uuden tiivisteen kanssa kasaan ja kiristys (mieluiten) momenttiin. Ekojen ajojen jälkeen kiristys uudelleen, koska tuppaa löystymään.

Mulla on käytännössä sama tekniikka, ilmanputsarina pipercross, seosruuvi auki 1,5...2 kierrosta , neula on toiseksi ylimmässä ja pääsuutin kokoa 90..92. Vaikka näissä melkosesti on yksilöllisiä eroja, niin tuolla pitäs pelata vähintään kohtuullisesti.

Tulpaksi suosittelen NGK B8EG.

Jos ei nuokaan auta, niin sytytksessö voi olla häikkää.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

14.3.2014 14:30

Ei sitä kantta tarvi välttämättä koneistamolla oikasta. Lasilevylle 400 vesipaperia arkki, vettä päälle ja kantta pyörittämään ja suora tulee :)

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

14.3.2014 21:27

APUA! Kertokaahan te pv:stä tietäjät mikä tuli s1:seen. Eli tekniikkana oli vakioläpätön ja 12 mikuni. Ajelin jonkun aikaan ja sitten koitin huvikseen kokeilla pienestä vauhista sammutus nappia että toimiiko nii sitte kuulu putkessa pamahus/suhahus eikä sitten lähtenyt enää käyntiin. kipinä tuli ja tulppia kokeiltiin monia. sitten pytyn otin pois kun alkoi olla jo mäntä ja pytty vähän huonossa hapessa nii ostin sitte 60p+ sylinterisarjan ja kaikki uudet puolat. Nyt siis on 60 kiinni 14 mikuni ja puolat vaihettu ja kipinä tulee ja ei vaan lähe käyntiin.. pitää koittaa vielä pistää pensaa tulpanreijästä.. Eli siis kenellä tapahtunu tuo posahus ja mitä ihmettä siinä on voinu käyvä siinä posahuksessa... Kiitos jos ehottelisitte mitä siinä ois voinu tapahtua. ja tosiaan alakerta on hyvässä kunnossa ei kuulunu mitää ylimäärästä.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

15.3.2014 9:51

sasumeil kirjoitti:Ei sitä kantta tarvi välttämättä koneistamolla oikasta. Lasilevylle 400 vesipaperia arkki, vettä päälle ja kantta pyörittämään ja suora tulee :)

Ei tartte ei, mutta varmasti paremman lopputuloksen saa koneistamolla ;)

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

15.3.2014 11:54

Jussi588 kirjoitti:APUA!


Oothan tulpan vaihtanu kans jos vaikka sen ois siinä rikkonu ? Sit tosiaan kokeilet bensaa tulpan reiästä. Vaihdoit siis kaikki puolat? Mites hattu ja johto?

Kantta vois kans koittaa oikasta jos ois vaikka siellä vika.


Maekine kirjoitti:
sasumeil kirjoitti:Ei sitä kantta tarvi välttämättä koneistamolla oikasta. Lasilevylle 400 vesipaperia arkki, vettä päälle ja kantta pyörittämään ja suora tulee :)

Ei tartte ei, mutta varmasti paremman lopputuloksen saa koneistamolla ;)


Pyhh, aivan yliarvostettua :lol: