Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
14.7.2017 23:20
Mistä vois johtua putken paukkuminen uuden yläkerran vaihdon jälkeen? Aina moottorijarruttaessa putki iskee sinistä liekkiä ja pamahtaa vähän turhan kovasti. Säädöt ovat ainakin tulpasta päätellen kohillaan ja eikä ajossa muutenkaan booaa tai röpötä. Ainut vaan tuo liekin iskeminen.
16.7.2017 11:07
Täysin mutuilua, mutta epäilen että putki pikkasen vuotaa alkukäyrän liitoksesta.
Mutuilu
Kone vetää tyhjäkäyntipiirin läpi ylirikasta seosta (tai muualta ylmääräistä bensiiniä) mikä ei pala kunnolla, joka kuumaan putkeen päästyään saa vuodosta ilmaa, syttyy ja paukkuu.
18.7.2017 3:12
Ja tulpasta selvii ainoostaan millanen sää on marssin ja kuun risteytyksellä.
10.10.2017 17:42
manki on vakio 2017vm ostin siihen power filtterin ja nyt ei meinaa oikeen kiihtyä/kulkea hyvin.olisiko suuttimen vaihto kohdallaan ja jos niin minkä kokoiseksi.ps mitkä virit olisi hyvät että ei kulje paljoa mutta kiihtyisi hyvin?
12.10.2017 13:24
Suutinta isommaks, se käy laihalla nyt ni ei meinaa jaksaa. Kannattaa sit suosiolla pistää joku kunnon putsari, vaikka pipercrossi sen perkeleen oravaimurin tilalle, sen kanssa ei tuu ku paha mieli ja koneremontti. 72cc pytyllä ja sopivilla rattailla saat sen kiihtymään ja kulkemaan n.60.
31.10.2017 15:31
En tiiä onks mitään kirjaa joka keskittyisi mallikohtaseen viritykseen, mut joku perusopas antaa varmaan hyvät lähtökohdat. Tätä
https://www.kirjaverkko.fi/kirja/mopot-korjausopas-kaikki-merkit-ja-malli/165163 luin ite joskus.Vastaavia varman löytyy joka kirjastostakin.
3.11.2017 20:52
4-tahtisten virityksestä on kirjotettu varmaan satoja kirjoja, monta niistä on käännetty myös suomeksi.
6.11.2017 21:49
Kellään kokemusta tällaisesta lelusta?
https://www.kone-glans.fi/products/prod ... anki-styleJos on kokemusta niin minkälainen ollut?
22.4.2018 15:15
Kyllä on kokemusta ihan pirtsakka kone ainut huonopuoli on ehkä koneen laatu itsesään
Sitten kiitos jo etu käteen ketkä osaa vastata sopiiko Lifan 125cc koneeseen 140cc lifan sylinteri? Huom kiire!
1.5.2018 22:13
Mikähän mahtaa mankissa olla vikana, kun vakio 50cc kone, 16mm kaasarilla ja "yskii" kaasariin tyhjäkäynnillä. Kaasaria oon yrittäny säätää, mutta ei näytä toimivan... Venat ja ajoitus säädetty. Puola, tulppa ja cdi uusia. En keksi muuta kuin, että sytys ois pielessä, mutta voiko se ees mennä pieleen ja miten säädetään?
Tulipas romaani taas
6.5.2018 23:37
Mulla on tollane kiina monkey jossa on vaihettu 85cc sylinterisarja joka on tety pikkuventtiili kannelle eli vakio kannelle
Nii onko 22mm kaasari liian iso, jos on nii minkä kokonen ois sopiva?
7.5.2018 21:45
Kertokaas viisaat ja kokeneet manki asiantuntijat, että nyt kun haluaisin saada täysin vakion vuoden 2017 skyteam mankini kulkemaan 55-60 niin minkä kokoiseksi poraan imukaulan reiät ja minkä kokoisen suuttimen laitan, sitten kun on imukaulaa porattu ja reikälevy poistettu ilmanputsarista.
10.5.2018 21:14
Mulla on tommonen skyteam monkey jossa on vaihdettu nhrc putki 85cc sylinteri sarja (
http://mbfmoto.com/home/2051-sylinterisarja-85cc.html ) ja sit 22mm kaasari (
https://www.wandamotor.fi/mobiili/kaasu ... ge-nosto-1 ) nii minkä kokonen suuti ois sopiva ?
18.5.2018 18:18
KurkkuMopo33 kirjoitti:Kertokaas viisaat ja kokeneet manki asiantuntijat, että nyt kun haluaisin saada täysin vakion vuoden 2017 skyteam mankini kulkemaan 55-60 niin minkä kokoiseksi poraan imukaulan reiät ja minkä kokoisen suuttimen laitan, sitten kun on imukaulaa porattu ja reikälevy poistettu ilmanputsarista.
Poraat 16mm terällä ja suutin joku 65-70
13.7.2018 13:09
Poika haluais vaihtaa DT jammun mankiin, niin haluaisin varmistusta muutamiin asioihin, ettei tehdä mitään tyhmää vaihtokauppaa. Eli tuo DT:n suurin ongelma tuntuu olevan se, ettei sillä pysty keulimaan. Tämähän ei johdu tietenkään muusta kuin tehon puutteesta
Mutta paraneeko asia kovinkaan kummoisesti, jos sitä mankiakaan ei mahdottomasti viritetä? Isompi kaasari ja kierrostenrajoittimen poisto ei taida vielä riittää?
Eli saako siitä mankista paljon sen kummempaa keulimisvälinettä, mikäli ehdot on, ettei laiteta mitään virityssylintereitä, ja nopeus pitää jäädä alle 60:n? Laittakaapa mankimiehet hyviä "reseptejä", että miten kannattais aito Honda tai sitten kiinalainen virittää noilla ehdoilla, että sillä vois sitte vähän keulia...itsellä kun ei ole noista minkäänlaista käsitystä.