Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
28.4.2014 22:15
sen uuden kilventelineen voi ihan kokeilla ei mitään hajooo kunhan ei ne johdot yhteen ota (siis liität ne kiinni toisiinsa ja sitten ne liitetyt johdot ei ota yhteen toisiin liitettyihin)
28.4.2014 22:50
on tuol jäähdytysjärjestelmässä ilmaa varmaan niin lähteekö ne siis siten että ottaa jäähdyttimestä sen letkun joka menee pytyn kantee ja kaataa sinne letkuun uudet jäähdytysnesteet `kunnes tulee siitä reiästä josta on ottanu sen letkun ja onko niillä jäähdytys nesteen värillä väliä kun siellä on nyt keltasta nii onko väliä jos laittaa siihen punasta? ja pitääkö olla jotain tiettyä jäähdytysnestettä?
28.4.2014 23:54
Jäähdytysnesteitten purkeissa lukeaa VÄREJÄ EI SAA SEKOITTAA KESKENÄÄN
Ja ilmaaminen tapahtuu sillain, että täytät sen järjestelmän säiliön kautta, mutta ota syylärin ylin letku irti. Alinta letkua puristelemalla puristat ilmat pois sieltä.
29.4.2014 9:28
en oo oranssii nähny vielä missää nii pitääkö se tyhjentää ja laittaa uudet,miten tyhjennetään
29.4.2014 9:34
Jäähdytysjärjestelmän ilmaus ja kuumeneminen
Jos moposi kuumenee ajon aikana paljon, on syytä tarkistaa jäähdytysnesteiden määrä. Jos paisuntasäiliön mukaan nestettä on riittävästi, on järjestelmässä todennäköisesti ilmaa. Tyhjennä siis edelliset nesteet kokonaan pois ja laita uudet sisään seuraavanlaisesti:
Irrota jäähdyttimestä sylinterin kanteen menevä letku jäähdyttimestä.
Kaada kyseisestä letkusta uudet nesteet sisään. Nesteet eivät valu kovin nopeasti, jos sinulla on termostaatti paikallaan. Kaada niin kauan, kunnes jäähdyttimen aukosta, josta juuri otit letkun irti, alkaa valua nestettä. Tällöin jäähdytysjärjestelmä täyttyy alhaaltapäin, eikä ilmausta tarvita.
Laita letku kiinni ja täytä paisuntasäiliö. Tämän jälkeen moposi on ajovalmis.
tollei luki tuolla alkuviestissä
29.4.2014 15:47
Derbin rungon teippaaminen hiilikuituteipillä? olisko millanen homma saada teipattua ilman suurempia ruttuja, onko kokemuksia kellään?
Terv. Kokematon teippaaja
29.4.2014 16:25
Ei varmaan kovin iso homma, jos on ennekin johonkin sitä hiilikuituteippiä laittanu johonkin.
29.4.2014 16:40
Pitääkö kone olla jäähdytysjärjestelmää ilmatessa käynnissä?
29.4.2014 16:52
Ei, vai mitä mieltä muut on
29.4.2014 16:55
miten jäähdytys nesteet otetaan pois kokonaan?
29.4.2014 17:04
Letkut irti ja syyläri irti ja eikun astia alle. On sille varmaan joku oikeaoppisempi ja seksikkäämpikin tapa, mutta tuota tullut itse käytettyä
29.4.2014 17:21
No ei todellakaa pietä käynnissä ilmatessa
Kannattaa uskaltautua luottamaan maalaisjärkeä
29.4.2014 17:24
Kuinkakohan helposti vakio kone leipoo jos kierrättää iha urku auki ¿¿ Virinä 19 kaasari, scr teho pötkylä ja rajoittamaton cdi. Koneella ajettu 10tkm .
29.4.2014 18:29
Onko tietoa sopiiko X-Racen (vm.2010) smoto vanteet+renkaat suoraan DRD Racingiin (vm.2006)? Jos ei niin saako sovitettua?
29.4.2014 18:42
Nakertaja:jos voitelu on kunnossa, kaasarin säädöt oikein ja konetta käytetään järkevästi eli annetaan lämmetä ennen kierrättelyä, ei tuossa pitäisi mitään ongelmaa ilmetä. Kylmänä kierrättäminen ja sinnepäin olevien säätöjen käyttö kasvattaa riskiä huomattavasti.