Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.8.2015 2:35
mitä pitäs hommata derbiin, että sais flektille sähköt? tällä hetkellä magneetolta tullee neljä johtoa vihreä, punanen,valkonen jotka on cdi-boksissa kiinni ja keltanen joka ei tule mihinkää ja cdi-boksilta lähtee johto tulpalle ja sammutusnapille joka maadottuu runkoon ja muuta sähköä ei oo
ongelmana on siis että moottori ylikuumenee
6.8.2015 0:47
Ei kyllä johdu se ylikuumeneminen flektin puutteesta, mutta tarvitset jännitteensäätimen, johtoa, katkaisijan(ei pakollinen) ja sen flektin. Keltasesta johdosta vedät virran jännitteensäätimelle, jännitteensäätimeltä flektille ja katkasija väliin jos haluat.
6.8.2015 1:15
Onks sulla termostaatti kiinni? Rajottaa veden kulkua aika roimasti vaikka olisi kokonaan auki. Ittelle tuli 50cc airsal ja iskin siihen termarin nii lämpöjen varotusvalo sytty ja tuli höyryä jostain letkun välistä mutta ku otti sen pois nii ri oo ollu ongelmaa.
6.8.2015 2:38
Lämpeneekö syyläri ajossa eli kiertääkö nesteet? Jos ei, niin todennäköisesti termostaatti on rikki. Jos kyseessä on vakiopytty niin ylikuumeneminen ei ole normaalia ja flektin asentaminen on kuin ottaisi buranaa hammassärkyyn; voi auttaa oireeseen mutta ei korjaa ongelmaa.
Vikana voi olla termostaatin lisäksi huonosti ilmatut nesteet, kannentiiviste ja laiha seos muutamia mainitakseni. Esim. isommalla pytyllä asia on tietysti eri.
Omassa Derbissä on 70cc Airsal ja siihen ei meinaa vakiosyyläri enää ilman flektiä riittää. Varsinkin valoissa seistessä/burnatessa/keuliessa ottaa tuhottomasti lämpöä. Mulla on flektille katkaisija kaasukahvan vieressä, ja pidän sitä käytännössä koko ajan päällä pl. koneen lämmitys.
6.8.2015 12:06
mullaki on 70cc airsal ja 19 phbg kaasari ja omatekonen tehari
ja syyläriki kuumenee ajossa ja ai kannattaisko termari ottaa pois?
17.8.2015 11:21
mulla kans 70cc ja muuten melkein vakio paskat kaverina ja ei uskalla paljoo 1km pitempää ajaa kun lämpenee niin tuhottoman paljon.
mites sitä pitäs säätää kun mulla käy laihalla?(vähän off topiccii) ja auttaako se termostaatin pois ottaminen? ittellä akkua ei oo ja pitäs flekti saada pyörimään jollain ihmeellä
ideoita otetaan vastaan
23.8.2015 23:09
Mistäs johtuu että Derbissä ei pala etuvalo? Sammui siis aivan yllättäen, ei mitään hajua milloin tarkalleen. Sulake ehjä, polttimo ehjä, maadoitus kunnossa. Ei siis taida saada virtaa enää jännitteensäätimelle tai siitä eteenpäin, koska lamppu ei syty vaikka sen laittaa suoraan navasta kiinni jännitteensäätimen napaan. Johtonippu tänään avattu ja valojen johto ainakin päällisin päin näytti olevan kunnossa. Voiko se vaikuttaa mitään, että etuvalo on ollut suoraan kytkettynä jännitteensäätimeltä yhdellä johdolla pitkiin valoihin polttimossa, eikä katkaisijan kautta? Jännitteensäätimessä ei myöskää ole ollut maapiuha paikallaan. Kaikki muu sähköissä siis toimii, ainoastaan etuvalo ei pala.
23.8.2015 23:12
Talavalo siis palaa? Onko mitä vuosimallia?
24.8.2015 15:37
-14 vuosimallia ja takavalo palaa aivan normaalisti.
24.8.2015 20:27
Mittaappa akun latausjännite. Jos se on yli 14 volttia, niin silloin vika on todennäköisesti johdotuksessa säätimeltä etulampulle tai itse jännitteensäätimessä.
24.8.2015 20:27
Voisko joku jeesaa siten että kertoisi minkä väriset on 2003 derbin valojohdot tai laittaa linkin mistä löytäisi sähkökaavion kun ei vaan löydy 03 vm mistää
25.8.2015 16:08
AleksiP kirjoitti:...derbin valojohdot...
(Lähes?) kaikissa polttimon päässä johtojen värit:
* maa = kelta-vihreä
* lyhyet = kelta-valkoinen
* pitkät = sininen
28.8.2015 21:14
Mikähän derbiin tuli kun ajosta sammu etuvalo, joskus johtoja runkkaamalla korjaantunut ei enää. kaikki johdot kävin läpi ja korjasin pari katkennutta. Kaikki liittimet on kunnolla paikoillaan ja johdot laitettu oikein. Huomasin että jännitteensäädin oli jossain ruskeassa vahvasti sähkölle haisevassa mänkissä ja puhdistin sen siinä samalla. Jännitteitä mittaillessa huomasin että staattorilta tulevaan maadotukseen tulee -18v (pitäisi tulla keltaiseen?) ja keltaiseen jännitteensäätimelle menevään vain 2-4v lukemat tulevat ainakin liittimen ollessa irti. huomasin myös että takavalossa palaa kaksi lediä himmeästi vaikkei virrat ole päällä
laitoin myös puolan maadoituksen paremmin
28.8.2015 21:30
Tietääkö kukaan, että saako Derbi X-Raceen esim. Derbi DRD:n digitaalimittarin?
29.8.2015 8:21
Minkä vuosimallin X-Raceen olisit niinku laittamassa?