Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.9.2013 0:05
Ottaako teillä putki lämpyä varsinkin katalysaattorin kohdalta? Sytyttää puutikun tuleen kun painaa vasten.
5.9.2013 19:48
Nez kirjoitti:Ottaako teillä putki lämpyä varsinkin katalysaattorin kohdalta? Sytyttää puutikun tuleen kun painaa vasten.
Ottaa, sulatti huohotusletkun poikki, oli letku päässyt liikkumaan kiinnikkeissään, ja oli vähän turhan liki. Mulla kun on se suojakilpi irronnut niin saa olla varovainen ettei polta itseänsä.
6.9.2013 17:57
talkkari kirjoitti:Joopa joo. Alkoi Helkama Supermotossa etuiskarit vuotaan öljyä ulos stefoista. Kesän helteiden myötäkö ne on väljistyneet? Tulee oikein pieni lammikko etupumppujen alle 12h paikallaanolon aikana. Tarviipa kysyä maahantuojan kanta, ja miten takuun kanssa. Mopo on vuoden ja 1 kuukautta vanha.
-edit- Tosin kiinalainen materiaali stefoissa voi olla aikas huonolaatuista, mutta kyllä kai ne nyt pitäis jokusen vuoden kestää?
No niin. Falmek antaa vuoden takuun. Myyjä, hobbyhall kahden vuoden. Stefat uusittu takuuseen.
9.9.2013 0:10
Onko näissä kaasareissa jotain tyyppivikoja kun samantien ku jättää bensahanan auki nii tulvii ylivuodosta bensat ulos. Ei kestä jättää ees tyhjäkäynnille. Ja alkanu pätkii ajaessa.
9.9.2013 7:48
detsileipoo_ kirjoitti: samantien ku jättää bensahanan auki nii tulvii ylivuodosta bensat ulos. Ei kestä jättää ees tyhjäkäynnille.
Bensanpinnankorkeus kaasuttimessa liian korkea. Tulvii herkästi ilmansuodattimeenkin ja sieltä huohotinletkun kautta moottorin öljytilaan eli on syytä tarkkailla moottoriöljyä alkaako haisemaan bensalle.. Mulla säädettiin bensanpintaa pintaa alemmas kaasarissa niin auttoi vaivaan.
9.9.2013 9:35
Epäilen erittäin suuresti. Melket väittisin että vika ihan bensahanan tiivisteessä.
9.9.2013 14:01
Clutch kirjoitti:Epäilen erittäin suuresti. Melket väittisin että vika ihan bensahanan tiivisteessä.
Voi olla. Mulla oli kiistatta bensanpinta kaasarissa koholle säädetty liian korkeaksi. Uitti bensaa samantien kaasarin ylivuodosta jos sammutti sulkematta bensahanaa.
9.9.2013 14:14
Joo eli varmaa järkevintä hakee uus bensahana ja ongelma vois selvitä sillä ?
9.9.2013 14:24
detsileipoo_ kirjoitti:Joo eli varmaa järkevintä hakee uus bensahana ja ongelma vois selvitä sillä ?
Miten niin. Jos tulvii yli hanan ollessa auki.
9.9.2013 14:55
Eiku joo ny sekos. Joo pittää tuo bensanpinta säätää.
E: Paljonko tuosta venttiilin ja kohon "kiinnityskohdasta" pitää vääntää että sais sen bensanpinnan sopivaksi. Suunnilleen ?
9.9.2013 16:49
Itellä teki sillain kun mopo oli 5min paikallaan hanan ollessa auki niin kaasari tulvi ylitte.
ongelma korjaantu uudella bensahanalla.
9.9.2013 16:57
Miten se hana vaikutti jos oli kerran auki ?
9.9.2013 22:24
detsileipoo_ kirjoitti:Miten se hana vaikutti jos oli kerran auki ?
Sitä mäki täs mietin
itellä sama vaiva, mut alkaa kaasari tulvimaan vasta jonkun 2h seisonnan jälkeen jos hana auki. En ole jaksanut korjata kun ei ole niin kova vaiva laittaa se hana kiinni kun pistää parkkiin. Vikaan voi olla montakin syytä, mm. koho rikki, se bensapinta liian korkeella, hana paskana.
10.9.2013 0:18
Niin, tai sitten kohon tappi on irti
avasin kaasarin niin koho roikkui kaasarin pohjalla. Viime kerralla kun tulvi niin suutinputki oli irronnut
En kyllä tajua tuota kohon tappia että mikä idea siinä on tollasenaan kun pääsee vapaasti liikkumaan siellä kaasarissa. Oli varmaan tarkoitettu ettei pääsisi liikkumaan vaan ottaisi kaasarin "seiniin" kiinni mutta tuo kyllä heilui siellä ja kun mopo kaatui paikaltaan niin tais siinä sitten irrota sieltä. 700 ajettu nii pitäs nuo venat varmaa säätää kohta. Paljo näissä on männän/m-renkaiden vaihtoväli ?
10.9.2013 15:03
Itellä tais viritettynä kestää jonkun 10 000 ennekku männänrenkaat levisi ja joutu tekee remppaa. En tiedä mitä mäntä ois kestäny jossei renkaat ois levinny, tuskin paljoa pidempään, kun tuo rajoittamaton cdi voi syödä mäntää aika nopeasti kun pääsee ottamaan kierroksia vapaasti. Vakiona kestävyydestä ei mitää tietoa, varmaa vähä kauemmin.