Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
28.4.2012 11:06
Vuoden rieju MRT:llä ajaneena voin sanoa että on kyllä loisto mopo! Munarallin kone ja sopivan matala verrattuna vaikkapa cpi:hin. Tyyppivikoja ei kai edes pahemmin ole ja sähkötkin pelanneet loistokkaasti. Suosittelen.
Sitten toinen kiva kulkupeli on manki. Siihen iso motti kiinni ja kyllä kulkee.
28.4.2012 11:14
Eilen testasin kuritonta MRT:tä. Ihan mukava peli vaikka paskan maku jäi suuhun kun vastaavaa vakiopeliä testasin kesällä.
28.4.2012 14:29
Taisi olla se normi MRT eli se europe? Oma power uppi vakiona oli kaikkea muuta kun laiska. Kulki vakiota isommalla suuttimella noin 55 ja kiihty loistavasti. Ainoa haittapuoli on että cdi boksi pitäisi porata tai laittaa vaikka ducatin sähköt jos vauhdista pitää. Kurittomana kulkee inasen alle 65km/h. Rieju kuitenkin hyvää vaihtelua massaderbille ja munarallin koneella
Yamaha dt tai se mbk:n vastaava on kanssa ihan jees peli, hitusen hintavia vaan vissiin, mutta käytettynä saa detsiäkin ok hinnalla.
28.4.2012 17:08
Europe se vakio oli. En ymmärrä miten sellasella voi edes ajaa
Tuo kuriton PowerUp oli kyllä hyvä ajo-ominaisuuksiltaan ja äänimaailmaltaan. Ainoa mikä haittasi niin vaihdepoljin on tosi kaukana jalkatapista.. Epämiellyttävältä tuntui vaihtaa vaikka on 46-kokoinen kenkä
29.4.2012 9:43
Ei sillä vakiona pystykkää ajamaan
Muuten, sain nostettua sillä keulan pystyyn vakiona, mutta siitä ei voinu jatkaa mihinkään
ja tuo vaihdepoljin oli kansaa aluks että se on kaukana mutta ei sitä enää huomaa.
29.4.2012 11:33
Ja saahan niitä "tuning" polkimiakin
DT:n jälkeen vaihtoehtona olis mahdollisesti ollu MRT.
29.4.2012 15:00
Minulle taas poljin osuu tosi sopivasti jalkaan vaikka kengännumero 41. Pidän jalkaa aika edessä siinä trampeilla niin kai se vaikuttaa asiaan.
CPI maksaa melkeen samanverran kun rieju (taitaa olla jopa enemmän) ja silti kopio munaralli. Jos minkävaan mopedin saisin niin kai se olis joku am6 koneella. Jotkut väittää että joka vaihteen välissä on mukamas välivapaa, mutta ei niitä huomaa kun miehekkäästi käyttää sitä vaihdepoljinta,
derbissä/rabasan koneissa vähän turhankin "smoothit" vaihteet. No, se on ihan tykkäämiskysymys, mutta kyllä minarelli vääntävemmältä tuntuu.
29.4.2012 19:59
Kuluttasko 2t skootteri vähemmän kun Derbi x-race?
29.4.2012 20:44
Ehkä, ehkä ei. Tuskin merkittäviä eroja.. Joku ruisku 2t skoba tietty kuluttaa aika törkeen vähä..
29.4.2012 20:48
Juuri vaihteiden vaihdon takia pysyn lälläripyörisså. Ei meinaa mahtua vaihtaa vaihteita pvssä eikä derbissä.
autolla saa sitten elämänsä aikana ihan tarpeeksi niitä vaihteita vaihtaa.
Muutenkin pvllä ajaessa polvet oli kurkussa. Jalan koko 49 ja pituutta 196cm.
Noista 2t ruiskukoneista sen verran:
Ne kyyllä syö vähän bensaa ja on suht koht varmoja, mutta kun ne alkaa vittuilemaan niin lompakon paksuus ohenee aika paljon.
Ei oikeen ite pysty mitään muuta tekemån kun kattomaan missä vika on.
29.4.2012 22:11
Papiska alle vaa, halpa laittaa, kestää mitä vaa ja kuluttaa kaks litraa satasella. :3
30.4.2012 15:18
Retroilija kirjoitti:Papiska alle vaa, halpa laittaa, kestää mitä vaa ja kuluttaa kaks litraa satasella. :3
Oikeesti?
No mite semmosen saa menee 60?
Ja minkä merkkiset skootterit on 2t ruiskuja?
30.4.2012 15:50
Aprilia SR ja se uusi Gilera ainakin on ruiskuja.
30.4.2012 17:10
Timppavaan kirjoitti:Retroilija kirjoitti:Papiska alle vaa, halpa laittaa, kestää mitä vaa ja kuluttaa kaks litraa satasella. :3
Oikeesti?
No mite semmosen saa menee 60?
Ja minkä merkkiset skootterit on 2t ruiskuja?
Kunnon putki, viilattu pytty tai kokonaan isompi ja isompi kaasari niin kyllä mennään
Kulutus saattaa tosin nousta 3l/100km, muttei se vielä kukkarossa tunnu. Jos minulta kysyttäisi niin en kyllä ostaisi ruiskumopoa. Sitten kun ne alkaa oireilla niin ei kovinhelpolla ohjetta netistä taida löytää. Kyllä se perus kaasaripeli on helpoin ja oikeanlaisella kaasunkäytöllä taloudellisinkin. Yllättävän vähän syö pintakaasulla derbit, apriliat, riejut ja muut hökötykset.
5.5.2012 14:43
Eihän papiskaan tarvii ku laittaa isompi kaasari(olen kuullut juttua, että ennen papiskoissa oli isompi kaasari vähän aikaa, mutta ne piti vaihtaa pienempii ku ne kulki vakiona 60km/h) Joku voisi varmistaa asian