Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.9.2015 9:58
Meneekös 1984vm puoliautomaatti mankiin uudemman mäntä. 72cc sopiva mäntä pitäis saada mutta ei tunnu kuin uudempaan löytyvän
23.9.2015 20:41
Moi, kui kovaa jincheng monkey kulkis giannelin putkel, pipecrossilla, kurin poistolla ja isommalla suuttimella?
Ja kannattasko tehä muuta? Hakusessa sellaset 60-65km/h nopeudet.
19.10.2015 20:54
Mikähän olis sopiva suutin jincheng mankiin jos laittaa 72cc sylkän, 18mm imukaula ja 18mm kaasarin?
Ja kehtaisko joku linkata mulle jonkun hyvän alakauttasen peilin, sellasen kuperan, ite en oo löytäny mistään
28.10.2015 8:05
Moi,aattelin tilata tossa 72cc sylkkä sarjan ja rajottimen ohittimen toimiiko vakio putken kanssa.ja mankihan on z50J vm 1997 kiitos jo etu käteen.
31.10.2015 23:02
tuuppari kirjoitti:Toimii
Meinaan ku se alkukäyrä on n.pikkurillin paksunen et saako niiku mitään tehoo irti?
1.11.2015 11:14
No ei siittä 9mm kaasarillakaa paljoo tehoo revitä nii se putki ei kyllä haittaa mitää. Kysyit että toimiiko vakio putkella, kyllä se toimii mutta vähän voi ahistaa kun verrataa tehoputkeen.
10.11.2015 3:47
Öljyn syönnillehän voi olla monia vikoja esim pytyn alatiiviste vuotaa, mut kannattaa tarkistaa se ilmanputsari..
10.11.2015 12:06
Jos öljyä ei vuoda ulkopuolelle, saattaa venttiilin varren kumit olla väljät. Ne sitten laskee venttiilikopan kautta pakosarjaan tai imupuolelta sylinteriin ja palaa siellä. Tällöin kyllä pakokaasun pitäisi tuoksua selkeästi palaneelle öljylle.
15.11.2015 12:43
Viittiskö ees joku auttaa tämmösen ongelman kanssa kun keulin mankilla vähinnään 5m ja lasken keulan se ei saa bensaa ja yleensä sammuu... (tankki on täynnä
) normaalissa ajossa ei ongelmaa.
14.12.2015 23:46
Onko hyvät välit 14/39 kun tekniikkaa tulossa seuraavanlaista: 72cc sylinteri, power filter ilmanputsari, 18mm imukaula ja kaasari
4.4.2016 18:01
Lainaan tekstiä Monkeyt.netistä :
-Viritykset: 17 deni pz josta ryyppyläppä otettu irti, 18mm imukurkku, ohitin, 16/42, UNI:n putsari
-Miten vika ilmenee: Tyhjäkäynnillä
-Milloin vika ilmenee: Lämpimällä koneella
-Minkä jälkeen vika ilmeni: -
-Kuuluuko epäilyttäviä ääniä (Jos, niin mistä?): -
-Oletko kokeillut jo tehdä jotain asian vuoksi? (Jos, niin mitä?): Seosruuvin vääntelyä ja kääntelyä, tyhjäkäyntiä säätelyä, imukurkun ja kaasarin paremmin tiivistäminen
Eli siis kylmällä koneella toimii hyvin, mutta pian kun kone on lämmennyt, jää kierrokset leijumaan ja laskettuaan alas sammuu kone kokonaan. Tyhjäkäynnin voi säätää kyllä lämpimälle koneelle, mutta sitten taas kylmällä koneella kiekat tapissa, eikä se vaikuta kierrosten leijumiseen.
Kone siis toimii muuten moitteettomasti, ei booaa eikä röpötä. Pää- ja tyhjäkäyntisuuttimet vaihdoin isompaan koska booasi rajusti pikakaasun kanssa ennen. Neula alimmassa, jos nostaa niin alkaa booailemaan.
Eli osaisko jolu jelpata?
12.7.2016 18:46
Elikkä siis mikä kokoero pituudessa on monkeytype 86cc ja 125cc koneissa. eli kone on tällä hetkellä 86cc mönkijässä ja kone saa olla isompikin kuin 125cc mutta ei saisi olla ns kooltaan pidempi koska muuten ottaa runkoon.