Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
24.9.2014 20:37
nukeb0x kirjoitti:Magneeton stefa ei vuoda, enkä kyllä usko, että kierrosten leijuminen johtuisi imuvuodosta. Koneella ajettu melkein 10 000km, eikä lohkoja ole koskaan avattu.
Vika siis ilmeni sen jälkeen, kun mopo oli seissyt viikon tallissa. Sen jälkeen on ruvennut booaamaan (ja kierrokset leijumaan), jos antaa nopeasti kaasua.
Tulppa näyttää kahvinruskeaa ja veikkaan, että säädöt ovat olleet hyvät.
Suutinta kokeilin nyt pari kokoa isommaksi. Booaaminen loppui ja kierrokset eivät leiju, mutta nyt röpöttää täyskaasulla ja tulppa on tumman sävyinen. Sama vaikutus, kun pistäisi ryypyn päälle.
Vai voiko vaan säädöt olla niin perseillään?
Tulppa vaikutti ihan terveen väriseltä, mutta ilmat toki viilenneet niin voi vakiosuutin käydä pieneksi.. Kuinka paljon suuremman suuttimen laitoit, ei tarvitsisi olla kuin, ehkä numero tai kaksi. Ja joo tumma tulppa kertoo rikkaasta seoksesta.
24.9.2014 21:01
Tuppuman kirjoitti:nukeb0x kirjoitti:Magneeton stefa ei vuoda, enkä kyllä usko, että kierrosten leijuminen johtuisi imuvuodosta. Koneella ajettu melkein 10 000km, eikä lohkoja ole koskaan avattu.
Vika siis ilmeni sen jälkeen, kun mopo oli seissyt viikon tallissa. Sen jälkeen on ruvennut booaamaan (ja kierrokset leijumaan), jos antaa nopeasti kaasua.
Tulppa näyttää kahvinruskeaa ja veikkaan, että säädöt ovat olleet hyvät.
Suutinta kokeilin nyt pari kokoa isommaksi. Booaaminen loppui ja kierrokset eivät leiju, mutta nyt röpöttää täyskaasulla ja tulppa on tumman sävyinen. Sama vaikutus, kun pistäisi ryypyn päälle.
Vai voiko vaan säädöt olla niin perseillään?
Tulppa vaikutti ihan terveen väriseltä, mutta ilmat toki viilenneet niin voi vakiosuutin käydä pieneksi.. Kuinka paljon suuremman suuttimen laitoit, ei tarvitsisi olla kuin, ehkä numero tai kaksi. Ja joo tumma tulppa kertoo rikkaasta seoksesta.
Suuttimen vaihdoin 5 kokoa isommaksi. Kaippa sen sitten täytyy käydä liian rikkaalla nyt, joten suutinta vaan pari kokoa pienemmäksi
25.9.2014 18:27
nukeb0x kirjoitti:Suuttimen vaihdoin 5 kokoa isommaksi. Kaippa sen sitten täytyy käydä liian rikkaalla nyt, joten suutinta vaan pari kokoa pienemmäksi
Joo 5 numeroa suurempi on aika paljon vakiolle, kaksi numeroa voisi olla soppeli.
26.9.2014 0:34
olen vaihtamassa aprillia sx uusia takahaarukan puslia, miten saan vanhat puslat pois kun ne ei lähde millään?
26.9.2014 8:42
Vaihdoin Derbiin vakio putken ja CDIn, ja vakiosuuttimen (72), mutta siinä on Pipercros kiinni imukurin kanssa. Mopo siis stumppaa aina heti kun painaa kaasua vähän enemmän, ihan sama onko tyhjäkäynnillä vai liikkeessä. Ei käynnisty ilman ryyppyä, eikä myös pysy käynnissä ilman ryyppyä.
26.9.2014 11:26
Laita isompi suutin kiinni, lähde kokeilemaan vaikkapa 15 nro isommalla suuttinella.
27.9.2014 0:39
Mitä teen derbille röpöttää ihan hirveesti 120 suutin (koska kylmät kelit) normisti pienempi. kaasari on 17.5mm ja 70cc löytyy, säätöjä katottu yms mutta röpöttää vaan..
27.9.2014 14:09
Mitenköhän derbistä poistetaan tuoreöljyvoitelu käytöstä? Otanko vain öljysäiliön ja siitä menevän letkun pois ja tukin sen öljypumpun nipan?
27.9.2014 16:16
Paras olisi kokonaan ottaa pois öljypumppu, niin sen sais ehjänä laitettua takas jos alkaa tarvitsemaan. Toinen tapa pitää se mahdollisesti ehjänä on, että teet vaan sillä letkulla silmukan öljypumpun sisääntulon ja ulostulon väliin. Sellai, että siellä on öljyä letkussa niin se ei pyöri kuivana.
Öljysäiliöstähän saa työkaluboksin jos kannen leikkaa puukolla auki
5.10.2014 2:21
mileen kannattaisi sisäänajaa 48mm alu mäntä
5.10.2014 9:44
Poika ilmoitti, että Derbin jäähdytysneste säiliön korkki suhisee ( nesteet tallessa ). Epäilen että kannentiiviste viottunut ja painetta karkaa jäähdytysjärjestelmään. Jos vaihdamme kannentiivisteen, pitäisisiköhän samalla vaihtaa sylinterin ja lohkon välinen alatiiviste? Sylinterihän on kaiketi samoilla pinnapulteilla kiinni kannen kanssa ja löystyy kannen irroituksen yhteydessä....
5.10.2014 19:55
Mikä vikana kun 70cc Airsalin kannen o-renkaat sulanu rikki. Siis ne mitkä tulee sylinterin ja kannen väliin.
Kolme o-rengasta löytyi oikeilta paikoilta mutta yksi oli sulanut kokonaan. Onko käynyt liian kuumana vaan?
E: Siis 3 o-rengasta oli sulanut, mutta pienet jämät oli kuienkin tallessa. Yksi oli sulanut kokonaan pois.
Viimeksi muokannut -rampe- päivämäärä 13.10.2014 19:50, muokattu yhteensä 1 kerran
10.10.2014 21:04
-rampe- kirjoitti:Mikä vikana kun 70cc Airsalin kannen o-renkaat sulanu rikki. Siis ne mitkä tulee sylinterin ja kannen väliin.
Kolme o-rengasta löytyi oikeilta paikoilta mutta yksi oli sulanut kokonaan. Onko käynyt liian kuumana vaan?
Jos niissä kolmessa ehjänä säilyneessä ei näy kuumenemisen merkkejä, viittaisi minusta että sulaneessa o-renkaassa oli joku "vika" eikä kestänyt samaa lämpöä kuin muut...
14.10.2014 0:58
notreal911 kirjoitti:Poika ilmoitti, että Derbin jäähdytysneste säiliön korkki suhisee ( nesteet tallessa ). Epäilen että kannentiiviste viottunut ja painetta karkaa jäähdytysjärjestelmään. Jos vaihdamme kannentiivisteen, pitäisisiköhän samalla vaihtaa sylinterin ja lohkon välinen alatiiviste? Sylinterihän on kaiketi samoilla pinnapulteilla kiinni kannen kanssa ja löystyy kannen irroituksen yhteydessä....
Kyllä sinne on aina hyvä vaihtaa kaikki tiivisteet, kun kerran on auki. Itse vaihtaisin samalla männän ja hoonauttaisin pytyn, mikäli on ajettu männällä enemmän kuin 5tkm niin tulee sekin hoidettua.
14.10.2014 18:02
Käykö derbi liian laihalla vai liian rikkaalla? Aamuisin ei lähde polkemalla käyntiin, pitää työntää aina aamuisin käyntiin, mutta lämpimänä lähtee polkemalla. Seosruuvi on täysin kiinni, jos sitä avaa niin ei lähde työntämälläkään käyntiin kunnolla. Ryyppy päällä ei myöskään edes yritä käyntiin, paitsi lämpimänä jolloin joko alkaa huutamaan tai ei pysy käynnissä. Suutin 110 ja neulan sokka keskimmäisessä lovessa.