Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

19.4.2013 21:27

Sulla on luultavasti liian iso suutin kokeile tapahtuuko mitään muutosta jos laitat vaikka jonku viisi kokoa pienemmän suuttimen.

Itselläni kannen tiiviste fuskaa. Olisiko jollain joku hyvä neuvo miten sen saa tiiviiksi.
Siis uusi tiiviste kyseessä sellainen o-rengas.
Laskee palotilaan jäähdytin nestettä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

19.4.2013 21:31

Eihän sinne edes kuuluisi laittaa o-rengasta. Kokeile oikealla tiivisteellä ensiksi, jossei auta, niin hio tai hiotuta kannen tiivistepinnat suoraksi. Oikeanlainen tiiviste näyttää tältä.

Kuva

Re: Derbin huolto ja ongelmat

19.4.2013 22:02

Siis tilasin 70cc airsalin sylinterisarjan derbiin ja siinä tuli mukana tiiviste sarja.
Ja heti sen sylinterisarjan laiton jälkeen se alko fulskaamaan. Ostin uuden tiivistesarjan ja kokeilin sillä mutta sama homma. Niin että olisko jollain joku niksi miten sen saisi tiiviiksi?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.4.2013 0:43

2011 mallinen drd xtreme vähän pätkii nytten (ja on aina vähän ollu tällasia oireita).
Mopo ei kierrä kunnolla ja noin 6000-7000+ kiekoilla jotenkin oudosti särisee. Sytytystulppa oudosti tummanpunainen (kuva löytyy). Ensin luulin että johtuisi siitä että bensassa olisi jotain lisäainetta mutta kaverin mukaan sytytysjärjestelmäs jotain pätkii. Olen kokeillut suuttimia 60-90 välistä ja vähän yrittänyt säätää kaasaria, mutta ei oo juurikaan auttanut. Ostanko heti uuden cdi poksin vai johtuuko jostain muusta?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.4.2013 11:23

Kannattaa kokeilla kaverin cdi boksilla jos sellainen löytyy.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.4.2013 13:28

Kun käännän sarvet oikealle ääriasentoon, derbi antaa kaasua? :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.4.2013 14:03

Missäköhän vois olla vika, kun ajelin pari päivää sitten normaalisti ja sit rupes "booamaan" niinku tukehtus?. Suuttimet on katottu ja puhdistettu, tulppa vaihettu ja ilmanputsari puhistettu mutta vielä tekee saamaa. Mopo lähtee käyntiin melkein normaalisti, mutta ei kierrä kun pari tuhatta ja tukehtuu samallalailla kun ilmanputsari ois ihan tukossa, mutta ei ole.
Jos olis liian iso suutin nii ei vaikuttas noin radikaalisti ja vika alko ihan yhtäkkiä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.4.2013 16:01

raisusti_96 kirjoitti:Siis tilasin 70cc airsalin sylinterisarjan derbiin ja siinä tuli mukana tiiviste sarja.
Ja heti sen sylinterisarjan laiton jälkeen se alko fulskaamaan. Ostin uuden tiivistesarjan ja kokeilin sillä mutta sama homma. Niin että olisko jollain joku niksi miten sen saisi tiiviiksi?

Kai kiristit kannen ristiin? Airsalin tiivisteiden pitäisi kestää ihan hyvin jos kannen kiristää oikeaan momenttiin ja ristiin. Se kannen palotila uppoaa vähän sinne pyttyyn ja on periaatteessa jo tiivis sillä. Joko sulle on tullut valmiiksi kiero kansi, ehkä olet saanut sen väärin kiristämällä kieroon tai et ole kiristänyt tarpeeksi kireälle.
husokki123 kirjoitti:Missäköhän vois olla vika, kun ajelin pari päivää sitten normaalisti ja sit rupes "booamaan" niinku tukehtus?. Suuttimet on katottu ja puhdistettu, tulppa vaihettu ja ilmanputsari puhistettu mutta vielä tekee saamaa. Mopo lähtee käyntiin melkein normaalisti, mutta ei kierrä kun pari tuhatta ja tukehtuu samallalailla kun ilmanputsari ois ihan tukossa, mutta ei ole.
Jos olis liian iso suutin nii ei vaikuttas noin radikaalisti ja vika alko ihan yhtäkkiä.

Booaus johtuu siitä, ettei mopo saa tarpeeksi bensaa.Kokeile isommalla suuttimella näin alkuun. Bensahana voi olla osittain tukossa, kaasuttimen koho jumissa, jolloin bensapinta ei nouse tarpeeksi.
Viimeksi muokannut Samppa1993 päivämäärä 20.4.2013 16:07, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.4.2013 17:26

On kansi kiristetty ristiin ja momenttikin pitäisi olla oikea.
Ajattelin kokeilla laittaa sen o-renkaan tiivistemassa avulla hyvin paikoilleen ja sitten kansi kiinni. Toimiskohan toi idea?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.4.2013 20:17

Mikähän tuota omaa derbiä vaivaa? 1-2 vaihteilla kun lähtee kiihdyttämään alakierroksilta, niin alkaa röpeltämään piikille päästyään.. Kerran jos kiihdyttää vaihteen loppuun ja laskee, niin ei röpellä uudestaan kiihdyttäessä. Vireinä 70cc airsal, 17.5mm lortto jossa 102 suutin, metrakit thrower, POWERfiltter ilmanputsari ja 13/65 välit.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.4.2013 20:41

pellu kirjoitti:Mikähän tuota omaa derbiä vaivaa? 1-2 vaihteilla kun lähtee kiihdyttämään alakierroksilta, niin alkaa röpeltämään piikille päästyään.. Kerran jos kiihdyttää vaihteen loppuun ja laskee, niin ei röpellä uudestaan kiihdyttäessä. Vireinä 70cc airsal, 17.5mm lortto jossa 102 suutin, metrakit thrower, POWERfiltter ilmanputsari ja 13/65 välit.

Kokeile 100 tai 98 suuttimella. Neulan laskeminen vois myöskin auttaa. (Sokkaa ylemmäs neulassa.) Osta mielellään myös piper cross, tai saman tyylinen vaahtomuovi suodatin POWERoravaapienemmät esineet sisään suodattimen tilalle.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.4.2013 23:20

Meinasin pistää vakioputsarin takaisin, tottakai ilman kuristusta. Joku 94 suutin sen kanssa sopiva?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.4.2013 2:47

Kokeilemalla selviää : D Siitä vaan sitten sen jälkeen isontamaan tai pienentämään.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.4.2013 22:23

Helou helou

Kaverin puolesta kyselen:

Pyörä on Senda Black edition -04... Mopoon vaihdettiin Mk HM 70cc, Giannellin putki, 21mm PWK, hiilari läpät, piperi, uudet kytkinlevyt sekä jäykemmät kytkin jouset. Eli perus jonne viritystä.

Nyt ongelmana on se, että kun käynnistää mopon ja vaihteen laittaa silmään kytkimen kanssa tai ilman niin ei tapahdu mitään eikä kuulu mitään ääniä. Ainoastaan taka rengas menee lukkoon...Vaihteistoon ei koskettu. Pyörä toimi moitteettomasti ennen osien vaihtoa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.4.2013 22:44

Nyt en kyllä aivan ymmärtänyt. Ei tapahdu mitään, mutta takarengas menee kuitenkin lukkoon? Millä tavalla lukkoon, pysyykö lukossa jos ottaa vaihteen pois, vaikuttaako kytkimen käyttö?