Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.8.2012 21:51
tietääks joku saaks jostain uusia tai onks jollain käytettyi uuteen säxään sopivaa alkukäyrää ei oo välii on kurit otettu pois vai ei?
25.8.2012 22:34
Derbin tk-alkukäyrästä saa tehtyä sopivan kiinnityslaippaa kääntämällä.
26.8.2012 8:27
Ei oo tullu vastaan mutta saisko -08 säxään mitenkään tarrasarjoja?
26.8.2012 11:46
kyllä tuo ihan oikealta vaikuttaa. En mittoja kyllä ulkoa muista
, mutta mikäli apriliasi on uuden mallinen niin kyllä pitäisi sopia. Soita ja varmista
tomppatikku kirjoitti:Ei oo tullu vastaan mutta saisko -08 säxään mitenkään tarrasarjoja?
Tuskimpa saa koko settiä alkuperäisiä mistään, jos alkuperäisiä tarroja hakemassa?
26.8.2012 11:50
en oo vakioita hakemassa vaan joitain muita tarrasarjoja, yamaha dt:seen löysin makitan tarrasarjan mutta säxään en oo löytänyt mitään tarrasarjoja
26.8.2012 12:39
vaatiiko tuo digi mittari akun että näyttää nopeutta? :O
26.8.2012 14:00
Jos oot säxällä ajellu ilman akkua, niin sulta on luultavasti jännitteensäädin sanonu ittensä irti. Näitä ei sais käyttää ilman akkua.
26.8.2012 20:58
Mikäköhän tossa säxässä nyt on kun painaa kaasun pohjaan lämpiämällä koneella sillain että on siis eka tyhjäkäynnillä sit rullaa kaasun täppiin niin ottaa siinä 4000-5000 kierroksen kohalla semmosen välikaasun eli yht äkkiä tyssää ja sit kiertää loppuun asti. Kylmällä koneella ei mitään ongelmaa. Eli 4000-5000 loppuu kiertäminen noin sekunniks ja sit kiertää loppun. ongelma ei tunnu ajaessa mutta paikoillaan kyllä. Vireinä tyhjä putki+95 suutin. Toinen ongelma mikä ihmetyttää on että mopo tärisee ajossa ja paikallaan keirrättäessä aivan saatanasti. Joka paikka kilisee ja kolisee ja tulee ihme sivuääniä ilmeiseti tärinästä johtuen. Ei siis vaikuta esim tien pintaan mitenkää. Pyörä on -09 ja ajettu n.6000tkm.
26.8.2012 21:28
Ainaki toi 95 suutin kuulostaa vähän turhan isolta, kun mulla tecnigasillakin se oli liian iso. Kokeile jotai 88-90 kokoa. Tosin jos ajat talvella niin sit toi saattaa kelpaa. Mullakin kilisi kauheesti joskus, siel oli putken/änkän lämpöraudat löysällä. Tsekkaa niitten pulttien kireys ja laita pienempää suutinta. Sit kato samalla putken kiinnitys sylinteriin, että onhan nekin pultit kireällä, ei kuitenkaan niin kireäl et kierteet menee.
26.8.2012 22:02
Tyhjällä vakioputkella tarvii isompaa suutinta, kuin teharilla. Mulla oli vielä katti sisässä ja 95 suuttimellakin booas pahasti. Koitappa huvikses 100 kokosta. Niin ja mullakin oli metralla 90 passeli.
26.8.2012 23:20
Juu kyllä noi lämpö raudat ja putki on katottu mutta kummasti tärisee koko moottori. Jonka johdosta koko pyörä tärisee ajossa kummasti. Avasin läpät tossa eilen ja tää "välikaasu" loppu päiväks mutta eiköhän se taas tnä alkanu
27.8.2012 9:07
No sitten joku runkokiinnike voi olla löysällä. En oikeen keksi mistä se tärinä johtuisi.
27.8.2012 17:43
No itellä kun oli vielä sillon villissä nuoruudessa Apissa paikoillaan turbokitin tehari, niin yli 70 kun oli nopeutta niin alko mopo täristä ihan vitusti. Suoraan sanottuna pelotti ajaa yli 80
28.8.2012 16:15
Koneen rungonkiinnikkeet tiukasti kiinni, samoin putki niin pitäis loppua ylimääräinen tärinä.