Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.5.2012 14:24
Oisko kellään tietoa, että minkä mopon takarattaat menee tähän? Jos ei mikään suoraan mene, niin minkä mopon takaratas menis pienellä muokkauksella? Välit nyt 10-51 ja kulkee 62, kuriton ja pitäs vähän nopeutta laskia.
25.5.2012 14:39
Derbin saattas ehkä mennä jos poraa lisää reikiä
25.5.2012 16:27
Sehän huutaa hunajaa noilla väleillä ja vielä lyhyempiä meinaat
Käy helpommin kun ostat oikean kokoisen prikan ja laitat alkukäyrän ja paisarin yhdistyskohtaan, en muista mikä halkaisija prikassa piti olla mutta sopii suoraan siihen, vähän kun sitten poraa prikan reikää suuremmaksi niin omani kulki 50-57, riippuen tuulesta
25.5.2012 18:02
Siis nuilla väleillä ei kyllä huuda paljoakaan.
Niin, ja mites tuossa öljysäiliössä niin pieni öljylle ja isompi jäähytysnesteille? Entäs miten letkut menee?
26.5.2012 13:43
Jäähytysnesteiden ylivuotosäiliön ylempään nippaan tuli huohotusletku joka ei mene mihinkään, alemmasta nipasta lähtee letku siihen syylärin "kaulassa" olevaan nippaan.
Sillei, että jos syyläri on liian täynnä, niin ylivuotava neste menee ylivuotosäiliöön, ja jos ylivuotosäiliö täyttyy, niin vuotaa pois systeemistä.
Tuorevoitelusta menee letku öljypumpulle, ja sieltä kaasarin pieneen nippaan, josta öljy menee kohokammioon. En nyt tarkemmin muista minkä värinen nippa kun olen reilun kuukauden ajellut seosbensoilla.
29.5.2012 20:50
jos joltakin löytyy toimiva nopeusmittarin anturinjohto niin laittaa yv olis ostaja
13.6.2012 12:16
Voiko tuon linkku systeemin ottaa vain pois ja laittaa jousen kiinni haarukkaan?
13.6.2012 14:43
Miks otat pois? Ja kyllä sen voi niin tehä jos saat sen vaan kiinni.
13.6.2012 14:48
Joo kieltämättä mitä ihmeen ideaa tuossa nyt on?
14.6.2012 1:51
Voi tulla ihan hiukan korkee sen jälkee..
14.6.2012 10:50
No korkeasta en tiedä, mutta mielestä tuli juuri sopiva.
Mistä tuo vakioputki on tehty? Et jos kiillottaa niin ei ruostu heti.
14.6.2012 13:26
On toi perä kyllä "ihan pikkusen vain hieman" korkea, mutta jos unohdetaan ne makuasiat vielä hetkeksi, niin miksi ihmeessä kukaan haluaa siirtyä progressiivisesta jousituksesta takaisin siihen sysipaskaan lineaariseen?
Jengihän juuri ostelee niitä kalliita DRD derbejä sun muita hyvin varusteltuja pyöriä kun niistä löytyy niin hyvä alusta, niin miksi te käytännössä haluatte riisua räxästä ne hyvät varustelut mitä harvasta löytyy?
Ei vain jymmärrä ei.
14.6.2012 15:34
Joopa joo, Kyllä tuo perä on ilman kuskia tullain ylhäällä, mutta kun menee päälle istumaan, menee alemmas kuin tuon linkkusysteemin kans ja sitten pomppaa perä aina ylös kun tulee kyydistä pois.
Tulipahan tuotaki kokeiltua, se on selvä että tulee linkku systeemi takas.
Mutta tuohon pakoputki juttuun tahtoisin saada vastauksen, että mistä se on tehty, jos esim. raudasta ja se ruostuu kun kiilloittaa niin ruostuuko silloin jos pistää lakkaa?
14.6.2012 15:53
Joo no se on eri juttu jos se perä lössähtää päälle istuessa, tuollaisena ainakin ulkonäön perusteella olisi vähän tuskaista ajaa.
Pakoputki on ihan tavallista rautaa ja putki
mädäntyy oikein iloisesti. Jos blingaat sen, se varmasti ruostuu nopeasti. Jos heität kuumakestolakat pintaan, se ruostuu paljon hitaammin. Tarkalleen vasta sitten kun lakka on ajanmyötä palanut pois. Se lakka tosin yleensä vie kiiltoa jonkunverran mukanaan, hieman kellertävää tököttiä.
14.6.2012 16:03
Jep jepp, sama kai se sitten on vetää mustalla kuumankestomaalilla.