22.9.2014 13:32
22.9.2014 18:06
Dioxide kirjoitti:Mielenkiintoista, en mäntää vaihtaessani hoonauttanut (alumiinisylkkä), heitin vaan Vertexin sisää ja vertexillä nyt vissii ajoin 7tkm kunnes myin mopon pois, ja nykyinen omistaja ajaa sillä edelleen
22.9.2014 18:16
kankkunen24/7 kirjoitti:Mikä vois olla derbissä vikana kun kaasupohjassa ajettaessa (ja paikallaan pyörittäessä) kierrokset heijailee piikin rajoilla. Eli siis kiihyttäessä toimii hyvin mutta kun kaasupohjassa ajaa niin nykii ärsyttävästi kun kierrokset tippuu just piikin alle ja nykäsee ykskaks ja kiertää loppuunasti vähän matkaa... yhet ketjutkin jo katkasin tuon vian takia nii ois kiva saada apuja.
Vika alkoi ykskak, savutti sillon paljon niin vaihdoin alakerran niin savutus loppu (vanhan koneen stafet loppu) mutta nykiminen jatkui. Kaasarin olen putsannut nyt jo 5kertaa brake cleanerilla...
Koitin myös kaasaria säätää vaikutus: rikkaammalle= röpeltää, tyhjäkäynti hävis,, laihemmalle= kiihtyi paremmin. Muuta vaikutusta ei ollut joten vika on jossain muualla. Kokeiltu br8es ja br9es tulpalla, 3 eri cdi poksia kokeillut, bensahana testattu ja rassattu "läpivitaavaksi", kokeillut ilman ilmanputsaria, säädetty sytytysennakoita aikasemmalle ja myöhemmälle, kokeiltu toista magneettoa.. eli missä vika voi olla. Tällä hetkellä staattorille on kytketty vain cdi boksi. Vanhaa sytytys osaa on vain staattori...
Tietoja moposta:
Vm2005
Malossin läpät
Avarrettu imukaula
98suutin
Kevennetty vauhipyörä
E-nox
Ennakoita niin paljon että tikittää
Rajoittamaton cdi
Sähköistä kytketty vain sytytys, ei valoja yms
14-65 välitykset
Avarrettu, muotoiltu, kohisteltu
Mäntä koossa 43 (3000-4000km ajettu)
Yamaha tzr syyläri (ei varmasti lämpene )
Ja vika tosiaan alko yks kaks kesken ajon, rupes vaan nykimään.. sama vika kohta ollut yli vuoden....
En ole ihan varma mutta ihan kylmällä koneella taitaa toimia hieman paremmin. Nykiminen on jatkuvaa, kaasupohjassa ei pysty ollenkaan ajamaan ja mäkiä ei pääse kuin ykkösellä (kiitos teinikaasu enox )
22.9.2014 18:18
22.9.2014 18:30
Samppa1993 kirjoitti:kovakromi pinnoitettu ei kulu juuri lainkaan. Ainakin oman kun käytin kevyen leikkaamisen jälkeen hoonautettavana. "Sen verta kova on tuo pinnoite ettei meinaa hioutua" Oli se kuitenkin paremmassa kunnossa sen hoonauksen jälkeen.
22.9.2014 18:38
kankkunen24/7 kirjoitti:Mikä vois olla derbissä vikana kun kaasupohjassa ajettaessa (ja paikallaan pyörittäessä) kierrokset heijailee piikin rajoilla. Eli siis kiihyttäessä toimii hyvin mutta kun kaasupohjassa ajaa niin nykii ärsyttävästi kun kierrokset tippuu just piikin alle ja nykäsee ykskaks ja kiertää loppuunasti vähän matkaa... yhet ketjutkin jo katkasin tuon vian takia nii ois kiva saada apuja.
Vika alkoi ykskak, savutti sillon paljon niin vaihdoin alakerran niin savutus loppu (vanhan koneen stafet loppu) mutta nykiminen jatkui. Kaasarin olen putsannut nyt jo 5kertaa brake cleanerilla...
Koitin myös kaasaria säätää vaikutus: rikkaammalle= röpeltää, tyhjäkäynti hävis,, laihemmalle= kiihtyi paremmin. Muuta vaikutusta ei ollut joten vika on jossain muualla. Kokeiltu br8es ja br9es tulpalla, 3 eri cdi poksia kokeillut, bensahana testattu ja rassattu "läpivitaavaksi", kokeillut ilman ilmanputsaria, säädetty sytytysennakoita aikasemmalle ja myöhemmälle, kokeiltu toista magneettoa.. eli missä vika voi olla. Tällä hetkellä staattorille on kytketty vain cdi boksi. Vanhaa sytytys osaa on vain staattori...
Tietoja moposta:
Vm2005
Malossin läpät
Avarrettu imukaula
98suutin
Kevennetty vauhipyörä
E-nox
Ennakoita niin paljon että tikittää
Rajoittamaton cdi
Sähköistä kytketty vain sytytys, ei valoja yms
14-65 välitykset
Avarrettu, muotoiltu, kohisteltu
Mäntä koossa 43 (3000-4000km ajettu)
Yamaha tzr syyläri (ei varmasti lämpene )
Ja vika tosiaan alko yks kaks kesken ajon, rupes vaan nykimään.. sama vika kohta ollut yli vuoden....
En ole ihan varma mutta ihan kylmällä koneella taitaa toimia hieman paremmin. Nykiminen on jatkuvaa, kaasupohjassa ei pysty ollenkaan ajamaan ja mäkiä ei pääse kuin ykkösellä (kiitos teinikaasu enox )
22.9.2014 21:14
22.9.2014 21:32
kankkunen24/7 kirjoitti:derbi toimi normaalisti avartamisen jälkeen, ei oo kun milli-pari avarrettu, mutta huuhtelukanavat senkin edestä ammattilainen tehnyt. lähinnä kanavista poistettu turhat valujäljet.
kiihdytyksessä kiertää aivan loppuun asti (joskus kun toimi niin random kiekkamittariin otti sen n.13-14 000rpm, kun testattiin) kuitenkin parin metrin jälkeen kierrokset tippuu ja nykäsee taas rajusti piikille ja kiertää loppuun asti. tasakaasulla, just ennen piikkiä kärsii ajella, ei vaan väännä minnekkään koska enoxi..
joten en usko että avartamisesta johtuu. kannen en usko olevan kiero kun ei savuta, eikä hävitä nesteitä. remontin yhteydessä kansi oikaistu, kun vaihdoin alakertaa niin samalla vetäsin peilin päällä hiomatahnalla suoraks.
tällähetkellä pääepäilty on staattori, nykäsy on melkein samanlainen kuin täydellä kaasulla käntäisi virrat pois ja takasin päälle. minulla ollessa mennyt 1staattori (johdot otti vähän maihin) ja 3cdi poksia (eli pyöri tyhjäkäyntiä, mutta kun antoi kaasua niin pätki,rätisi,paukkui,rikkoi tulppia) ja mopo ollut minulla sen vajaat 2vuotta. nuo aikasemmat cdi-poksit ei kuulemma tykännyt siitä että ennakoita oli liikaa,yhessä huono maadoitus ja yks oli rajoitettu, niin ei tykänny rajotinrallista.
en kuitenkaan sähkö-asioista tiedä paljoa niin haluaisin tietää voiko vika olla staattorissa, ennenkuin ostan kisasähköt.
kiitos avuista!
22.9.2014 21:58
22.9.2014 22:33
22.9.2014 23:10
nukeb0x kirjoitti:Elikkäs derbissä olis sellanen vika, että kierrokset jäävät leijumaan kun antaa kaasua.
Ainoa tapa lopettaa tämä kierrosten leijuminen on päästää kytkintä tai antaa vähän ryyppyä, jolloin kierrokset palaavat takaisin tyhjäkäynnille.
Imuvuotoja ei ole ja tyhjäkäyntikin on sopiva, ennenkuin antaa kaasua.
Voiko tämä johtua, että mopo käy liian laihalla?
24.9.2014 14:50
Tuppuman kirjoitti:nukeb0x kirjoitti:Elikkäs derbissä olis sellanen vika, että kierrokset jäävät leijumaan kun antaa kaasua.
Ainoa tapa lopettaa tämä kierrosten leijuminen on päästää kytkintä tai antaa vähän ryyppyä, jolloin kierrokset palaavat takaisin tyhjäkäynnille.
Imuvuotoja ei ole ja tyhjäkäyntikin on sopiva, ennenkuin antaa kaasua.
Voiko tämä johtua, että mopo käy liian laihalla?
Oletko varma, ettei magneeton stefa vuoda josei kerta imukaulan alueella ole vuotoja? Onko koneella ajettu kuinka paljon ja onko lohkoja koskaan avattu, voi myös lohkojen välistä imaista ilmaa? Toki jos laihalla käy niin saattaa pikkuisen leijailla, mutta sen huomaisi ajettavuudessa booauksena, tämänkin voi korjata helposti ostamalla isomman suuttimen. Minkä värinen tulppa on?
24.9.2014 15:15
24.9.2014 15:25
24.9.2014 15:32