Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Beta RR-50

28.1.2013 22:38

ite suosittelisin:
eteen:https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2150
taakse:http://www.emc24.fi/product_info.php?cPath=400_548_575_629&products_id=6407
(mulla noi renkaat ja hyvät on ollu)

28.1.2013 23:51

onko kova homma vaihtaa kumit aina syksyllä ja keväällä? kestääkö kauan? kannattaako ennemmin viedä liikkeeseen vaihdatettavaksi?

29.1.2013 16:18

Jos ei oo ketään sellasta auttamassa joka ois vaihtanu joskus kumei vanteilt ni ehdottomasti liikkeeseen! siellä niillä on hyvät rengasraudat ja rengaskoneet ;)

29.1.2013 17:01

Ja jos ite taistelee liikaa niitten rengasrautojen kaa nii jäljet vanteeseen ovat taatut

30.1.2013 17:21

Onko tietoa mitä tehdä kun Beta leipas eli vaihtaako vaan männän ja hoonaa vai millanen se pytty on? Uutta Betan omaa pyttyä en kyllä ostaisi, koska on aika makean hintainen eikä taas nykyisestä haluttais luopua kun mopo meni sillä 90km/h (11-52 väleillä) eli kiersi aivan järjettömiä. Ja en kierrättäny täysiä kun leipas vaan ajoin keskikaasulla noin -5C pakkasessa.

Siis jos sais nopeasti ohjeita kun perjantaina tarkotus konetta purkaa!

Mopo on Beta TRACK MOTARD 2009!

30.1.2013 18:21

Jos pytyssä ei jälkiä niin ostat vain uuden männän(40,3mm), olettaen siis ettei ole vaihdettu mäntää koskaan. Jos pytyssä on jälkiä niin porautat seuraavaan ylikokoon(40,5mm tai 41mm) ja ostat sopivan männän.

Suosittelisin viemään mp-liikkeeseen männän ja sylinterin niin ne porauttaa ja hoonaa sylinterin ja myy sulle sopivan kokoisen männän. Kannattaa vaihtaa männän neulalaakeri samalla sekä uudet tiivisteet.

Ja sitten purkamisesta niin otat sen verran tavaraa pois edestä, että mahdut irroittamaan sylinterin (tankki, mahdollisesti jäähdytys ja öljysäiliö). Helppo homma kun ei hätäile ;)

30.1.2013 19:20

Joo oon kaverin kans avannu sen MBK:ta näissä männän vaihdon merkeissä ja sillonkin purettiin tanki yms. pois. Siis mäntä on vaihettu kerran 8000km kohdalla ja nyt on 15 000km. Onko se siis sitten sellanen pinnottamaton pytty jos sen kerran voi porata? Tässä on lähellä moottorikoneistamo niin vien sen sitten sinne varmaan jos tarpeellista.

Kiitos vastauksesta! Olen kiitollinen myös tarkennuksista

30.1.2013 19:56

Kyllähän sen porauttaa voi.
Riippuu minkälaiset jäljet sielä on että pitääkö porauttaa vai riittääkö hoonaus.
Käyt sielä koneistamolla näyttämäs niin osaa varmaan sanoa mitä tehdään ja minkäkokosen männän hommaat.
Kun saat purettua niin laita vaikka tänne kuvaa männästä ja pytystä niin eiköhän siitä jotain selville saada.

30.1.2013 23:07

mistähän sais komian kilventelineen mikä menis suoraa mun betahan?

30.1.2013 23:41

Eipä nuo ostettavat mitään komeita ole :s suosittelen tekemään itse

31.1.2013 16:46

Nuo dicet yms. menee betaan aika helposti. Ite tykkäsin kun tein pellistä semmosen kilventelineen et oli takakatteitten välissä kilpi ja takavalo. 8)

31.1.2013 20:35

Osaisiko joku auttaa että mikä voisi olla beta rr50 motardissa vikana kun ajaa kilsisee sillon kun painaa kaasua mutta kilinä ei kuulu kun on paikallaan ja kaasuttelee tai silloinkaan kun ajossa painaa kytkimen pohjaan?? KONEENA SIIS TIETENKIN MINARELLI AM6!

Uutta osaa on Mäntä, tapit,männäntapin laakeri sun muut osat ja tiivisteet mitkä männän vaihdossa yleensä vaihdetaan. Ja tämän remontin tein koska luulin että tuo kilinä johtuu männänrenkaista ja kun silloin kuului sirinä kun kierrokset laski mutta ei kuulu enään tuon remontin jälkeen. Remontin jälkeen ajettu noin 10km.
Mutta sama "kova" kilinä jatkui kuitenkin edelleen remontinkin jälkeen. Tasakaasulla mentäessä on kilinä kovimmillaan mutta kuuluu myös vaimeammin kiihdyttäessä.

Joten jos jollakin on kokemusta/tietoa tuosta mystisestä kilinästä niin mielellään voisi kertoa siitä enemmän ) Ehdotukset on kultaakin arvokkaampia

Itse olen ajattelut joko kampiakselia ja sen laakereita mutta myös vaihde rattaat on käynyt mielessä. Myöskin mielessä on käynyt että voisko vika olla kytkimessä kun se kilinä ei kuulu vapaalla tai kun vauhdissa pistää kytkimen pohjaan.

31.1.2013 23:32

tosta kilventelineestä vielä.. oon lukenu että betaan sais maahantuojalta jtn kisalippaa, mutta en löydä kysyistä lippaa mistää. mistähän sen sais?

http://www.motot.net/wiki/Beta_RR_50_Motard Tuola lukee siitä kisalipasta

1.2.2013 0:07

Itellä omassa Betassa kyseinen kisalippa hinta noin 40-50€, mutta paljon parmpi kuin nuo Dicet! Valossa ei sammuile niitä ledejä eikä sinne pääse sillain vettä.

1.2.2013 12:18

Ei oo mulla ykskään dice hajonnu, että en kyllä tajua miten saatte hajotettua niitä.. :roll: