Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.5.2015 22:05
Mites, onko kellään kokemusta drd proon sähköistä tai lähinnä mittaristosta? Se nimittäin alko sekoileen perän purkamisen jälkeen.Öljy- ja lämpövalot palaa kokoajan ja mittari näyttää vitusti liikaa nopeutta. Semmoinen vika myös, että kun laittaa virrat päälle niin mittaristoon ei syty valoa eikä sähköstartti pyöri, toisinkuin ennen tätä tapausta. Voisiko penkin alla olla joku osa tai liitin joka olisi ottanut osumaa ja josta nuo oireet johtuisivat?
Viimeksi muokannut Töhö* päivämäärä 9.5.2015 13:34, muokattu yhteensä 1 kerran
9.5.2015 7:54
Jep, penkin alta löytyy n. 7 ampeerin sulake
9.5.2015 16:01
Eli siis se vaihtoon niin pitäs toimia normaaliin tapaan?
10.5.2015 10:25
Katso onko sulake ehjä, vittuakos sitä vaihtamaan jos se ei ole hajalla.
13.5.2015 22:05
Kertokaas minkälaiset vastukset kannattas laittaa led-vilkuille kun vanhat valot on 10w.
13.5.2015 23:13
Derbi siis sammui ja katsoin mikä vikana. Ei anna kipinää kuin välillä ja silloinkin heikosti. Puhdistin tulpanjohdon ja hatun paineilmalla ja CDIn liittimet. Kokeilin eri tulpalla eikä vieläkään mitään. Ajattelin, että magneetossa olisi kosteutta, joten puhalsin sinne kuumailmapistoolilla. Tämän jälkeen alkoi kipinä taas tulla ja laitoin kaiken kasaan. Mopo sammui tyhjäkäynnillä ollessaan jo kerran ja sitten kun lähdin ajamaan, niin kerkesin ajaa n. 500m ja sammui.
Mikä avuksi? Magneeton sisuskalujen tarkastus ihan ykkösenä, mutta jos siellä on jotain kuraa, niin saisiko sitä mitenkään muuten pois, kun irroittamalla? En näet omista ulosvetäjää, ja täällä böndellä niitä ei ihan heti saa.
14.5.2015 11:21
Mittaa staattorilta tulevat johdot. Punainen - maa 100-130 ohmia. Vihreä - maa 700-800 ohmia. Valkoinen - maa 0,1 tai alle ohmia.
14.5.2015 20:07
Mikähän derbiin tuli kun kaatui tallissa melko pehmeän penkin päälle. Nyt kipinä hävinnyt tai ainakin heikko, kokeiltu eri tulpilla ja liittimiä tutkinu ja puhistellu.
14.5.2015 20:17
Kaatuiko vasemmalle puolelle? Olisiko CDI vaurioitunut? Virtalukko?
14.5.2015 21:10
Oikealle puolelle kaatui. Pitää huomenna kokeilla toisella staattorilla.
15.5.2015 23:53
Staattorista vika löytyi. Oli johto lähtenyt juotoksesta irti.
20.5.2015 22:40
Moro! Osaatteko joku sanoa missä vika kun derbi rabasan koneella (Vm02) lakkasi ottamasta kierroksia? Elikkäs, heitin koneen selkään italtkitin 74cc gilardoni sylkkäsarjan, naraku 21mm kaasarin (mikunin kopio??), turbokit rämädän jne jne hebon kampurasarjan. Noh, noi vermeet kun saatiin paikalleen, katos vaan, kipinä hukassa! Noh sieltähän oli murtunut johtojen lähdöt cdi puolalta irti (moneen kertaan jo korjattu aiemminkin). Hain sit tänään uuden, jonku kiinan kopion missä ei lue edes leonelli,mut kipinä löytyi taas. Ei vaan halua ottaa kierroksia, arvelisin ottavan jotain 9000rpm noin ja sit alkaa röpötys. Säätöjä on haettu ja niillä konstein konetta ei saa naukumaan..... En todellakaan ole heti revittämässä uuttaa sylinteriä kappaleiksi,mutta kaipaan vastausta, että onko myös leonelli/leonellin kopio cditä tehty rajoitettuna? Alkuperäinen ei siis ollut rajoitettu mutta en sillä kerennyt kokeilla tätä uutta päivityssettiä. Eli myös säädöissä voisi olla vika, mutta vaikea enää uskoa siihen. Muuten pelaa derbi nätisti, mut ei kierrä enää
4.6.2015 21:31
meneekö um rabasan sähköt vm rabsaan toimivasti?
5.6.2015 2:01
Riippuu mielestäni siitä mitkä sähköt on esim onko molemmissa ducati, tai leonelli tai mitä niitä nyt muita on mutta jos on samat sähklt ollut nii luultavasti. En varmaksi mene sanomaan.