Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.4.2013 21:18
Juu eli onkelmat jouhtuivat väärin asennetusta jännitteensäätimestä.
13.4.2013 1:58
Terve, en nyt jaksa lukea koko viestiketjua läpi mutta tuli vaihteiston/vaihtajan kanssa ongelma minarellin am6 koneessa. Ongelmahan on siis se että kun vaihtaa vaihdetta suuremmalle homma hoituu kohtuu normaalisti, mutta on hiukan venkslaamista ja menee useammin "välivapaalle", kun taas vaihtaa pienemmälle vaihdetta, ensimmäisellä kerralla se onnistuu normaalisti mutta poljin ei enää palautakkaan itseään normaaliin asentoon vaan pitää nostaa ylös niin että kuuluu pieni *naks* ääni. Kun poljinta ei vielä ole nostettu naksahdukseen asti poljin on aivan veltto ja kuollut ja mitä lienee ja vaihtajan akseli pyöriii mukana. Polkimessa myös tuntuu pientä porrastusta kun se on velttona ja sitä rauhallisesti liikuttelee edestakaisin.
Vaihteistossa on n.150km sitten vaihdettu uudet castrollin loota öljyt ja sitä on vähintäänkin riittävästi jollei hiukan enemmänkin. Myöskään tälläistä ei ole sattunut omalla kohdallani ikinä vaikka olisi ollut huonompilaatuisiakin öljyjä lootassa.
Olis ihan kiva jos saisi edes jonkinlaista apua tai neuvoa kohtuu pian kun on alkaa nuo ajokelit olevan jo mukavat. Kiitos ja anteeksi.
Tulipaha taas lätistyy
13.4.2013 14:57
Paljon pitää laittaa keulaan öljyä? Vaihan tässä stefoja niin paljon tarvii öljyä olla pumpussa kun on valuttanut melkein kaikki pois. Miten saan stefan irti siitä putkesta, olen kyllä irrottanut lukkorenkaan. Mikä se ruuvi on siellä pumpun ala osassa, ei tapahdu mitään vaikka pyörittelee sitä.
Tuli pari kyssäriä toivottavasti joku jaksaisi vastata kaikkiin, Kiitos!
13.4.2013 15:40
Osaako joku neuvoa minkä kokoinen mäntä tulee (Derbi SM X-Treme -07) ostaa kun sylinterinmitat ovat: 39.86mmX40mm. En ole avannut vielä konetta, vaihto on vasta 1000km päässä.
Kiitoksia jo etukäteen.
13.4.2013 16:17
Keuruu_racing kirjoitti:Paljon pitää laittaa keulaan öljyä? Vaihan tässä stefoja niin paljon tarvii öljyä olla pumpussa kun on valuttanut melkein kaikki pois. Miten saan stefan irti siitä putkesta, olen kyllä irrottanut lukkorenkaan. Mikä se ruuvi on siellä pumpun ala osassa, ei tapahdu mitään vaikka pyörittelee sitä.
Tuli pari kyssäriä toivottavasti joku jaksaisi vastata kaikkiin, Kiitos!
Juu eli tän palstan ensimmäisellä sivulla on kaikki tarvitsemasi tiedot.
14.4.2013 12:50
Mikä mahtaa derbi drd prota riivata, kun liikkuu normaalisti 2-10km ja sitten vedot häviää, sen jälkeen sammuu. Lähtee sammumisen jälkeen samantien käyntiin sähköstarilla, mäkistartilla ja polkaisemalla. Pako aukosta katsottuna pytyssä eikä männässä ole ollut mitään. Mikä neuvoksi? suuttimia vaihdeltu ja kaasari putsattu. Yläkerran remontista 80km ja tehnyt tuota heti ensikilometreiltä alkaen..
15.4.2013 2:10
lassise kirjoitti:Mikä mahtaa derbi drd prota riivata, kun liikkuu normaalisti 2-10km ja sitten vedot häviää, sen jälkeen sammuu. Lähtee sammumisen jälkeen samantien käyntiin sähköstarilla, mäkistartilla ja polkaisemalla. Pako aukosta katsottuna pytyssä eikä männässä ole ollut mitään. Mikä neuvoksi? suuttimia vaihdeltu ja kaasari putsattu. Yläkerran remontista 80km ja tehnyt tuota heti ensikilometreiltä alkaen..
Olisko kansipahvi menny tai kansi on kiero.
15.4.2013 2:52
Tosi yleinen just toi kannen peltitiivisteen falskaus eli tarkista se. Mutta kuulostaa myös lievältä lämpöleikkaukselta eli onko jäähyjärjestelmä ilmattu oikein?
15.4.2013 14:10
Auttakaa joku tuon kiksi sydeemin kanssa ku en ymmärrä miten nuo jouet laitetaan?
15.4.2013 19:01
Savuttaa todella paljon valkoista savua. Kaasarin säädöistä tiedän sen verta, että on ollut parinkuukautta hieman rikkaalla, ja nyt viime viikon hieman laihalla, kun poistin reikälevyn. Öljyn syöttöön en ole alkuperäisestä koskenut, tyhjäkäyntiruuvia on tullut aina säädeltyä. Voiko ongelma olla vain että äänenvaimentimeen valunuy vettä, vai pitäisikö tuosta savutuksesta alkaa huolestua?
15.4.2013 20:14
Kattele nyt vaikka että häviääkö jäähytysnesteet.
15.4.2013 20:44
Osaisko joku kertoa mikä on vikana kun X-Race hyytyy kun on ajanut noin 500m. Ilman äänenvaimenninta olen kokeillut ajaa ilman vaikutusta.
16.4.2013 16:00
Tohon on aika monia mahdollisia vikoja mutta itsellä oli tuoreöljyvoitelun vaijeri poikki niin teki noin.
sarvinen kirjoitti:Savuttaa todella paljon valkoista savua. Kaasarin säädöistä tiedän sen verta, että on ollut parinkuukautta hieman rikkaalla, ja nyt viime viikon hieman laihalla, kun poistin reikälevyn. Öljyn syöttöön en ole alkuperäisestä koskenut, tyhjäkäyntiruuvia on tullut aina säädeltyä. Voiko ongelma olla vain että äänenvaimentimeen valunuy vettä, vai pitäisikö tuosta savutuksesta alkaa huolestua?
Kyllä tuo on juuri se kannen tiiviste joka päästää jäähynestettä palotilaan. Ainakin jos haisee vielä sellaselta vähän makealta.
16.4.2013 16:31
https://www.youtube.com/watch?v=swnSefF ... ata_playerMikäs o vikana oisko kampuran laakeri?
Ei onnistunu kännykäl toi tagie laitto.
16.4.2013 16:56
comanche888 kirjoitti:Kyllä tuo on juuri se kannen tiiviste joka päästää jäähynestettä palotilaan. Ainakin jos haisee vielä sellaselta vähän makealta.
Jäähytysneste ei kuitenkaan näytä vähentyneen, ja ihmetyttää miten se yht äkkiä alkaisi tuolleen tekemään? Haju tosiaan ehkä hieman makea tai hajuton, en osaa sanoa kun olen flunssassa ja nenä tukossa..
Jos se sitten tosiaan johtuu siitä että laskee jäähdytysnestettä palotilaan, niin onko se vaarallista?