Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.7.2015 5:48
Onkos muilla sellasta vikaa peugeot xps/ street evo3 jne. Eli ketjut hankaa takahaarukan yläpään metalliin syvän kolon siltä kohdalta missä ne kulkee eli toisinsanoen ketjut syövät itsensä takahaarukan läpi... Vai onko ihan tyyppivika noissa systeemeissä
10.7.2015 9:27
Onko oikea ketjun kireys? Voihan siihen laahauspalan tehdä muovista. Vähän niinkuin ominaisuus, kun kiristyspala on niin lähellä haarukkaa. On arka ketjun kireydelle tuo rakenne.
10.7.2015 15:15
Juu tuntuu olevan
ja siis ketjut syö heti sen ketjulaahaimen läpi tiensä alumiiniin jne. En tiiä saisko vähän lievennettyä ongelmaa jos laittais isomman eturattaan jos vähän nostais niitä ketjuja
eihän se toki nyt mikään ajoa haittaava ominaisuus oo mutta ei se mukavaa oo ku ketjut jyrsii kokoaja sitä metallia
16.7.2015 23:51
Tuli tossa hommtu vuode 2012 enduro xps. Missä ja mitä kureja pitää poistaa et sais kulkee ~60km/h ? Ja jos joutuu suuttimii vaihtaa mist koost pitäs lähtee hakemaan.
18.7.2015 2:52
Kannattaa vaihtaa se laahain, menee muuten ketjut huonoks ja haarukka kuluu puhki( vai onko kulunu jo?). Ite tein sellasesta vihreestä teollisuusmuovista, kestäny nyt yli vuoden eikä kulunu juuri mitään. Että sellasta jos jostain löydät niin suosittelen !:)
Viimeksi muokannut hopperboi päivämäärä 18.7.2015 2:57, muokattu yhteensä 1 kerran
18.7.2015 2:55
motoritransu kirjoitti:Tuli tossa hommtu vuode 2012 enduro xps. Missä ja mitä kureja pitää poistaa et sais kulkee ~60km/h ? Ja jos joutuu suuttimii vaihtaa mist koost pitäs lähtee hakemaan.
Pakoputkessa on kuristusholkki muistaakseni sielä kun avaat ne 3 pulttia , mutta ei kannata sitä kokonaan pois ottaa jos haluat että kulkee n. 60. Voit porata holkin keskireikää suuremmaks tai sitte teet uuden holkin jostain pellistä tms. Ja isompaa pääsuutinta joutuu vaihtamaan riippuen kuinka suureksi holkin poraat.
20.7.2015 14:55
Mites kun peugeot xps enduro vm. 05 ei saa polkemalla kunnolla kipinää, mutta työntämällä saa? CDI-Boksia on kokeiltu vaihtaa, samoin jännitesäädintä ja tulppaa. Akkua ei ole, eikä myöskään sulaketta.
Edit: Pieni tarkennus, mopo saa aina välillä pienen kipinän kun sitä polkasee, mutta joka polkaisulla ei tule kipinää. Johdot on käyty läpi.
26.7.2015 1:05
Missä vika, kun enduro peugeot xps:n vuosimallia 2011 mittaristo sekoilee? Eli jo pienillä kierroksilla nousee mittaristossa kierrokset tappiin ja nopeus näkyy ajettaessa melkeen 80km tienoilla vaikka ajais 20km tunnissa. Myös mittarin merkkivaloissa jotain häikkää. Eli mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Mikä ihmeen iso elektrolyyttikondensaattori on siinä penkin alla? Siis mihin se vaikuttaa?
27.7.2015 18:08
Hösse kirjoitti:skadm kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla vm. 2007 peugeot xps sähköstart only
vikana kun ei talven jälkeen käynnisty ja jos sattuu käynnistymään ja pystyy ajamaan mopo "wowwaa" ihan kuin jokin hankaisi vastaan tms. tuntuu kuin ääni tulisi pakoputkea pitkin ulos. Viime syssynä toimi täysin moitteettomasti nyt ei toimi vakiona eikä viritettynä.. Tulppa on katsottu sylinteriä vasten että antaa kipinää ja bensaa PITÄISI saada. Alipainehana vaihdettu uuteen sekä alipaine letku uusittu, kaasari puhdistettu kokonaan paineilmalla sekä ilmanputsari puhistettu ja öljytty. Mopo täysin vakio ja siltikään ei pelitä mistä mahtaa kiikastaa?
seosruuvi täysin samassa kohtaa missä se on aina ennenkin ollut vakiona mutta nyt ei vaan toimi..
Bensat vaihdettu? Imukaulassa vuoto? Katso tarkkaan varovasti vääntelemällä. Irrota putki ja heiluttele, katti irronnu=kolisee, alkukäyrään kondensoitunu vettä? Varmuuden vuoks polta karstat. Vaihda tulppa. Eihän putsari jäänyt liian öljyiseksi? Varmasti öljyttävää mallia? Puristele paperin kanssa kuivaksi.
Bensat vaihdettu uusiin, Imukaula ehjä, katti ei ole irronnut eikä vettäkään ole. Tulppa vaihdettu ja putsari öljytty ns. ohjeiden mukaisesti ja on öljyttävää mallia. Voisiko sähköissä olla vika että syystä tai toisesta ei saa sitä kipinää jatkuvasti?
31.7.2015 12:42
Moro, mites Peugeot XPS 2011:stä pitäs ottaa toi tuorevoitelu pois? Onko se niin että öljypumpulta kaasarille menevä pistetään tuorevoitelusäiliöltä tulevan letkun reikään öljypumppuun, ja sitten tukitaan öljysäiliö ja kaasarista öljyletkun reikä? Vai oonko ymmärtäny jotain väärin
31.7.2015 19:15
Jos nyt ymmärsin oikein, niin kyllä. Eli teet vaan semmosen hyvin lyhyen kierron siihen öljypumppuun, ettei ei pyöri kuivana ja sitten vaan tukit kaasarista sen reijän, johon öljypumpun letku kiinnittyi. Öljypumpun voi myös ottaa kokonaan pois ja sen jättämän reijän tukkia esim. "öljypumpun peitelevy, am6" -nimellä myytävällä osalla tai vaihtoehtoisesti tekemällä vastaavan ite, ku ei kovin monimutkaisesta härpäkkeestä ole kuitenkaan kyse.
14.8.2015 22:22
Mikä mahtais olla vikana omassa Xps, kun välillä vaihdepoljin jumittaa että ei liiku minnekkään (kytkin tottakai pohjassa
) ja välillä tuntuu että se liikkuu vapaasti, eikä vaihda vaihdetta. Onko vika öljyissä vai onko se akseli vain kulunut niin paljon? Vai onko vika jossain muussa?
15.8.2015 20:39
Vika löytyi! Kytkinvaijeri oli rispaantunut
17.8.2015 21:45
Oisko kellään myyä suhteellisen halvalla Smoto vanteita joissa olisi hyvä kuntoiset kumit jo päällä ja että menis suoraan peugeot xps 2010 enduro mopoon? Tällä hetkellä takavanne 18" ja etuvanne 21" että tulisiko siinä jotain ongelmaa jos laittaa samankokoiset vanteet vai voiko laittaa vaan että esim molemmissa 19"
MIELELLÄÄN KESKI-POHJANMAA ALUEELTA TAI POSTITUS!
27.8.2015 18:15
Moro, oisko kellään myynnissä/tietoa mistä saisi kaasarilta ilmanputsarille menevän tötsän? Oma halkesi kun kiristin vähän liikaa eikä ollut kunnolla paikallaan