Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: MRT

17.6.2013 12:05

Enppo kirjoitti:Millane homma on ton kaasarin irroittaminen ja putsaaminen? Eniten huolettaa tuo ryypyn vaijerit sun muut.


Ei se varmaan kovin hankalaa loppujenlopuksi oo ku laittaa vaan bensahanan kiinni ja
valuttaa kaasarista bensat johonki astiaan. (semmonen ruuvi kaasarin pohjassa, kääntää hiukan niin alkaa bensat tippumaan letkusta).
^ite vaihdoin suuttimen tolla tekniikalla niin ei tarvinnut ottaa kaasaria irti.

Re: MRT

17.6.2013 15:16

Paisarin ja änkän liitoskohdasta tulee öljyä aika hitosti. Ja just oli huollossa, jossa katottiin putkiston vuodot. Kävin kysymässä huollosta, että mikä juttu tää nyt on, mutta sanoivat vaan että: "Kyllä sen jostain pitää ulos tulla". Viittiskö siihen vaan jotain teippiä laittaa vai mitä tekisin. Aika ruman näkönen on kun sitä öljyä roiskuu jokapaikkaan. Valkonen takaiskarikin ihan mustia pisteitä täynnä :x

Re: MRT

17.6.2013 15:54

Ajattelun vaihtaa vaihteisto öljyt, niin pitääkö riejun olla seisonta tuella vai "pystyssä", kun avaa kylestä sen ruuvin mistä ylimääräiset valuu pois?

Re: MRT

17.6.2013 15:58

Seisontatuki riittää. Sitten kun olet saanut tulpan auki, niin kallistelet vielä lopuksi pyörää, että kaikki öljyt tulee ulos.

Re: MRT

17.6.2013 16:11

Nipanderi kirjoitti:Ajattelun vaihtaa vaihteisto öljyt, niin pitääkö riejun olla seisonta tuella vai "pystyssä", kun avaa kylestä sen ruuvin mistä ylimääräiset valuu pois?


Kannattaa olla pystyssä ja vähän kallistella eri suuntiin niin viimesetkin öljyt tulee pois.(kuten edellä mainittiin^)
Suosittelen myös lämmittämään konetta (käymällä ajelemassa) ennenkuin alat valuttamaan öljyjä koska tulee nopeammin ja sulavemmin pois.

Re: MRT

17.6.2013 16:25

Kiitokset :)!

Re: MRT

17.6.2013 18:14

No nyt otta päähän.. :D Menin ja vaihdoin öljyt, no siinä ei mitään, mutta kun pistin mutterin takaisin paikoilleen kun olin öljyt valuttanut pois, kiristin liikaa.. mutteri säilyi ehjänä mutta ne "koneen" kierteet menivät... No otin kupari prikan siitä mutterin ja "koneen" välistä pois, jolloin otti vähän pito että nyt kuitenkin pysyy paikoillaan.. Mitäs luulette pusyykö ne öljyt siellä? Vielä ainakaan ei vuoda..

Re: MRT

17.6.2013 18:20

Sulta meni kierteet... Mene mopos kanssa jonnekin koneistamolle kysymään paljonko maksais uusien kierteiden laitto. Yleensä maksaa noin 20€.

Saattaa ne öljyt siellä pysyä, mutta ens kerralla et välttämättä enää saa sitä kiinni. Sen takia kannattaa pikapuolin hommata ne uudet kierteet siihen.

Re: MRT

17.6.2013 18:36

AceFin kirjoitti:Sulta meni kierteet... Mene mopos kanssa jonnekin koneistamolle kysymään paljonko maksais uusien kierteiden laitto. Yleensä maksaa noin 20€.

Saattaa ne öljyt siellä pysyä, mutta ens kerralla et välttämättä enää saa sitä kiinni. Sen takia kannattaa pikapuolin hommata ne uudet kierteet siihen.



Huhh, kiitoksia :) En ois ite keksiny että ne kierteitäkin korjaa :D

Re: MRT

17.6.2013 22:10

Mitäs öljyä kannattais riejussa käyttää tonne tuorevoitelu -tankkiin, ja kuinka usein sinne pitäis lisätä ?

Re: MRT

17.6.2013 22:37

Noniin nyt ois eka männänvaihto tähän menopeliin edessä. Ajettu nyt varmaan sen 11k.
Eli ehdotelkaa minkä männän tilaisin, käykö tämä? http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... -3174.html

Re: MRT

18.6.2013 1:46

Älä ainakaan tuota Proxia pistä... 3 kaverilla jo ollut se ja leiponut kiinni 1000-2000km päästä

Re: MRT

18.6.2013 13:34

Vireboy kirjoitti:Mitäs öljyä kannattais riejussa käyttää tonne tuorevoitelu -tankkiin, ja kuinka usein sinne pitäis lisätä ?

Mikä tahansa 2-tahti öljy sinne käy, itse ajellut stihlin ja hussen sahaöljyillä kun niitä on hallista löytynyt.
Sailiöhän on kaiketi 1.1 litraa, ja se riittää todella pitkäksi aikaa. Itselläni säiliössä oli 4-5 desiä öljyä, kun merkkivalo alkoi syttymään alamäissä. Edellisen täytön jälkeen olin ajanut varmaan päälle 500km :eek:

Re: MRT

18.6.2013 21:24

Nii tästäki löytyy se merkkivalo kun öljy alkaa loppuu ettei sitä aina tartte tarkistella ku lähtee ajaa ja vaikka merkkivalo palais ni kyl sil tankillise ajelee senki jälkee

Re: MRT

18.6.2013 21:49

Joo elikkä testasin tässä tänään vähä nostaa keulaa riejulanni kunnes huomasin että se tiputtaa jotain mustan väristä ainetta maahan aina ku on nostanu keulan mitähän tämä neste mahtaa olla ? ei ole öljyä ainakaan omasta mielestäni eikä etu stefatkaan vuoda ? sori vähän sekava teksti