Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
30.5.2017 18:50
Jos johdot on kunnossa, ei jäljelle jää kuin anturivika.
30.5.2017 22:47
Elikkäs ongelmana derbissä on että sammuu satunnaisesti ajossa. Käyntiin lähtee helposti ja kiertää hyvin mutta kun lähtee ajamaan saatta sammua yht'äkkiä. Kahdella eri moottorilla kokeiltu. Myös CDI vaihdettu, mutta kaasutin on sama. Muutamaan otteeseen olen tarkistanut että kaikki palikat löytyy sisältä.
31.5.2017 16:01
Irroita cdi-boksista se sammutus johto. Jos se satunnaisesti hankautuu rungon kanssa oikosulkuun, kone menettää kipinän. Jos oireilu irroitetulla johdolla jatkuu, vika toisaalla.
31.5.2017 16:22
Morjens.Mikä vikana derbissä ku vaihteet ei joskus vaihdu 2 vaihdetta isommalle. Ennen toiminu moitteetta. Vaihtuu siis joskus ja joskus taas ei. Sellanen huomio tehty että vaihdeakselin "koukku" ei saa otettua tähden piikistä kiinni koska tähti jää outoom asentoon? Nopeita vastauksia kiitos.
31.5.2017 16:42
Vaikuttaa vaihderummun kulumalta joka estää sen vapaan liikkumisen. Onhan rumpua "liikuttava" jousivarusteinen kiekkolärpäke paikoillaan ja liikkuu? Tämä on eri osa kuin se, mikä on poljinakselin päässä oleva koukku-osa.
31.5.2017 16:47
On paikoillaan, tosin pientä klappia havaittavissa koska korkkasin kierteet sieltä että johtuisko siitä sitte? Ilman sitä ja akselia rumpu pyörii ihan normaalisti.
31.5.2017 16:54
Kuvan osat nrot: 4,5 ja 6 joiden tehtävä on keskittää vaihderumpu jotta seuraava vaihteensiirto onnistuu. Jos tuo ei toimi, jää rumpu väärään asentoon ja se "koukku" ei osu.
31.5.2017 17:09
Okei kiitoksia. Tuossta pultista menny kierteet ja tuo lituskamainem pala vääntyy rumpua päin vinosti. Pitäiskö tehä uudet kierteet?
31.5.2017 17:54
Joo, tai sitte yks vaihtoehto ostaa purkuosakauoast tarvittavat osat.
Mites haittaa, että en ole öljypumpun poiston jälkee laittanu siihe sellasta peitelevyä? Kuitenki on vielä se öljypumpun suoja paikallaa.
Vasta ny äskettäi muistinki, että se on avonaisena se kohta.
Eli käynnissä siel suojassa näkyy olevan öljyy, mutta pois päällä ollessa se suojan sisäpuoli kuivana. Katoin myös sen öljyruuvin ja hyvi on öljyä.
Eli kannattaako käyttää 20€ siihe peitelevyyn vai jätänkö tuollaseks?
31.5.2017 18:09
Kytkin käynnissä ollessa roiskinu sitä öljyä sinne koppaan luultavammin. Pari kaveria leikannu turkkipellistä palasen siihen ja tiivisteeksi leikannu maitopurkista palasen pellin ja lohkon väliin. On kyllä ylihintaisia sellaset peitelevyt mitä myydään, en suosittele ostamaan
31.5.2017 18:11
notreal911 kirjoitti:Irroita cdi-boksista se sammutus johto. Jos se satunnaisesti hankautuu rungon kanssa oikosulkuun, kone menettää kipinän. Jos oireilu irroitetulla johdolla jatkuu, vika toisaalla.
sähköt tällähetkellä vain sytytykselle joten tuo ei voi olla vikana
31.5.2017 18:15
Kyl siihe joku levy kannattaa tekasta. Ite tein semmose vaa perus lattaraudast ja pistin sisäkuminpalase siinne tiivisteeks.
31.5.2017 20:03
Mitäs mieltä ootte jos korjais kierteet niin että täyttäis sen kolon kemiallisella metallilla ja senjälkeen porais ja tekis uuret kierteet kierretyökalulla? Lähinnä nyt ajattelen että kestääkö kemiski kiertämistä, ainakin purkin kyljessä lukee Työstettävissä.
31.5.2017 21:32
Älä laita kemiallista metallia koneen sisäpuolelle. Se ei kestä mekaanista kulutusta vaan murenee ja ne murut ovat kovin haitallisia pyöriessään laakereiden sisälle ym.
2.6.2017 22:27
Elikkäs Derbi senda sm 08 ja vesipumpun stefat vuotaa ilmeisesti, vaihdoin ulomman stefan ja silti vuosi valkoista "piimää" eli öljyt ja jäähdytysnesteet sekaisin (?). myös vesipumpun akseli oli vähän väljä, haittaako se? ja vinkkejä vesipumpun sisemmän stefan vaihtoon
kiitos