Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Rieju MRT

6.4.2017 0:04

Osta nappirajotin

Re: Rieju MRT

23.4.2017 22:29

Rieju MRT power up mopoon pitäisi saada vääntä huippujen pysyessä n.55. Huiput n.52-55, välit 11-62, rajoitin porattu (vanha omistaja) ja ilmanputsarin reikälevy poistettu. Suutin 98. Kuri putkessa. Kertokaa ehdotuksia. Itse ajattelin laittaa reikälevyn takaisin ja viilata alkujäyrän kuria. Onko jotain parempaa tapaa ja pysyykö nopeus tällä tavalla samassa. Ja jos ottaisi koko kurin pois alkukäyrästä, mutta kuristaisi pakoaukkoa eikö silloin vääntöä löytyisi huippujen nousematta? Ja miten olisi helpointa kuristaa pakoaukkoa ilman hitsiä? Vastauksia odotellen.

Re: Rieju MRT

24.4.2017 18:45

osku432 kirjoitti:Rieju MRT power up mopoon pitäisi saada vääntä huippujen pysyessä n.55. Huiput n.52-55, välit 11-62, rajoitin porattu (vanha omistaja) ja ilmanputsarin reikälevy poistettu. Suutin 98. Kuri putkessa. Kertokaa ehdotuksia. Itse ajattelin laittaa reikälevyn takaisin ja viilata alkujäyrän kuria. Onko jotain parempaa tapaa ja pysyykö nopeus tällä tavalla samassa. Ja jos ottaisi koko kurin pois alkukäyrästä, mutta kuristaisi pakoaukkoa eikö silloin vääntöä löytyisi huippujen nousematta? Ja miten olisi helpointa kuristaa pakoaukkoa ilman hitsiä? Vastauksia odotellen.

Kurit pois, suutin kohdalleen ja pienempää eturatasta. Koneesta itsestään lähtee enemmän tehoa ja vääntöhän aina kasvaa suorassa suhteessa tihenevään välitykseen. Ainoa huono puoli on, että huippunopeudessa pitää jengata enemmän.

Re: Rieju MRT

7.5.2017 12:24

Miten jos ottaisi putken kurin pois mutta kuristaisi imupuolta ja laittaisi pienemmän suuttimen? Koska eikö huippunopeus vähenisi vähemmällä seoksella? Ja en tarkoita että seos olisi laihaa.

Re: Rieju MRT

7.5.2017 21:11

Käykö ducatin cdi boksi efi cdi boksin tilalle? :s

Re: Rieju MRT

8.5.2017 21:30

Rieju sm kirjoitti:Käykö ducatin cdi boksi efi cdi boksin tilalle? :s

Tietääkseni efi-boksin tilalle ei mene mikään muu boksi. Varmaan pitäisi koko sähköt vaihtaa. Mitä varten muuten ducatin boksia?

Re: Rieju MRT

11.5.2017 14:39

Olis saanu rajottamattoman ku ei kiinnosta porta tuota efiä

Re: Rieju MRT

12.5.2017 13:00

Mihin johtoon nappi rajottimen punainen johto kytketään rieju mrt pro sm.

Re: Rieju MRT

14.5.2017 0:20

Rieju sm kirjoitti:Mihin johtoon nappi rajottimen punainen johto kytketään rieju mrt pro sm.

Cdi boxille menevä puna-valkoinen johto.

Re: Rieju MRT

19.5.2017 16:16

Jos et boksia halua porata niin vaihda sun poraamaton boksi mun porattuun. Hyvin porattu ja huolellisesti tiivistetty.

Re: Rieju MRT

17.6.2017 1:25

mikä on kun rieju mrt vm2010 ei starttaa putkessa paukkuu kun polkee ja mäki startilla nii heti ku mäki loppuu nii sammuu ja vika ilmeni kun ajoin nii kaksi paukahusta putkesta ja sammu ei sen jälkeen oo startannut kunnolla :nolo: :itku:

Re: Rieju MRT

26.6.2017 13:07

Kaverin rieju mrt power upissa (2017) on sisäänajo ajettu. Nyt olisi tarkoitus piristää tämä vakio kulkemaan noin 60 eli alle verojen.
Tarkotuksena olisi laittaa leovincen tehari, poistaa putsarin kuri, tukkia putsarin lisähapettimen kolo sekä säätää/kokeilla (95,100,105) suuttimilla mutta ei porata kierrosrajoitinta. Välit on vakio 11-62 eikä muutettas niitä ellei tuu tarvetta. Vakioputken alkukäyrän liitosta ei voi avata sillä se ei ole avattavaa mallia vaan se on yhtenäinen.

Mitä porukka on mieltä ja kulkisko ~60? :s
Nii ei tarttis porata rajoitinta ja huudattaa konetta lyhyillä välityksillä..

Re: Rieju MRT

26.6.2017 13:12

Vakioväleillä ja rajoittimella menee todennäköisesti 55-60 riippuen siitä paljonko rajoitin antaa periksi. Jos ei kulje tarpeeksi kovaa niin pistää 12 piikkisen eturattaan. En usko että menisi veroille.

Re: Rieju MRT

1.7.2017 0:56

DT00 kirjoitti:Kaverin rieju mrt power upissa (2017) on sisäänajo ajettu. Nyt olisi tarkoitus piristää tämä vakio kulkemaan noin 60 eli alle verojen.
Tarkotuksena olisi laittaa leovincen tehari, poistaa putsarin kuri, tukkia putsarin lisähapettimen kolo sekä säätää/kokeilla (95,100,105) suuttimilla mutta ei porata kierrosrajoitinta. Välit on vakio 11-62 eikä muutettas niitä ellei tuu tarvetta. Vakioputken alkukäyrän liitosta ei voi avata sillä se ei ole avattavaa mallia vaan se on yhtenäinen.

Mitä porukka on mieltä ja kulkisko ~60? :s
Nii ei tarttis porata rajoitinta ja huudattaa konetta lyhyillä välityksillä..


En henk. koht. nää mitään järkeä ostaa tehoputkea jos haluaa noin 60 eikä halua porata rajoitinta. Mielummin putkesta kuri pois tai vaikka viilata niin paljon kuin haluaa joka sijaitsee, kun putken ottaa irti sylinteristä ja katsoo sisälle. Lisää asiasta
http://www.motot.net/wiki/Rieju_Mrt_pro_kuristukset_ja_niiden_poisto

Re: Rieju MRT

1.7.2017 0:57

Onkos porukka laitellut stuntti/kaatumistappeja riejuun. Jos olette, mites saitte ne kiinni? ;)