Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.9.2014 0:54
Menikö ihan kokonaan? Varmaan pitäisi kokoa isompi sitten tehdä, tai helicoililla. Voit koittaa myös sinisellä tiivistemassalla, ittellänikin meni kierteet mutta pysyy kuitenkin ilman massojakin.
16.9.2014 16:19
Joo elikkä jäähyjen katoaminen selvitetty... tiiviste oli repeytyn huomaamattani. Mutta asiaan eli miksi derpi pitää sellaista ujeltavaa ääntä männänvaihdon jälkeen? aivan kuin joku hankaisi jostain kiinni ja ääni voimistuu sitä mukaa mitä kierrokset nousevat. Kaksi tankillista uhkarohkeasti päästelty jo menemään. Männänrenkaat ovat OIKEIN päin eikä kiertarissa ollut klappia kuin sivuttaissuuntaan max.2mm. Petarit väljät kenties vai konetta auki ja sieltä ettimään vika?
16.9.2014 22:11
Samppa1993 kirjoitti:Kevyemmillä väleillä se on jaksanu kiertää rajoittimen yli. Sen takia kulkenut kovempaa. Rajoittamaton cdi maksaa varmaan sen 20-30e tai sitten ostat tehoputken ja nakutat sitä rajoitinta vasten 65km/h 9400-10t rpm mihin pääseekää kiertämää.
Ei kierrä rajottimen yli
16.9.2014 23:25
Mikä on Gilera RCR -10vm. vakio männän koko? Pytyssä kirjain A, onko sillä jtn merkitystä? +15tkm ajettu vakio männällä ja varmuuden vuoksi alkais pikku hiljaa vaihtaan
18.9.2014 16:57
Derbissä vakio männän koko on 39,86mm, joten on varmaan gilerassa sama ?
Kannattaisoko mun irrottaa termostaatti, kun se johto on poikki ? Mietin että jos se ei päästä jäähdytysnestettä läpi, vaikka olis se varmaan jo keittänyt jos näin olis tapahtunut ?
18.9.2014 17:10
Ensimmäinen sähkövikainen derbi sattui minun kohdalleni joten päätän kysyä... mistä kannattaisi aloittaa vian etsintä kun kipinä välillä häviää tai heikkenee hetkeksi? välillä mopo käy ja kukkuu ja sitten yhtäkkiä saattaa sammua... virtalukkoo rämppäämällä joskus häviää se vika. voisiko olla häikkää sitten virtalukon suunnilla?
18.9.2014 22:53
Poram kirjoitti:Kannattaisoko mun irrottaa termostaatti, kun se johto on poikki ?
Ei se ole termostaatti mihin se piuha menee vaan lämpötila-anturi joten ei tartte ja mikset jaa korjaa sitä johtoa?
19.9.2014 18:36
Ite otin omasta ratsusta termostaatin pois jos tekee tenän, ja kun en aio ajella talvella
19.9.2014 23:48
pitäskö vaihtaa isompaa suutinta koska kun lyö tuon paskakasan käyntiin ja vääntää kaasua niin booaa ja sammuu...vai mitä pitäs tehä??
20.9.2014 12:23
Ne mopot ei itessään ole paskakasoja. Vaan omistajat yleensä sattuvat tekemään niistä omalaatuisiaan erillaisilla virityksillä. Erillaiset patentit asenteella "Toivotaan, että kestää" yleensä vaikuttaa eniten.
Kuinka moni derpikään on paskakasa esimmäisen 2 vuoden aikana kun takuuta on jäljellä ja sitä niihin huoltokirjan määräämiin huoltoihin jaksetaan kiikuttaa?
Aika moni mopo niinkuin myös auto on yleensä huippukunnossa viellä 5-7 vuoden päästä jos se on säännöllisesti käytetty huollossa.
Tai oikeasti kaveri, joka jaksaa tehdä huollot kunnolla ja ostaa niit pienimpiä varaosiakin, eikä väännä kaasarin kanteen jostain seinästä ruuvattua ruuvia siihen koska ei nyt ollu muutakaa. Tai väännä suoremmaksi vinossa olevaa neulaa ja laita rautalangasta siihen "sokkaa"
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, patentoida paskaa ja ylipäätään kaikki omistamat esineet on juuri niin hyviä kuin omistaja haluaa niiden olevan.
Mitäpä jos vähän mietit ja ihan ajatuksen kanssa putsaat sen kaasarin, katot liitokset. Sen jälkeen käyt ostaa pari isompaa suutinta n. 5,10 ja 15 suuremmat.
Kokeilet mikä toimii parhaiten ja sen mukaan hienosäätöä.
20.9.2014 13:43
^tämä
nimim. -07 derbi edelleen kuin uusi.
Myöskään se että heti kun käynnistät mopon ja väännät kaasun tappiin ei ole mikään vika, vaan puhtaasti se että kylmällä koneella se ei yksinkertaisesti tykkää sellaisesta.
20.9.2014 14:54
Samppa1993 kirjoitti:Ne mopot ei itessään ole paskakasoja. Vaan omistajat yleensä sattuvat tekemään niistä omalaatuisiaan erillaisilla virityksillä. Erillaiset patentit asenteella "Toivotaan, että kestää" yleensä vaikuttaa eniten.
Kuinka moni derpikään on paskakasa esimmäisen 2 vuoden aikana kun takuuta on jäljellä ja sitä niihin huoltokirjan määräämiin huoltoihin jaksetaan kiikuttaa?
Aika moni mopo niinkuin myös auto on yleensä huippukunnossa viellä 5-7 vuoden päästä jos se on säännöllisesti käytetty huollossa.
Tai oikeasti kaveri, joka jaksaa tehdä huollot kunnolla ja ostaa niit pienimpiä varaosiakin, eikä väännä kaasarin kanteen jostain seinästä ruuvattua ruuvia siihen koska ei nyt ollu muutakaa. Tai väännä suoremmaksi vinossa olevaa neulaa ja laita rautalangasta siihen "sokkaa"
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, patentoida paskaa ja ylipäätään kaikki omistamat esineet on juuri niin hyviä kuin omistaja haluaa niiden olevan.
Mitäpä jos vähän mietit ja ihan ajatuksen kanssa putsaat sen kaasarin, katot liitokset. Sen jälkeen käyt ostaa pari isompaa suutinta n. 5,10 ja 15 suuremmat.
Kokeilet mikä toimii parhaiten ja sen mukaan hienosäätöä.
Siis en meinaa että derbi merkki on paska vaan tuo minun vehe on meleko huonossa hapessa kun edellinen omistaja sitä oli raiskannu ja rääkänny ja nyt se alakaa näyttää pikkuhiljaa leviämisen merkkejä...
20.9.2014 19:52
Onko tietoa löytyisikö jostain DRD Pro SM malliin sopivaa 70 hampaista takaratasta. Maahantuojalla koot päättyi 65 hampaiseen...
20.9.2014 20:12
Aivan järettömän kokoinen. Laske uudet rattaat suhtkoht samalle välitykselle. Lisätietoa löytyy googlaamalla "toisiovälitys laskuri" tai "ratas laskuri"
20.9.2014 20:25
Dioxide kirjoitti:Aivan järettömän kokoinen. Laske uudet rattaat suhtkoht samalle välitykselle. Lisätietoa löytyy googlaamalla "toisiovälitys laskuri" tai "ratas laskuri"
Jos tämä vastaus liittyy 70 hampaisen takarattaan etsimiseen, niin vaihtoehdot vähissä. Edessä on nyt 11 ja takana 65, huiput 70km/h jotka haluttaisiin tiputtaa alle 65km. Pienempää eturatasta ei ole löytynyt joten takarattaan suurennus ainut vaihtoehto.