Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.5.2015 20:32
KRR: Vesipumpun akselille tulee ensin prikka ( estää siiven painumisen liian syvälle ) ja mutteri siiven jälkeen muovia vasten, eli ilman prikkaa.
17.5.2015 21:43
@notreal911: kokeilin kiristää niitä ruuveja ja ei tahtonu liikkua millään, mut siinä näkyy silti sellanen tosi pieni rako
17.5.2015 22:08
Missä vika kun ei kytkin kylmällä koneella toimi?
18.5.2015 7:24
Atteeh: Sorry, ei oikein ymmärrä mitä tarkoitat.
Vesipumpun siipihän "lukittuu" kiinnnitettäessä" akseliinsa jolloin se ei enää pyöri kuin akselin mukana... Jos siipi ei pyöri kun pyörität moottoria, tarkista pyöriikö silti siiven akseli.
18.5.2015 9:06
Notreal911: Ehdotit että tarkistan etupumppujen kiinnitykset ylä- ja alakolmiosta. Kokeilin kiristää niitä mutta ei ne mene kireämmälle. Näyttäisi kuitenkin että ne ei olisi tarpeeks kireellä.
18.5.2015 15:22
Hups, mulla meni hieman viestit sekaisin Atteeh ja KRR:n kanssa ja ihmettelin mistä pikkuraosta pulttien kiristämisessä puhutaan vesipumpun yhteydessä...
Eli, jos etupumput pääsee liikkumaan kiinnityskolmioissaan mutta kiristys ei onnistu, tutki miksi ei. Mahdollisesti kiinnityspultti kantaa "reiän" pohjaan ( eli on liian pitkä) eikä siksi kiristy vaikka rako on havaittavissa. Tällöin lyhennä hieman pulttia rautasahalla.
Toinen vaihtoehto että vaikka rako näkyy, jokin alue on jo raosta kiinni eikä pääse kiristymään enempää, ehkä sen kiinniottavan kohdan voi hioa pois?
P.S. Niiden kolmioiden kiristämiseen ei tarvitse tolkuttomasti voimaa, ne oikein toimiessaan kiristyvät helposti, älä siis riko niitä käyttämällä liikaa voimaa ( esim. kierteet korkkaa liiasta voimasta ). Kolmion myös kuluvat herkästi jos etuputket pääsevät liikkumaan pitkään jolloin pumppujen reikä on saattanut hiertyä väljäksi.
Silloin voit varovasti suurentaa alkuperäistä näkyvää rakoa jolloin saat hieman kiristysvaraa lisää.
18.5.2015 21:59
Voiko vuotava alipainehanan letku vaikuttaa kun täydellä kaasulla ajaessa välillä rupeaa pätkimään niinkuin rajoitin ottaisi vastaan mutta paljon pahemmin?
19.5.2015 8:03
Vuotava alipaineletkun aiheuttama oireilu "loogisesti" ajateltuna pitäisi olla suurimmillaan silloin kun moottorin synnyttämä alipaine on pienimmillään ja siitäkin osa poistuu vuodon seurauksena, eli tyhjäkäynnillä, etsisin syytä pätkimiseen toisaalta.
19.5.2015 15:31
Juu. Mietin vain kun lämpimänä polkiessa pitää saada muutamalla polkasulla käymään tai pitää työntää. Pätkiminen alkoi yhtäkkiä kun mopo kaatui pehmeän penkin päälle ja heti nostettiin, kävin ajamassa n1km jolloin mopo hyytyi. Staattorista oli irronnut johto magneeton takaa. Vaihdoin alkuperäisen staattorin kun löytyi. kaasuttimen olen huolella puhdistanut ja kahtonu että neulan sokka on lovessa kunnolla. Toimi täydellisesti aiemmin.
19.5.2015 17:07
Täydellä kaasulla voimakas pätkiminen voisi johtua johtimen kytkennän löysyydestä. Tarkista esim. CDI-boksin abikoliittimien kireys, löysä liitin voi heikentää kontaktia kun moottori täristää tärpeeksi.
20.5.2015 13:27
Etuhaarukan stefat lähtevä piakkoin vaihtoon. Mitä öljyä suosittelette iskareihin? HYvä perusöljy, ei hifistelyä... Talviajoa tuskin tulee.
20.5.2015 20:32
Bel-Ray Fork Oil 10W on hyvää kamaa.
21.5.2015 20:54
Mikäs mahtaa olla Derbissä vikana kun ei lähe polkemalla käyntiin. Työntämällä käynnistyy, mutta heikosti. Bensaa se ei saa sillä armottoman polkemisen jälkeen tulppa on täysin kuiva. Mistä lähtisin selvittämään tätä vikaa ?
21.5.2015 20:57
Onko puristuksia normaalisti polkiessa? Sen jälkeen kannattaa katsoa se alipainehanan toiminta
21.5.2015 20:59
kelkkailija96 kirjoitti:Onko puristuksia normaalisti polkiessa? Sen jälkeen kannattaa katsoa se alipainehanan toiminta
On puristuksia ja alipainehana toimii