Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.8.2013 22:15
Joo itekki aattelin että jotaki paskaa varmaa siellä
prikka on välissä
7.8.2013 16:59
Mul on takajarrun toimiin saamisessa hienoinen ongelma. Mistä tietää että vika on jossain muualla kuin satulassa, esim. sylinterissä? Jos nesteet kiertää satulaan asti onko vika satulassa?
7.8.2013 19:35
Voi olla ilmakuplakin. Ootko ilmannut kunnolla? Ja älä missään nimessä paina siitä kahvasta kun sormet välissä. Pakko mainita ihan varmuuden vuoksi, kaverilla oli sormien lähtö lähellä kerran
7.8.2013 21:23
Mikäköhän drd derbissä kun yläkierroksilla ei jaksa kiertää ottaa niinku rajottimelle, tökkii sillai? Ennen ei oo tollasta tehty ja ei oo rajotettua cdi:tä.
7.8.2013 22:05
Siis kui nopeesti sen pitäis ilmaantuu ku joku kaveri sanos et niil meni 2h enne ku sai ilmattuu.. Ja mikä se ilmakupla o?
7.8.2013 23:36
Ei se itsestään ilmaannu vaan joudut ilmaamaan sen. Eli pumppaat jarrupoljinta joku 10 kertaa ja painat pohjaan, sitten avaat ilmaus ruuvin joka sijaitsee jarrusatulassa, siitä ruuvista tulee/lentää jarrunestettä ja ilmaa, Ja jarrunestesäiliöön aina lisäilet jarrunestettä sitä mukaa kuin sitä menee ettei sitä kautta pääse enempää ilmaa sinne.
E: Ja siis suljet aina sen ilmausruuvin ennenkuin päästät jarrupolkimen takas ylös.
8.8.2013 0:12
malossi95 kirjoitti:Mikäköhän drd derbissä kun yläkierroksilla ei jaksa kiertää ottaa niinku rajottimelle, tökkii sillai? Ennen ei oo tollasta tehty ja ei oo rajotettua cdi:tä.
Voi olla että mäntä menos huonoks, paljo ajettu nykysellä ja minkä merkkinen? Itselläni teki sitä, veto loppu oikein korkeilla kierroksilla ja alko nykimään.
8.8.2013 0:56
Superwalzu kirjoitti:Raredzi kirjoitti:Juuh elikkäs.. Kun derbillä ajaa vähänkään pitempää ajoa, niin alkaa tulemaan sitä valkoista savua putkesta ja haisee semmonen palanut. Ja jäähdytysneste vähenee säiliöstä.. Onkohan tuosta siis kannentiivisteet mennyt?
Mitäköhä ihmettä, kun mulla on ihan sama ongelma mut kannentiiviste just eilen vaihdeettiin, mikä ihme siinä vois olla ku koko kesä menny ton romun huoltoon....
Juups. Pistähän ihmeessä viestiä jos saat vian korjattua!
8.8.2013 18:58
Dioxide kirjoitti:malossi95 kirjoitti:Mikäköhän drd derbissä kun yläkierroksilla ei jaksa kiertää ottaa niinku rajottimelle, tökkii sillai? Ennen ei oo tollasta tehty ja ei oo rajotettua cdi:tä.
Voi olla että mäntä menos huonoks, paljo ajettu nykysellä ja minkä merkkinen? Itselläni teki sitä, veto loppu oikein korkeilla kierroksilla ja alko nykimään.
Joo itekki vähä veikkailin, ajettu nyt joku 15tkm ja vanhan omistajan mukaan mäntä vaihdettu 5tkm kohdalla mutta tätä kyllä epäilen nyt vahvasti
8.8.2013 20:18
tänää ei derbissä meinannu oikeen vaihteet mennä kunnolla silmään, savutti koko ajan aika helvetisti ja haisi hemulilta, taitaa olla kampuran kytkinpuoleinen stefa vaihto edessä?
8.8.2013 20:32
malossi95 kirjoitti:Dioxide kirjoitti:malossi95 kirjoitti:Mikäköhän drd derbissä kun yläkierroksilla ei jaksa kiertää ottaa niinku rajottimelle, tökkii sillai? Ennen ei oo tollasta tehty ja ei oo rajotettua cdi:tä.
Voi olla että mäntä menos huonoks, paljo ajettu nykysellä ja minkä merkkinen? Itselläni teki sitä, veto loppu oikein korkeilla kierroksilla ja alko nykimään.
Joo itekki vähä veikkailin, ajettu nyt joku 15tkm ja vanhan omistajan mukaan mäntä vaihdettu 5tkm kohdalla mutta tätä kyllä epäilen nyt vahvasti
Juup eli mäntä vaihtoon vaan, mutta osta laatumäntä!! Näkee usein et ostetaan stepparin 20 euron mäntä ja sitten vaihetaan 3t välein. Toki voi nekin kestää mut itse maksoin about 70-80 euroa Vertexin männästä ja lopuista hilppeistä. Mielestäni ei paha jos ajaa ainakin sen 5tkm ellei enemmänkin.
12.8.2013 14:29
Minkä kokonen mäntä pitäs ostaa kun eka männänvaihto nyt?Malli derbi drd pro sm -08 ja minkä merkkinen mäntä ois hyvä et kestäis sen 6tkm ainaki? Oisko proxi hyvä vai joku muu?
12.8.2013 14:38
Mikä mahtaa olla meikäläisen Drd pro:ssa kun alle 2km ajon jälkeen syttyy lämpötilan merkkivalo? Palaa vielä pitkän aikaa ajon jälkeenkin vaikka mopo ei tunnu erityisen lämpöiseltä.
12.8.2013 21:22
malossi95 kirjoitti:Minkä kokonen mäntä pitäs ostaa kun eka männänvaihto nyt?Malli derbi drd pro sm -08 ja minkä merkkinen mäntä ois hyvä et kestäis sen 6tkm ainaki? Oisko proxi hyvä vai joku muu?
En nyt muista tarkalleen niin en mene sanomaa, mutta liikkeessä tietävät. Juu Prox ja Vertex on päteviä, mutta varmista onko mäntä tarkoitettu ko. sylinterille, esim. itse ostin Vertexin alumiinipytylle tarkoitetun männän. Ja samalla otat yläpään tiivisteet ja neulalaakerin siihen männän tappiin.
12.8.2013 22:31
Dioxide kirjoitti:Juup eli mäntä vaihtoon vaan, mutta osta laatumäntä!! Näkee usein et ostetaan stepparin 20 euron mäntä ja sitten vaihetaan 3t välein. Toki voi nekin kestää mut itse maksoin about 70-80 euroa Vertexin männästä ja lopuista hilppeistä. Mielestäni ei paha jos ajaa ainakin sen 5tkm ellei enemmänkin.
Kallista lystiä teikäläisellä. Laatumäntä 40€ + 7.5€ tiivisteet + 2.50€ neulalaakeri. Hoonaushan on myös suositeltavaa.
Meilläpäin jostain syystä laatumännät tuhoutuu johonkin pikkuvikaan parin tonnin jälkeen kun halvemmat kestävät sen minkä orkkiskin. Joku karman laki.
Täysin urpoahan tuo nyt on vaihtaa mitään mäntää 3t tai 6t välein ellei sitten kisapeli satu olemaan.
Ps. Narakun mäntä (20€). Vuoden alusta lähtien talvellekin ajettu, jotain 10 000 kilometriä, turbokitin tehualueella. Hyvin skulaa.