zimi954 kirjoitti:ja nyt sitte alko rauta nöyrtyy tehon alla, oli yläpäästä menny männäntapin neulalaakeri, minkä seurauksena meni koertokangen yläpää paskaks ja vähän tökkäs
no, pienen tarkastelun jälkeen tulin siihen tulokseen että ei tarvi uusia kuin kiertokanki ni se on radalla taas. tosin uusin ny samalla laakerit ja stefatki
ja taas on cepi radalla ja koneremontti tehty, remontissa vaihdettiin, kiertokanki ja sen neulalaakerit, kampiakselin stefat ja laakerit,männänrenkaat koska moposportilla ei ollut koko mäntäsarjaa saatavilla sekä kaikki muut moottorin tiivisteet ja stefat, tosin pieniä ongelmia oli vähän koko ajan.
ensin ei löytyny paikkaa missä olis ollu prässi et ois saanu kiertokangen irti ni se oman tallin viilapenkki ajo saman asian ku vähän anto kampiakselille lämpöö,ja ihme kyllä onnistuin laittamaan sen myös suoraan, eikä täristänyt yhtään.
se cpin alkuperainen kiertokanki on muuten älyttömän heiveröisen näköinen verrattuna uuteen tarvikekankeen, kaikki oli ohuempaa ja kevyempää.
toiseks oli ongelmia vähän vaihteiston kasauksen kanssa kun ei jotenkin meinannut mitenkään vaihteet toimia ja prikat löytää omia paikkojaan, no ongelma ratkesi kun kävi moposportin sivuilla katsomassa räjäytyskuvista että minne mikäkin kuuluu.
kolmanneks olin onnistunu hukkaamaan kytkinpaketin kiinnitysmutterin, ja jouduin vähän soveltamaan siinäkin. onneks löyty tallista kaikenlaisia kierretappeja ni sai oikeanlaisen kierteen tehtyä normaaliin mutteriin ja nyt pitäs pysyä kiinni.
mutta lopputulos oli toivottu, kone lähti käymään eikä pitänyt sivuääniä. jos ei lasketa uusien laakereiden ja stefojen aiheuttamaa ns. vinkumista
. nyt pitäis viellä käydä tuolla kylillä testailee että toimiiko normaalisti.
menihän siinäkin taas kolme päivää rattosasti remonttia tehdessä.