Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.11.2012 22:51
Jostain seittämästäkympistä voisit ehkä alotella?
1.11.2012 23:00
Kuulostaapa helvetin pieneltä..
Lisää vastauksia... Muistelisin että jotain 90 oli aikoinaan 60cc:llä...?
1.11.2012 23:15
Koita sillä mikä siellä kaasarissa on.
2.11.2012 13:20
itellä on 16mm kaasarissa 115 nytte sillä pelittää hyvi
80cc palikka
2.11.2012 15:03
Sori tajusin väärin
katsoin et tuo edellinen jolle neuvottiin suutinta pienentämään kysyi että mikä suutin sitten, mutta täähän oliki aiva eri hemmo. Itellä oli 80cc p+, vapari ja gianelli. 20 dellulla oli suutin 105
2.11.2012 23:29
pitäskö tuon pv:n ylemmän t palan lähtee ihan vetämällä pois kun siitä päältä ottaa se pitkän pultin päältä irti ja onko siinä pultissa ihan normi kierre vai joku erikois?
2.11.2012 23:37
Joudut vissiinkin avaamaan ne laakerin kiristysmutterit siitä. Tuntomerkkeinä se että ne on sellassia koloja täynnä. hyvä naputella esim meisselillä ja vasaralla auki päin. Korjatkaa jos olen väärässä..
3.11.2012 8:50
Mulla ainakin lähti se tangonpidike irti ilman että avas niitä laakerin kiristysmuttereita.
Jos vaikka tänään kasais keulan uusiksi, kun tuli uudet laakerikuulatkin ohjaukseen. Jos vaikka lakkais ohjaus puoltamasta jatkuvasti, ja olis hiukan kevyempi käännellä ohjausta
8.11.2012 22:33
Noniin mikä on ku pevee ei oikein pelitä ei käynnisty kunnolla ja kun saa käyntiin niin vähä aikaa toimii ja sit booaa
8.11.2012 23:22
Liia iso suutin vois olla ? toimiiko paremmi ilman putsaria ?
9.11.2012 17:23
mikä olis sopiva vaihteisto öljy ja miten ne vaihetaan pv 98vm
9.11.2012 17:36
Jos haluat kunnon öljyt niin vaikka castrol mtx 10w40 on hyvää kamaa. Öljyt vaihdetaan siten että otat moottorin pohjasta ruuvin irti ja annat öljyn valua rauhassa johonkin astiaan kannattaa myös avata kytkinkopassa oleva kuminen korkki koska silloin öljyt valuu paremmin pois. Sitten kun kaikki öljy on valunut niin laitat ruuvin takaisin moottorin pohjaan ja laitat 650ml öljyä koneeseen kytkinkopassa sijaitsevasta täyttö aukosta(käynnistys polkimen yläpuolella kuminen korkki) ja eikun kovaa ajoa.
9.11.2012 21:51
Ja vain castroll on kunnollista... Joopajoo, näissä vehkeissä ole oikeastaan mitään väliä millasta litkua laatikkoon laittaa, olennaista on kytkinlisäaine ja se että se öljy on viskositeetiltaan jotain tommosta inhimillistä (10w30, 10w40), sinne ei mitään kiisseliä kannata kaataa. Itse olen käyttänyt joka vehkeessä motulin 10w30 ölppää ja ei oo mitään valittamista sen suhteen, osta sitä mitä käsiisi saat järkevään hintaan!
10.11.2012 1:11
Sliksin antamiin ohjeisiin lisäyksenä että kannattaa ajaa pieni lenkki ennen öljyjen vaihtoa jotta öljyt notkistuvat ja mahdollisimman paljon epäpuhtauksia sekoittuu niihin.
11.11.2012 14:57
peussi poju kirjoitti:Noniin mikä on ku pevee ei oikein pelitä ei käynnisty kunnolla ja kun saa käyntiin niin vähä aikaa toimii ja sit booaa
Saattaa olla liian pieni suutin tai vauhtipyörän ruuvi löysällä.