Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.8.2012 0:00

Nikkeh kirjoitti:Mun takavalo ei toimi nii avasin sen sitte ja siinä oli yks pieni piuha menny irti, juotin sen sitten takasin paikkaan ja kokeilin että toimiiko. noh se toimii vaan pari sekunttia ja sitte se lakkas toimimasta taas ja se valo tuli iha helvetin kuumaks, missä on ongelma ja voikosen korjata vai pitääkö mun ostaa kokonaa uus takavalo?

Sai liikaa virtaa > jännitteensäätäjä on rikki tai maadottaa runkoon jostain.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.8.2012 14:57

Nyt mä laitoin ton vanhan männän takas ja kaikki kii, sekä uuen tulpan... ei mitään eloa... Alan vaipua epätoivoon, että joudun ostamaan sen uuden männän nyt riskillä.
Tulppa kastuu edelleen kokoajan ja kipinä tulee.
Tuntuu ku ois puristukset vähä kyl menny, onko tää merkki siitä että mäntä on entinen?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.8.2012 16:46

Bensaa tuilpanreiästä, jos hörähtää niin mäntä mennyt tai bensasaannissa ongelmia, jos ei edes hörähdä niin sytytys paskana.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.8.2012 16:53

Sytkän saa, mutta saako oikeeseen aikaan?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.8.2012 17:04

Jos ampuu vaan putkeen niin sitten sytytys väärässä kohdassa, mutta jos meinaa lähteä käyntiin eli "hörähtää" niin sitten se on oikein, eli vaihtoehdoiksi käytännössä jää liian väljä mäntä tai bensansaanti ongelmat. (huom. mopo kastelee tulpan vaikka se saisikin liian vähän bensaa nimim. kokemusta on)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.8.2012 19:13

ostin 50 barikitin pytyn ja nyt mietin ku siinä kannessa ei ole sitä nippaa josta menee letku kaasariin.. joten tukinko vaan kaasarista sen nipan mihin se letku tulee??

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.8.2012 19:46

-09 derbi drd pro..
kun laittaa käyntiin nii huutaa tyhjäkäynnillä (about 7000rpm) ja koho kammion jostai kolosta vuotaa bensaa, mikä mahtaa olla ongema? kiitos!

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.8.2012 22:33

VVH kirjoitti:ostin 50 barikitin pytyn ja nyt mietin ku siinä kannessa ei ole sitä nippaa josta menee letku kaasariin.. joten tukinko vaan kaasarista sen nipan mihin se letku tulee??


No ei taija muuta vaihtoehtoa olla :D

Ja tyhjäkäynnin huuto voi johtua imuvuodosta. Ja sulla siis vuotaa kohokammio? Kannattaa avata ja kattoa onko tiiviste rikki.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.8.2012 22:49

juu, ku se toine puoli ei mee tappii asti kiinni en tiiä syytä miks, siinnä on semmone messinkine tappi joka ei mee sinne koloosa kokonaa...?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.8.2012 23:03

Simo Luoma kirjoitti:Bensaa tuilpanreiästä, jos hörähtää niin mäntä mennyt tai bensasaannissa ongelmia, jos ei edes hörähdä niin sytytys paskana.

Juu ei edes hörähdä... soitin mopohuoltoon ja kyllä alko pikkuhiljaa epäilemää CDI-boksia. Huomenna siiis uudella boksilla kokeilemaan.

Simo Luoma kirjoitti:Jos ampuu vaan putkeen niin sitten sytytys väärässä kohdassa, mutta jos meinaa lähteä käyntiin eli "hörähtää" niin sitten se on oikein, eli vaihtoehdoiksi käytännössä jää liian väljä mäntä tai bensansaanti ongelmat. (huom. mopo kastelee tulpan vaikka se saisikin liian vähän bensaa nimim. kokemusta on)
Miten se nyt ois yhtäkkiä sitte menny ku vaan sammu ajosta eikä lähe käymään :/

Re: Derbin huolto ja ongelmat

8.8.2012 14:29

menee varmaaan vähä ohi aiheen, mut voiko derbi sendan alkuperästä sylinteriä porauttaa???

Re: Derbin huolto ja ongelmat

8.8.2012 14:37

Ei voi jos on alumiininen mutta eikös näissä joissain oo valurautanenkin että sen voi kyllä

Re: Derbin huolto ja ongelmat

8.8.2012 19:54

Siis tä? Derbeissähän on kovakromi sylinterit, sama asia kuin alumiini? :eek:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

8.8.2012 21:21

alumiini pytyssä on kovakromipinnoite... :roll: Joissain terpeissä on valupytty vakiona kuulema

Re: Derbin huolto ja ongelmat

9.8.2012 0:22

jaani3 kirjoitti:
Simo Luoma kirjoitti:Jos ampuu vaan putkeen niin sitten sytytys väärässä kohdassa, mutta jos meinaa lähteä käyntiin eli "hörähtää" niin sitten se on oikein, eli vaihtoehdoiksi käytännössä jää liian väljä mäntä tai bensansaanti ongelmat. (huom. mopo kastelee tulpan vaikka se saisikin liian vähän bensaa nimim. kokemusta on)
Miten se nyt ois yhtäkkiä sitte menny ku vaan sammu ajosta eikä lähe käymään :/
Itsellä lähti tässä muutama viikko takaperin koko staattori vauhdista irti :D Ja kato vaikka ne staattorin johdot, saattaa olla joku poikki tai sitten se CDI on hajalla. Koita vaikka kysästä joltain kaverilta CDI boksia nopeasti lainaan, sillähän sen näkee :)