Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.1.2011 8:44
Onko tuo masai siis italialainen, ainakin jostai luin niin. Että ei sen pitäis lahota käsiin, ainakaan niin pahasti kuin muiden? vai pitääkö tämä paikkansa? Kun etsin juuri mahdollisimman "pitkäikäistä" mopedia, ei jälleenmyyntiarvo nyt ole se suurin huolenaihe vaikka se mankissa onkin luultavasti suurin.
10.1.2011 9:01
Kyllä mankiki aika korkee on, kun laittaa korojouset. Ja siinähän on levee penkki niin tuntuu korkeelta.
10.1.2011 9:11
[TEIKKU] kirjoitti:Kyllä mankiki aika korkee on, kun laittaa korojouset. Ja siinähän on levee penkki niin tuntuu korkeelta.
Yhellä kaverilla on Skyteam monkey, jousiltaan vakiokunnossa, eikös tätä ole haukuttu suurimmaksi mankiksi? Eli tämäkin tuntuu vähän pieneltä. Ja koulun pihassa on kaksi Honda monkeyta, ne näyttävät ainakin vielä pienemmiltä kuin skyteam.
10.1.2011 9:20
No pistä sitten koropala.
Kyllä siitä saa muokattua ihan näkösen pelin, jos vaa haluaa. Ja niillä jousilla se muuten nousee selvästi vakiojousiin verrattuna. Paria skytarijätkää, mitä oon kuullu, nii vaihtasivat mielellää aitoon Hondaan, jos olis mahdollisuus.
Mut jos jollain kaverilla kerran on manki, nii kannattaa ihmeessä käydä koeajamassa ja fiilistelemässä, että miltä se tuntuu.
10.1.2011 16:24
Budjetti on siinä tonnin molemmin puolin, max varmaan jossain 1200€. Eli polinit saanee varmaan unohtaa tässä hintaluokassa, kun uutena puolet kalliimpia ja en montaa käytettyä löytänyt myynnistä.
Mutta tuo masai näyttää ihan hyvältä, niitä kun tuntuu saavan ihan kohtuu halvalla käytettynäkin, mutta onko ne yhtä paskoja kun nämä skytarit,orionit ym? Kun ennemmin ostasin tämmösen hieman isomman kuin manki mutta en enduroa kuitenkaan. Aito manki on tietenkin asia erikseen
10.1.2011 16:28
ite suosittelen skyteamia, ostin uutena ja ajoin sillä jonkun verran yli 10 000km ja en muuta tehny ku öljyjä vaihtelin venat kerran säädin ja ketjuja rasvailin nii hyvin toimi. ei ikinä ollu mitää vikaa. ja oli myös viritetty.
10.1.2011 16:45
Varmasti kestää, mutta jälleenmyyntiarvo laskee. 2 vuotta ajat jinghengillä, niin arvo laskee 500€ ellei aja vähän. Ja taas otat aidon mankin, jonka uskon kaikesta huolimatta kestävän parahaiten. Ja myyt sen 2 vuoden päästä niin arvo on sinä aikana noussut 100€-300€, jos pitää hyvää huolta. Joten itse kehottaisin kääntymään aidon mankin puoleen.
10.1.2011 17:14
Juu ei se jälleenmyyntiarvo ole se pääasia. Ihmettelin vain että onko nuo kiinalaiset niiden kommenttien arvoisia; "ihan laho paska, hajoaa 300km jälkeen", täälläkin on väitetty skyteamin kestäneen yli 10 000 km ilman ongelmia ym...
10.1.2011 17:25
se on vähän yksilökohtaista miten ne kestää. toiset hajoavat oikeesti sen 300km jälkeen, kun taas toisilla päästään yli sen 10tkm ilman ongelmia
10.1.2011 17:46
Kiinanmankit on nimenomaan vähän arpapeliä. Saa joko hyvän tai sysisurkean. Yhdellä kaverilla oli tälläinen "huonompi" kiinanmanki, olisiko Jinkkujenkki vai mikä ollut. Todella hyvä peli ja kesti niin kauan kunnes varastettiin.
Hankki sitten Skyteamin (Minun käsityksen mukaan se "parempi" kiinanmanki), enemmän aikaa oli palasina tallissa mitä kasassa ja ajossa. Vaihteethan taisi jossain vaiheessa levähtää
Varaosathan ei noihin paljoa maksa, uutta konetta vaan jos vanha leviää, mutta en silti välttämättä suosittelisi
10.1.2011 18:12
Kiinanmankin kun ostaa niin jääpä sitten vielä rahaa sen laittoon, vakiona ruma kuin petolinnun perse. Ja mankista tykkään sen takia, että siitä saa yksilöllisen menopeli tehtyä suht helpolla. Sen verran mäkin oon käsi näiden uusenskojen kanssa, että en varmaan tunnistais Yamahaa tai Derbiä, jollei niissä olis tarroja.
Kyllä veikkaan että pingpongitkin kestää jos tekee huollot ajallaan ja kunnolla. Mulla ainakin kestäny, mittarissa noin 13 000km.
10.1.2011 20:17
Ilmeisesti nois kopio mankeis on huonot vaihteet, että ne hajoo? Niin ainaki on moni sanonu tää foorumilla en tiä onko perää.
10.1.2011 20:34
Nimenomaan tuo huollon laiminlyönti on luultavasti todennäköisempää kiinanihmeissä, vaihteiden rikkontumisen voin kyllä uskoa, kaverin skyteamissa nimittäin on niin helvetin huono kytkin, ei ota siis kunnolla. Ei pysty työntämään vaihde päällä, edes kytkin pohjassa, eli se ei kokonaan irrota eli ajan kanssa se kyllä rikkoo vaihteet, vaikka tällä kyseisellä mankilla ajettu jo päälle 4000 ja vielä toimii. Hirveät raksahdukset kuuluu kyllä aina kun liikkeelle lähtee ja vaihtaa vaihdetta mutta vielä vaan rullaa.
Mutta onko ne vaihteet niin heikkoa materiaalia vai miksi ne hajoaisi? Onhan laatikkoöljyt huolehtimassa kuitenkin, jos ne pitää kunnossa.
Ja onhan noissa kiinamankeissa hyväkin puoli, ainakin se että niissä on levyjarru edessä
10.1.2011 21:38
evottaja7 kirjoitti:Onko tuo masai siis italialainen, ainakin jostai luin niin.
masai on muistaakseni kyllä taiwanista tai koreasta. polini puolestaan on italiaano
10.1.2011 21:52
-Masai on valmistettu italiassa, mutta osat on tuotettu kiinassa. ~Tietopankki