Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
4.1.2013 23:44
Muistaakseni oli, pitää kattoa jahka pajalle menen. Ootko jostain Autisan löytänyt?
5.1.2013 17:50
Kuka tunnustaa ostaneensa Jyväskylän romppeilta Läppä-Autisan?
7.1.2013 23:39
Kukaan ei tunnusta
Mitenkäs raisu liikkuu, jos tekniikkana: vakiopytty, laskettu kansi, suht alavetonen tehari, dellorto sha 15.15, avara imukaula ja edessä 14p ratas, takana vakio?
Pytty ei ainakaan ole väljä, kun hoonausjäljet näkyy ja käynnistyy erittäin hyvin.
8.1.2013 18:49
Muuten samoilla, mutta 18mm PHBG:llä ja 13 eturattaalla pääsi joku n.65km/h
10.1.2013 13:18
Tällänen löytyi en ole yhtään varma meneekö Raisuun mutta kysymällähän se selviää
http://www.ebay.it/itm/Cilindro-75-cc-M ... 500wt_1288
10.1.2013 16:07
"Minarelli P4 - P6 - RV4" Eli menee.
10.1.2013 18:13
Menee, mutta tuossa on sitten pakoputken kiinnitys sama kuin AX:ssä ja AM6 myllyissä. Tuo lienee Polini tms.?
10.1.2013 22:58
Kiitti infosta!
13.1.2013 21:11
Lähdetään tällä peruskysymyksellä alkuun. Onko raisuun miten vaikea tehdä kytkinremontti? Tänään sain takaisin ajoon kunnostuksen jälkeen ja arvelin että uusilla öljyillä rupeaisi luistava kytkin pitämään mutta eihän näin käynyt. Vanhaa öljyä oli siis n.1.5dl ja harmaata kuraa.
Moottorina toimii P4E ja voimakone näyttää raisulle kolmea kokoa kytkinlevyihin, onko kaikki eri konetyyppeihin vai onko esim tuossa minun koneessa voitu käyttää eri kokoisia levyjä vuosien aikana?
Hitto kun omassa mopoiässä kaikki laitteet toimi moitteettomasti niin jäi sivistykseen aukkoja moottorin osalta
13.1.2013 22:03
Aika helppo se oli, käynnistinpoljinkoneisto oli hieman kinkkinen saada nippuun, mutta ei sekään ihan mahdoton ollut. Raisun kytkin on melko luistoherkkä, jousien ja pulttien väliin kannatta heittää prikat, saa lisää jäykkyyttä. P4E moottoriin menee ne keskikokoiset levyt, pienimmät levyt vanhaan P4SF koneeseen, joita on ensimmäisissä Raisuissa ja suurimmat P4R ja RV4 moottoreihin (CR, Ässä, AX).
13.1.2013 22:37
Jep sen huomasin ku käytin sen kopan irti puhdistaakseni sen että jousi oli aika mielenkiintonen saada takaisin, onnistuuko se edes koneen ollessa paikallaan?
Ei sulla olisi jonkinsortin kuvaa antaa tuosta mihin väliin ne prikat kannattaa laittaa niin ei tarvitse arpoa sen enempää kun on homma vaiheessa?
Eniten aina moottoria purkaessa mietyttää se että tuleeko sieltä jotain ponnahtamalla pois niin että sen paikkaa ei kerkeä näkemään ja sitten saa taas miettiä. Liekkö tuossa sen tapaisia osia mitkä on jännityksessä?
14.1.2013 19:09
Onneksi purin koneen ennekuin tilasin osat sieltähän paljastui 59mm kytkinlevyt eli pienimmät niistä kolmesta vaihtoehdosta.
Kannattaako noita "välilevyjä" hioa hiekkapaperilla, onko sillä mitään merkitystä?
14.1.2013 19:53
Kyllä ne on ihan suositeltavaa hioa, sillälailla levystä poispäin, ei levyn mukaisesti. Pirun hankala selittää, mutta toivottavasti ymmärrät mitä ajan takaa.
14.1.2013 21:30
Mäkistation kirjoitti:Kuka tunnustaa ostaneensa Jyväskylän romppeilta Läppä-Autisan?
Jep kyllä olen ostanut 40e aika halpa jos meinaas eteen päin myydä, mutta ei ole kaupan
mäntäki on jo ja muut hilppeet.
14.1.2013 21:42
Mäkistation kirjoitti:Kyllä ne on ihan suositeltavaa hioa, sillälailla levystä poispäin, ei levyn mukaisesti. Pirun hankala selittää, mutta toivottavasti ymmärrät mitä ajan takaa.
Jep, ymmärrän mitä tarkoitat.
Tuon kuntoista tavaraa sieltä löytyi.
http://i18.photobucket.com/albums/b147/ ... e8c57e.jpghttp://i18.photobucket.com/albums/b147/ ... 71405c.jpghttp://i18.photobucket.com/albums/b147/ ... b2dd90.jpgOnko nuo nyt normaalisti kuluneet vai miten?