Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.1.2015 16:56
Täytyykö tehdä jotain axuun, kun ostin 65cc eurokitin ja laitoin jäykät kytkinjouset paikalleen ja kasasin koneen uusilla tiivisteillä. Axussa on 14mm kaasari ja 57 suutin, että kyllä kai noilla pitäis käyntiin lähtä vai? Mutta ei edes yritä käytiin, vähän poksahtelee, kun kaasua vääntää ja polkee..
24.1.2015 10:03
v1ll3l kirjoitti:Täytyykö tehdä jotain axuun, kun ostin 65cc eurokitin ja laitoin jäykät kytkinjouset paikalleen ja kasasin koneen uusilla tiivisteillä. Axussa on 14mm kaasari ja 57 suutin, että kyllä kai noilla pitäis käyntiin lähtä vai? Mutta ei edes yritä käytiin, vähän poksahtelee, kun kaasua vääntää ja polkee..
Toimikos mopo hyvin ennen sylinterinvaihtoa? 57 suutin kuulostaa aika pieneltä, joku 70-80 olis lähempänä totuutta, tätä voisi ensin kokeilla ja tarkistaa vielä että tulppa antaa hyvää kipinää. Puristuksia pitäis myös olla uudella isommalla sylinterillä vähintään samanverran kuin ennen. Ja jos ulkona löytyy jostain pitoa niin työntämällä menee ihmeessä kokeilemaan herääkö kone henkiin.
24.1.2015 16:14
megAX kirjoitti:v1ll3l kirjoitti:Täytyykö tehdä jotain axuun, kun ostin 65cc eurokitin ja laitoin jäykät kytkinjouset paikalleen ja kasasin koneen uusilla tiivisteillä. Axussa on 14mm kaasari ja 57 suutin, että kyllä kai noilla pitäis käyntiin lähtä vai? Mutta ei edes yritä käytiin, vähän poksahtelee, kun kaasua vääntää ja polkee..
Toimikos mopo hyvin ennen sylinterinvaihtoa? 57 suutin kuulostaa aika pieneltä, joku 70-80 olis lähempänä totuutta, tätä voisi ensin kokeilla ja tarkistaa vielä että tulppa antaa hyvää kipinää. Puristuksia pitäis myös olla uudella isommalla sylinterillä vähintään samanverran kuin ennen. Ja jos ulkona löytyy jostain pitoa niin työntämällä menee ihmeessä kokeilemaan herääkö kone henkiin.
Oli 80 suutin kiinni, mutta tuntu vaan kastelevan tulpan ennen, kun lähti käyntiin ja puristuksii on omasta mielestä enemmän. Antaa hyvän kipinän ja lähti ennen sylinterin vaihtamista ekalla aina käyntiin. Jos en saa kohta toimiin niin täytyy hakea 70 suutin vielä ja koittaa sillä ja jos ei sittenkään polkemalla lähde niin täytyy oottaa, että lumet lähtee ja yrittää työntää.
28.1.2015 20:48
Veikkaan kyllä, että tarvii isompaa suutinta, kun meinaa lähtä käyntiin, mutta ei kumminkaan lähe, että täytyis hakea joku päivä 70 suutin niin sais käyntiin.
Ja jos jotain kiinnostaa niin tässä olis vähän topiccia axun projektoinnista:
viewtopic.php?f=72&t=86818
19.2.2015 12:52
Hain 70 suuttimen ja laitoin kiinni ja aloin polkemaan niin tuli bensat sylinteristä pakoaukosta ulos niin mikä vikana? Putki ei siis ollut kiinni. :/ Ja ei siis ollut mitään ongelmia 50cc sylkän kanssa, että lähti aina 1 polkaisulla käyntiin, mutta nyt tuolla 65cc sylkällä ei ole lähtenyt käyntiin vaikka 15min polkisi.
20.2.2015 21:56
Jotain siinä sylinterin asennuksessa on mennyt sitten varmaan pieleen. Tuliko läppävenat yms. tärkeät hilipittimet varmasti asennettua?
21.2.2015 10:00
Juu katoin helkaman yläpään räjäytyskuvan ja tossa on nyt paikallaan kaikki mitä aikasemmin oli. Läppäventtiilit on tarkistettu ettei oo paskana. Ja asentaessa tarkistin niin ei ole männänrenkaat jumittunut, että kumpikin on oikein.
21.2.2015 10:04
Tietäiskö joku mikä tossa kuvassa on toi 2657, kun ei näytä tutulta. :/ Eli tossa oikeella tuon pakoputken jousen vieressä.
12.3.2015 23:42
Tietäiskös joku tästä mun vanhasta mitään:
29.3.2015 19:37
Koitin tänään helkamaa käyntiin derbin tulpalla ja ei lähtenyt käyntiin. Kun otin tulpan irti niin oli ihan märkä niin saako liikaa bensaa ja ei sen takia lähde käyntiin?
29.3.2015 21:35
v1ll3l kirjoitti:Koitin tänään helkamaa käyntiin derbin tulpalla ja ei lähtenyt käyntiin. Kun otin tulpan irti niin oli ihan märkä niin saako liikaa bensaa ja ei sen takia lähde käyntiin?
Antaako kipinän ja mikä numero on tulpan kylessä ? eli jos sulla on liian kylmä tulppa niin se ei senkään takia välttämättä lähde käyntiin.
NGK:lla menee niin että mitä suurempi numero tulpan kylessä sitä kylmempi se on ja mitä pienempi niin sitä kuumempi tulppa on. Tuossa hieman tarkemmin :
http://www.ngk.de/fi/tekniikkaa-yksityi ... akaeytoes/ voisin luulla koska en muista enää mitä tulppaa käytin että se lämpöarvon täytyisi olla 7 . varmaksi en osaa sanoa , liian kuumalla tulpalla sulaa mäntä ja kylmällä käy huonosti tai ei ollenkaan.
29.3.2015 21:42
nyt tuli mieleen! , mulla oli sellainen vika että läpät oli aikoinaan ns "jumissa" kun puhalsi läpi niin resonoi ja turis mutta ei läpät auennu kunnolla , bensaa kyllä meni mutta ei saanu ilmaa , kato samalla että raottaako läpät kun katsot jotain valoa läppien läpi niin ei saa raottaa yhtään jos raottaa niin ottaa pois ja kääntää toiste päin nii pitäis auttaa!
30.3.2015 15:45
Juu täytyy kattoo läpät ja koitin tota käyntiin tulpalla mitä käytin 50cc pytyn kanssa eikä silläkään lähtenyt
31.3.2015 20:14
,
Viimeksi muokannut v1ll3l päivämäärä 31.3.2015 20:15, muokattu yhteensä 1 kerran
31.3.2015 20:14
Ite en oikeestaan paljookaan tiiä näistä läpistä, mutta taitaa olla jo entinen tää?