Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

31.3.2011 20:03

worqy kirjoitti:
Pontta kirjoitti:Tosta worqylle -> http://www.youtube.com/watch?v=kzfAngBJjM0
Ja kyl menee kovempaa ku se ei rajota sen jälkee

joo, on kattonut ton.
Mutta mitä jos sen failaa? Tai myy mopon ja ostaja haluaa takas?

Ei voi mitään, kun boxi on porattu niin sitä ei saa enää rajottamaan. Toki voit tehdä myös niin, että ostat jostain nettivaraosalta tai jostain muulta varaosa-kauppiaalta toisen CDI-boxin, joka on porattu/poraamaton, ja sitten poraat sen, jolloin sinulle jää porattu ja poraamaton boxi.

31.3.2011 20:09

Tai sitten pistät nappirajoittimen rajoittaa siihen ja pois siitä se on/off nappi.

31.3.2011 21:06

worqy kirjoitti:Mutta mitä jos sen failaa? Tai myy mopon ja ostaja haluaa takas?

Miksi tuommoista pitäis ostajalle kertoa? :roll:

1.4.2011 14:22

Hurja Kekettäjä kirjoitti:
worqy kirjoitti:
Pontta kirjoitti:Tosta worqylle -> http://www.youtube.com/watch?v=kzfAngBJjM0
Ja kyl menee kovempaa ku se ei rajota sen jälkee

joo, on kattonut ton.
Mutta mitä jos sen failaa? Tai myy mopon ja ostaja haluaa takas?

Ei voi mitään, kun boxi on porattu niin sitä ei saa enää rajottamaan. Toki voit tehdä myös niin, että ostat jostain nettivaraosalta tai jostain muulta varaosa-kauppiaalta toisen CDI-boxin, joka on porattu/poraamaton, ja sitten poraat sen, jolloin sinulle jää porattu ja poraamaton boxi.

no joku tässä sano että se maksaa noin 300e.
Niin paljon rahaa ei oikeen löydy...

1.4.2011 15:28

Ei voi mitään, kun boxi on porattu niin sitä ei saa enää rajottamaan. Toki voit tehdä myös niin, että ostat jostain nettivaraosalta tai jostain muulta varaosa-kauppiaalta toisen CDI-boxin, joka on porattu/poraamaton, ja sitten poraat sen, jolloin sinulle jää porattu ja poraamaton boxi.


Korjaan: Huhuja on, että jos tinaa reiän umpeen niin se rajoittaa taas, omakohtaista kokemusta ei tästä tosin ole, mutta uskoisin sen olevan käytännössä mahdollista...

1.4.2011 16:35

worqy kirjoitti:
Hurja Kekettäjä kirjoitti:
worqy kirjoitti:Ei voi mitään, kun boxi on porattu niin sitä ei saa enää rajottamaan. Toki voit tehdä myös niin, että ostat jostain nettivaraosalta tai jostain muulta varaosa-kauppiaalta toisen CDI-boxin, joka on porattu/poraamaton, ja sitten poraat sen, jolloin sinulle jää porattu ja poraamaton boxi.

no joku tässä sano että se maksaa noin 300e.
Niin paljon rahaa ei oikeen löydy...
Uutena saattaa maksaa sen 300e, mutta kun käytettyjä kahtelee nii voi löytää alle satasella.

2.4.2011 0:14

Laitoin 12p eteen, mutta mopo kulkee vaan noin 52 (mittari) vaikka alkukäyrän kuri on poistettu.
Laitan varmaan 13 tai 14 eteen jotta saisin vähän vauhtia mopoon.

Mutta nytten mulla on toinen ongelma.
Tämä on jo toinen kerta kun mopo vuotaa bensaa.
Ensinmäinen kerta menetin melkeen 4l yön aikana, tällä kertaa menetin noin 1-2l ja bensa loppui kesken ajoa (bensa mittari ei toimi, miten korjaan?).
Mitä on vikana? Teinkö jotain väärin kun vaihdoin suutimen 88->100 ?

2.4.2011 0:22

Itselläni on kohokammio kieroutunut joten siihen jää väli. Onneksi riejuissa on bensahana joten sekään ei ole ongelma.

2.4.2011 11:12

M-65 kirjoitti:Itselläni on kohokammio kieroutunut joten siihen jää väli. Onneksi riejuissa on bensahana joten sekään ei ole ongelma.


Itellä oli ainakin se kohokammion "kiinnike-rauta" liikkunut sillein että yhteen nurkkaan jäi pieni rako. Kannattaa myös kattoo että oot laittanu tiivisteen kunnolla väliin! Ja uus kohokammio ei paljoo maksa!

2.4.2011 12:01

Jep, outo juttu tuossa on sellainen että kun on pakkasta niin sitä bensaa tulee sieltä välistä oikeen antaumuksella, mutta kun on +puolella niin se ei tiputa yhtään.

2.4.2011 16:25

Mulla on toistepäin, kesäl oli vuoto ongelmia, talvella loppus nekin :D

4.4.2011 14:20

mulla oli kaasarin pohja vino et sen takia ain tiputti bensaa jos unohti hanan auki :D nyt se on suoristettu että eipähän enää kuseskele

käykö gianellin putkeen spiken vakioänkkä, vai pitääkö sen kaveriksi ostaa se gianellin änkkä?

6.4.2011 18:00

Tulin selvittämään vähän asioita.

Jotkut puhuvat siitä että voi laittaa Derbin sähköt riejuun ettei tarvi mitään CDI boxia alkaa poraamaan.
Onko tämä totta? ja miten sen tekis? Eli siis, mitä osia tarttee osta yms..

Toinen kysymys.
Haluaisin Rieju MRX -07 (Power up?) analogi mittarin.
Sopiiko esim Riejun omat mittarit kuten -06?

6.4.2011 18:13

worqy kirjoitti:Jotkut puhuvat siitä että voi laittaa Derbin sähköt riejuun ettei tarvi mitään CDI boxia alkaa poraamaan.
Onko tämä totta? ja miten sen tekis? Eli siis, mitä osia tarttee osta yms..

En kyllä derbin sähköistä tiedä, derbeissähän on eri kone mutta muiden mopojen, jossa on am6 sähköt pitäisi käydä. Itse ostaisin varmaankin käytettynä yamaha dt:n säköt, joista on moric-boksi on porattu/poraisin sen.

6.4.2011 20:59

Ok, mutta mitä se oikeen tarkoittaa että ottaa sähköt?? Osia, asennus?