Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
2.8.2011 23:40
Eikös se ole tuo Deni PZ 17/11? Skyteamin apinamopoissa on sama, se on noin 14mm pyöreää kokoa.
4.8.2011 15:16
moponi kilisee oudosti aina kun kierroksia on enemmän.. mopo jotenkin resonoi niin prkleesti! mopo on skyteam sm. onko kenelläkään samaa vikaa? oisko kellään tietoa pystyykö kilinää jotenkin korjaamaan tai vaimentamaan..
?
4.8.2011 23:25
onkohan mitään eroa huomattavissa jos avartaa kantta mutta ei vaihda kaasaria isompaan?
4.8.2011 23:30
Zoubiih kirjoitti:moponi kilisee oudosti aina kun kierroksia on enemmän.. mopo jotenkin resonoi niin prkleesti! mopo on skyteam sm. onko kenelläkään samaa vikaa? oisko kellään tietoa pystyykö kilinää jotenkin korjaamaan tai vaimentamaan..
?
ainut mitä voi oikeastaan tehdä on kiristää kaikki maholliset pultit, varo kuitenkin kiristämästä liikaa tuntuu hajoavan aikan helposti...suosittelen että vaihdat vähän parempiin pultteihin.kannattaa myös katsoa ettei moottorin alapuolella olevien kiinnikkeiden pultit ole katkenneet...itsellä hajonnut molemmat ja tästä seurauksena tärisi aivan hirveesti.
5.8.2011 1:18
onkos skyteam sm helppo saada kevarikilpiin
?
11.8.2011 16:20
Miten vois virittää solifer supermotoa, vuosmalli -08. Kaverin vehje kyseessä, ei mitään hirveen hintavia virityksiä.
12.8.2011 0:01
Isompaa sylinteriä, ei sitä oikein muulla saa kulkemaan. Kai on kurit jo otettu imukaulasta veks ja isompaa suutinta?
12.8.2011 8:27
Se on vakio, kaveri haluis vähän pirteemmäks sitä kulkua sais olla joku 55-70. Ite en oo näihin nelareihin perehtyny ni siks kysyn että mitä pitäis tehä. Paljon isompi pytty maksais, minkä kokonen kanttis ostaa?
12.8.2011 13:20
Lisäpirteyttä saa ottamalla kurit imukaulasta pois, nuo imukaulan kaasarin ja kannen puoleiset reiät on nimittäin aivan liian pienet vakiona, noin 10mm luokkaa. Kannen puolelta kannattaa porata niin isoksi kuin imukanava on, kaasarin puolelta taas kaasarin kurkun kokoiseksi. Ilmanputsarin vaihtamalla saa kanssa vähän tehua, tosin aika minimaalisesti. Näillä toimenpiteillä (plus seokset kuntoon) pitäis kulkea sen 55-60km/h.
12.8.2011 19:36
Okei, entäs sitten se isompi sylinteri? Minkä kokosia saa, minkä kokosta olis järkevä pistää nopeuteen 55-70 ettei tuu tappovälejä ja mistä niitä saa, paljo maksaa?
13.8.2011 18:49
Honda Monkeyn uudenmallin (87 ja uudemmat) sylinterit käy tietääkseni, niitä saa kokoja 72cc, 81,2cc, 84,5cc ja 88cc. Suosittelen tuota 72cc:tä jos vakiokantta käytätte, silloinkin pitää laittaa sylinterin alle useampi tiiviste ettei venttiilit paukuta mäntään kiinni. Halvin taitaa olla Wandamotorilla, käytettynä tietysti halvempia. Vakiokaasarin+72cc:n kanssa tuo vääntö lisääntyykin ihan mukavasti, että jaksaa mennä mäet isommillakin vaihteilla.
17.8.2011 17:27
Paljonko isomman suuttimen tarttis jos otan ne imukaulan kurit pois?
Ja miten voi ohittaa rajottimen vai voiko sitä ohittaa? Kun kaveri sano että siinä olis rajotettu CDI.
17.8.2011 21:03
Reetuhai2 kirjoitti:Paljonko isomman suuttimen tarttis jos otan ne imukaulan kurit pois?
Ja miten voi ohittaa rajottimen vai voiko sitä ohittaa? Kun kaveri sano että siinä olis rajotettu CDI.
70-74 suutin on hyvä...vakiona on 70 ja itse sain sillä hyvin säätöihin kurin pois oton jälkeen...cdi on rajoitettu 12 000, joten ei rajoita huippuja
17.8.2011 22:18
Eksoottinen mopo tämä Solifer Enduro. Joskus aiemmin kyselin että mikä takaratas tuohon pitäisi hommailla, kun vaihdetaan ketjut rattaineen 428->420 paremman osien saatavuuden ja halvempien osien vuoksi. Kameliderbin ratasta suositeltiin, koska se on aika bolt-on.
Noh, kamelin ratas tosiaan menee bolt-onina, prikat vain rattaan ja keskiön väliin niin kiinni on ja prikoilla ketjut tulee täysin samaan kohtaan kuin vakiorattaallakin.
Itse hauskuus syntyi sitä ketjulinijaa tarkastellessa, nimittäin vakiorattailla ketjulinija on täysin päin vittua. Takaapäin katsottaessa takaratas on noin sentin verran vasemmalla verrattuna eturattaaseen ja ketjulinija sen mukainen. Ei ihme ettei RK:n 428 ketjutkaan kestäneet vaan venyivät, kun ketjulinija on noin pahasti metsässä.
Ketjut rattaineen saatiin 420-jaollisiksi ja ketjulinija luotisuoraksi vaihtamalla uudemman Derbin takarattaan siihen, joka siis ei ole kupera. Rattaan ja keskiön väliin piti yksi prikka heittää, että se mahtui nätisti kiinni ja mankin eturatas ja KMC:n 140-lenkkiset ketjut (joita piti muuten jatkaa yhdellä lenkillä, onneksi löytyi ylimääräisenä hyllystä). Tämänjälkeen ketjut osuivat tosin iskarin alapään pulttiin, se kun on niin törkeän massiivinen kuusiokolopultti, se vielä kun vaihdettiin tavalliseen kuusikantapulttiin niin sekin oli sillä ratkaistu. Ketjunlaahainta ja ketjurullaa tosin pitää vielä modailla, ne on nähtävästi suunniteltu tuota umpivinoa ketjulinijaa varten, mikälie kiinalaisten idea.
Näillä säädöillä saatiin siis ketjulinija täysin suoraksi, 420-jaolliset rattaat ja ketjut joten rattaita saa jos jonkinkokoisia ja ketjujakin saa mistä tahansa, laadukkaitakin (Reginat yms). Ketjulinijan suoristamisella uskoisin loppuvan tuon mystisen ketjujen järjettömän venymisen. Toivottavasti tästä on jotain vinkkiä solikkakuskeille, jos ketjujen kanssa on liikaa ongelmia niin suosittelen ehdottomasti noiden vaihtoa.
18.8.2011 7:03
Ok. Ja sitte se sano että putkessa olis alkukäyrässä joku kuri? Paljonko se vaikuttaa suuttimeen jos sellaista on?