Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.7.2011 22:57
monkysg kirjoitti:Ostin jinkun tossa 2kk sitten, tämän Q-7B mallin. Ongelma on se, että tehoa en saa tästä vehkeestä löytymään en sitten ollenkaan. Olen itse koittanut jotain ''pikkuviriä'' laitella mm. pipecross suodatin, viilattu imukaula, 60 suutin ja silti huiput hipoo päätä huimaavaa 55km/h. Vakiona eturatas taisi olla sen 15, ei jaksanut ylämäkiä hyvin, vaihdettiin 13 hampaiseen ja vääntöähän löytyi! Osaisko joku kertoa että miten saisin jinkun noitten virien jälkeen vähän pirteemmäksi ku ei noista mitään hyötyä tainnut olla mitä ihmettelen ihan h*lvetisti. Pitäiskö taakse vaihtaa pienempää ratasta kun se vakio tais olla 40.
Ja onko niin että tässä oikeasti on 1.2KW
Viilaa pakoaukkoo ja laita isompaa kaasarii ja täysin tyhjää putkee ni alkaa toimii.. Tai sit 72cc pytty
ohan niis 1,2kW, ei oo tehoiltaa mitää hurjia
)
13.7.2011 0:31
Joo näinhän sitä täytyy tehrä, näemmä vakio kaarari tässä pelissä on tuo Deni 14mm (jos olen oikeassa) eli siitä vaihto 16mm olis aika jees? Sitten mites toi vakioputken loppupilli, kun siinä on semmonen ''liitos kohta'' niin lähtisköhän se vetämällä jotenkin vai onko kaivettava bilteman luotto rälläkkä esiin
+ Jotain vinkkiä tohon pakoaukon viilaukseen olis kiva saada
22.7.2011 15:23
joku vois myydä mul monkey paperittoman rungon
laittakaa YV jos löytyy!
22.7.2011 15:27
monkysg kirjoitti:Joo näinhän sitä täytyy tehrä, näemmä vakio kaarari tässä pelissä on tuo Deni 14mm (jos olen oikeassa) eli siitä vaihto 16mm olis aika jees? Sitten mites toi vakioputken loppupilli, kun siinä on semmonen ''liitos kohta'' niin lähtisköhän se vetämällä jotenkin vai onko kaivettava bilteman luotto rälläkkä esiin
+ Jotain vinkkiä tohon pakoaukon viilaukseen olis kiva saada
se loppupilli ei lähe vetämällä millään se jotenki vedetty kerroksittain et rälläkkä..
Sellasel karalaikkakoneel mikä menee kompuran päähän ni päästelemään.
25.7.2011 1:30
kermamunkki kirjoitti:rakkeee kirjoitti:kermamunkki kirjoitti:Okei kiitos avusta
. unohtui vielä yksi juttu, toi vilkkujen kauhea piippaus ääni. Miten voisi hiljentää tai poistaa äänen kokonaan?
Jonkun tikun jos siihen releeseen tunkee nii lähtee äänet pois/pienemmälle.
Niin missäs toi rele sijaitsee?
Rele sijaitsee omassa jinkussa rungon takaosassa jännitteensäätimen vieressä. Joo tuo ääni kuulostaa ihan rekalle joka pakittaa : D Mutta tuon releen äänen saa vaimennettua ku aukaisee releen, sen jälkeen huomaa selvästi liitännässä mikä pitää sitä ääntä ja katkaisee toisen metallilangan siitä ! Itelläni ei enää kuulu ääntä
30.7.2011 22:28
Kuis paljon tosta vakio kaasarista vaihtaminen dellorton tai vastaavan 16mm kaasariin vaikuttaa ja pitääkö vaihdon jälkee vielä tehä jotai säätöi niinku välitysten vaihtoa yms. ?
31.7.2011 12:11
monkysg kirjoitti:Kuis paljon tosta vakio kaasarista vaihtaminen dellorton tai vastaavan 16mm kaasariin vaikuttaa ja pitääkö vaihdon jälkee vielä tehä jotai säätöi niinku välitysten vaihtoa yms. ?
Itsellä ollut kokeilussa dellorton 16 mm kaasari. Mopo kävi röpöttäen, joten johtuu liian suuresta suuttimesta tai pitää neulaa säätää. Välillä toimi iha hyvin ja kiihty paremmin ku vakiokaasarilla (14mm), huiputki oli vähän paremmat ! Välitykset tietysti oman maun mukaan
2.8.2011 12:54
monkysg kirjoitti:Ostin jinkun tossa 2kk sitten, tämän Q-7B mallin. Ongelma on se, että tehoa en saa tästä vehkeestä löytymään en sitten ollenkaan. Olen itse koittanut jotain ''pikkuviriä'' laitella mm. pipecross suodatin, viilattu imukaula, 60 suutin ja silti huiput hipoo päätä huimaavaa 55km/h. Vakiona eturatas taisi olla sen 15, ei jaksanut ylämäkiä hyvin, vaihdettiin 13 hampaiseen ja vääntöähän löytyi! Osaisko joku kertoa että miten saisin jinkun noitten virien jälkeen vähän pirteemmäksi ku ei noista mitään hyötyä tainnut olla mitä ihmettelen ihan h*lvetisti. Pitäiskö taakse vaihtaa pienempää ratasta kun se vakio tais olla 40.
Ja onko niin että tässä oikeasti on 1.2KW
Itsellä riitti pelkästään imukaulan suurentaminen. Meni 62 parhaimmillaan ( 15/42 ) vakioväleillä ! Tällä hetkellä piikkiä pienempi eturatas, kulkee saman verran mutta kiihtyy ja jaksaa vääntää mäet paremmin
17.8.2011 0:32
Mites onko kellään ollu jinkussa kinni noita perus 30€ nappi rajottiimii? Pätkiikö pahasti jos laittaa 65km/h->50km/h
17.8.2011 22:03
Mistä näihin saa varaosia oulussa, kun tarvisi sylinterin kanteen vasemmalle puolelle semmoisen pyöreän muotoisen kannen. Kun vaihoin tuohon Honda Monkeyn 72cc, ja löin kaikki kiinni niin kone ei pyöriny joten missä vika?
18.8.2011 23:20
oisko kellää tietoo et miten jinkun manikoneen saa kytkettyä kinroadin sähköihin? että mikä johto pitää laittaa mihinkin. staattoria en voi vaihtaa kun ovat eri tavalla toteutettuja
23.8.2011 21:53
Zapsky kirjoitti:|Psychosocial| kirjoitti:oisko kellää tietoo et miten jinkun manikoneen saa kytkettyä kinroadin sähköihin? että mikä johto pitää laittaa mihinkin. staattoria en voi vaihtaa kun ovat eri tavalla toteutettuja
Kokeilemalla. Siellä ei montaa johtoa ole, joten tarmoa vaan niin osuu oikeaan. Ja aloittaa vain niistä, joilla koneen saa päälle. Eli virtajohto ainakin.
no sellainen ero ainaki et johtoja on eri määrä... ja kui mont johtoo menee siihe et pyörä pysyy käynnis? saaks käymää jo sil et on yks johto oikein?
23.8.2011 23:14
kyllä siihen 3 johtoo käynnistyäkseen tarvii puna-musta ,sini-valkonen ,ja musta maa ainaki mankissa näin.
1.9.2011 18:34
Sopiiko hondan ja muiden mankien rattaat suoraan jinkkuun, vai pitääkö se lukkolevy vaihtaa? En muista, ja pitäs jinkku katsastaa.
1.9.2011 23:11
Käy suoraan, ja ainakin Skyteamissa piti vaihtaa lukkolevy samalla.