Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.3.2014 21:21
Siinä on phva kaasari ja pääsuuttimeksi käy dellorton m6 kierteiset. Suuttimen kokohan määräytyy viritysasteen mukaan ja oikea selviää vain kokeilemalla.
15.3.2014 22:11
kaasari on netin mukaani dellorto 17.5 phva ED ja niissä pitäisi olla 6mm kierteel mutta detsissäki on 6mm kierteellä ja ne ei käyny
15.3.2014 23:30
Deeteessä on sha kaasari, johon menee 5mm suuttimet. Derbissä sen sijaan on phva kaasari, johon menee 6mm suuttimet. Tuliko jo selväksi?
16.3.2014 1:44
Mikähän on ku kipinä katoo ku kone lämpenee vähä enemmän, kahella eri lämpöarvo tulpilla koitettu mutta ei vaikuta.
Edit: vaihoin cdi:n ja tulpanhatun = ei vaikutusta
17.3.2014 16:31
Ei tuosta oikeen ota mitään selkoo noin vähillä tiedoilla, kerro viasta yksityiskohtaisemmin niin koitetaan keksiä jotain.
17.3.2014 17:16
Nii että pystyy ajaa iha normaalisti joku 5-10min ja sitte kipinä vaa katoo , sitte ku oottaa jonku tunnin sitte lähtee käyntii ilman ongelmia. Kattelin jostai palstalta että staattori saattas olla syynä.
17.3.2014 18:41
Katoaako kipinä vai lämpöleikkaako? Itse käsitän kipinän katoamisen niin että sytytyksessä häikkää.
17.3.2014 20:03
Ei lämpöleikkaa, mutta voikoha staattori käämi jotenki paskana tai jtn
18.3.2014 10:54
Moro
Eli tarvisin nyt apua Derbin kaasuvaijerin kanssa. Tänään kun töistä tulin ja olin jättänyt Derbin ulos enkä talliin, niin kun piti lähteä ajamaan kaasu oliki aivan jumissa eikä auennut nitkuttamalla niinkuin normaalisti aukeaa jos on vähän jäässä.
Avasin sitten kaasukahvan ja yritin vetää vaijeria niin ei liikkunut kuin noin millin ja aina kun vetää siitä niin liikkuu sen saman millin verran ja "kolahtaa" kun vetää.
Olisiko mahdollista että kaasuvaijeri jäätynyt kaasariin jotenkin kiinni? Vit*u, kun ei päässyt ajamaan...
18.3.2014 17:30
Jäätä jossain välissä, vaijerin ja suojakuoren väliin jäänyt kosteuskin voi jumittaa vaijerin tuolla tavoin. Sulattelua ja huolellinen voitelu pelastaa tilanteen. Asianmukaisella huollolla tuonkin ongelman voi ehkäistä ennalta.
En nyt syyllistä kysyjää, mutta kuinka moni mopon omistaja on esimerkiksi viimeisen vuoden aikana voidellut vaikkapa tuoreöljyvoitelun vaijeria? Samaan aikaan maristaan tuorevoitelun epäluotettavuudesta ja kysellään vinkkejä järjestelmän poistoon vaikka suurin osa vioista johtuu yksinkertaisten huoltotoimien laiminlyönnistä.
18.3.2014 18:32
Moro! Nopeella etsimisellä en löytänyt kysymykseen vastausta, niin sitä vaan että taka-akseliinhan tulee rattaan puolelle se paksumpi holkki, niin oikealle tulee se ohuempi holkki, niin kummalle puolelle Jarrusatulaa se tulee?
18.3.2014 19:17
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Jäätä jossain välissä, vaijerin ja suojakuoren väliin jäänyt kosteuskin voi jumittaa vaijerin tuolla tavoin. Sulattelua ja huolellinen voitelu pelastaa tilanteen. Asianmukaisella huollolla tuonkin ongelman voi ehkäistä ennalta.
En nyt syyllistä kysyjää, mutta kuinka moni mopon omistaja on esimerkiksi viimeisen vuoden aikana voidellut vaikkapa tuoreöljyvoitelun vaijeria? Samaan aikaan maristaan tuorevoitelun epäluotettavuudesta ja kysellään vinkkejä järjestelmän poistoon vaikka suurin osa vioista johtuu yksinkertaisten huoltotoimien laiminlyönnistä.
Joo jäässähän se oli
Tänään kun oli plus asteita niin toimi. Ruiskutin myös WD-40 vaijerin yläpäästä ja sen jälkeen vedin vaijeria ja lisäsin ainetta.
Nyt pitäisi kai toimia pakkasellakin?
18.3.2014 23:50
Juhopv kirjoitti:Moro! Nopeella etsimisellä en löytänyt kysymykseen vastausta, niin sitä vaan että taka-akseliinhan tulee rattaan puolelle se paksumpi holkki, niin oikealle tulee se ohuempi holkki, niin kummalle puolelle Jarrusatulaa se tulee?
Se ohuempi prikka jarrusatulan oikeelle puolelle
19.3.2014 20:05
osaisiko joku sanoa mikä on derbi drd limited 50 vm2008 kun olin ajamatta melkein viikon ja mopo ei enään käynnistynyt takavilkut villkuivat normaalisti ja etuvilkut vilkkuivat tosi himmeesti akussa oli 10v riittääkö se?
19.3.2014 20:23
No jos nimellisjännite on 12V niin eihän se riitä. Akku ei sinänsä vaikuta käynnistyvyyteen poislukien mahdollinen sähköstartin hyytyminen, mutta sitä vartenhan on polkukäynnistys ja mäkistartti keksitty.