Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.4.2013 21:59
@Jozkuu, oletko tarkastanut että kicksin ratas ottaa pyörittää konetta? Videolla vaikutti että tyhjää polkisit.
@LassiV, ootko ihan varna että cdi:lle menevät johdot varsinkin se maajohto on oikein? Itellä oli samantyylistä vikaa mutta loppu kun laitoin "oikean" maa johdon kiinni cdi:hin.
9.4.2013 0:11
Ihan mielenkiinnosta kyselen, mistä derbin sylinterien imupuolen naarmut/ suurempi kuluminen johtuu. Ainakin vanhan mallin sylintereissä niitä tuppaa olemaan. Oli itsellä aikanaa kahdessa derbin vakio pytyssä, airsalissa lievästi, kaverilla vakio pytyssä ja nytten pikkuveljellä ollu kanssa jo toisessa derbin vakiopytyssä. Joskus pienkonehuoltaja ihmetteli, että pako-aukon puoli aivan uutta vastaava, mutta imupuolella kunnon nirhaumat. Onko uuden mallin koneissa samaa ongelmaa?
9.4.2013 0:40
Ei se nyt varsinaisesti ole vika, vaan ominaisuus. Imupuolelle pääsee kaasarin läpi roskaa, joka tekee imupuolelle sitten naarmua. Vaikka ilmanputsari on keksitty, niin ei sekään aina täysin auta.
9.4.2013 15:49
Minulla on tuollanein Derbi (X-race 06), niin siinä kierrokkset ryypyn kanssa tyhjäkäynillä nousevat noin 4000 ja ilman ryyppyä noin 6000 rpm.. Tyhjäkäynti ruuvin pyörittely ei vaikuta mitenkään. Tietäiskö kukaan mikä vika tossa voisi olla ? Toiminut ennen aivan normaalisti, myös talvisin.
9.4.2013 16:04
Onko akku vain tyhjentynyt kun virrat päälle laittaessa ei syty takavalo eikä mittarissa pala mikään.Tyhjäkäynillä kun kierrättää mittari pomppii lukuja 1-159 väliltä.
9.4.2013 16:09
Meni sitten pyöreäksi derbin putken kiinnitysruuvin kanta..
(kuusiokolo joka menee pyttyyn kiinni) Olisko kellää mitää ideoit et miten sen ruuvin sais nyt siitä irti?
kokeilin jo 3 erilaisia lukkopihtejä mutta eihän sinne mitkään mahu...
9.4.2013 16:45
Sulake palanut ?
9.4.2013 16:54
Missä se sulake sijaitsee?
9.4.2013 17:32
Jussiiii kirjoitti:Missä se sulake sijaitsee?
Seuraa akulta plus johtoa ni pitäis löytyä
9.4.2013 17:39
gilera = derbi eri katteilla
moro, miten tuosta gilera smt 2012 moposta puhistetaan ilmanputsari? mopo ei meinaa lähtä +20 asteen helteessäkään käyntiin. tulppa on lämpöarvoa 9. mikä muu voi olla vikana, jos mopo ei meinaa käynnistyä, kuin se että ilmanputsari on tukossa?
9.4.2013 17:41
Selvä näkyykö selvästi päälleppäin että ''kärähtänyt'' vai miten se selviää?
9.4.2013 18:45
Jussiiii kirjoitti:Selvä näkyykö selvästi päälleppäin että ''kärähtänyt'' vai miten se selviää?
Otat sen sulakkeen käteen sieltä kotelosta (vedät ulospäin...) ja yleensä laattasulakkeet on jopa läpinäkyvie, niin siellä sisällä menee se metallinen "lanka", josta kyllä näkee päältä päin onko se ehjä vai poikki. Kärähtämisen yhteydessä usein myös saa vähän palanutta väriä ne sulakkeet. Ja jos derbissä on sähkövika, niin kyllä se 80% varmuudella on on siinä sulakkeessa vika, ja ne maksaakin niin huikeita summia, että ihan vaan uutta paikalleen ni johan alkaa toimia.
9.4.2013 19:36
mikä debis vikana ko ottaa paikallaa kierroksia, mut ko lähtee ajamaa ni booaa ja sammuu.
9.4.2013 21:37
pistän nyt tännekkin
effekti kirjoitti:mikä vikana jos saatana ei toimi kytkin kunnolla ei ota kierroksia kunnolla ja puristuksia ei oikein ole, eli ei lähde käyntiin kiksistä,mutta työntämällä lähtee (huonosti) ? leipo?
edit: ja pari päivää sitten mopo sihisi ajon jälkeen
joka loppui kun sammutti moottorin
9.4.2013 22:46
gileramies2012 kirjoitti:gilera = derbi eri katteilla
moro, miten tuosta gilera smt 2012 moposta puhistetaan ilmanputsari? mopo ei meinaa lähtä +20 asteen helteessäkään käyntiin. tulppa on lämpöarvoa 9. mikä muu voi olla vikana, jos mopo ei meinaa käynnistyä, kuin se että ilmanputsari on tukossa?
liian pieni suutin tai roskaa kaasarissaa/bensahana rikki. Kannattaa kokeilla myös 8 lämpöarvon tulppaa kun mulla ainakin derbi ei meinannut vakiona oikeen kylmänä käydä kunnolla tolla ysin tulpalla. Sitten kerran teki ysillä sen ettei oikeen kulkenut ja sammui eikä käynnistynyt enää mutta kun iski kasi tulpan niin toimi normaalisti. Ilmanputsarin ite pessyt että jossain bensassa uittanut ja sitten puristanut suurimmat bensat pois ja antanut jonkin aikaa kuivaa.